مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

۲۵ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


مزایای داشتن یک نرم افزار موبایلی برای رونق بیزنس
در بخش اعظمی از مواقع، برای بسط یک بیزنس، مستلزم جذب مشتریان بیشتر هستیم. برای این عمل بایستی استراتژی خاصی را در پیش بگیریم که سوای اتلاف وقت و هزینه زیاد و با گذراندن وقت مطلوب مارا به سود ی قابل قبولی طراحی اپلیکیشن در مشهد  برساند.

درصورتی که متعدد بودن شما در میان رقبایتان برای شما مداقه داراست ، با تمایز در ارائه سرویس ها خویش، استخراج و کارتان را از رقبا مستقل فرمایید و مشتریان بیشتری را جذب نمایید، یکی‌از این راهها، ارائه قابل انعطاف افزاری مطلوب بیزنس شماست که در چنگ مشتریانتان قرارمی گیرد.

کلیه ما میدانیم که تلفن های یار هوشمند امروزه به یک کدام از مهم‌ترین ابزارهای سرگرمی برای همه تیم های سنی در تک تک عالم تبدیل گردیده اند و اما کلیه میدانیم که‌این تلفن ها سوای وجود نرم افزار های گوشی، سعی خاصی هم برای ما ندارند. در واقع نرم افزار تلفن همراه یکی واپسین تکنولوژی هایی می‌باشد که دنیای سرگرمی و کسب و کار را برای همگی تغییر و تحول داده و به علاوه تحت عنوان یکی‌از شایسته ترین طریق های برندینگ هم به فعالیت میرود. اقتدار حقیقی این تلفن همراه ها موجب گردیده که بازاریابی موبایلی بسیار خوب و کاراتر از سایر شاخه های بازاریابی و برندینگ فعالیت نماید.

یک کدام از هدف ها اساسی در کسب و کار، جلب رضایت مشتری و مراقبت اوست. برای رضایت مشتری خیر فقط اخذ جنس و سرویس ها کیفیت عالی اساسی میباشد بلکه یکی‌از دیگر از ملزومات آن سرعت دسترسی به داده ها یک تجارت میباشد. در واقع ساخت‌و‌ساز کانالهای ارتباطی سهل وآسان، سریع و اثر گذار با مشتری، منجر ارتقاء سرعت بیزنس می‌گردد. مشتری شما عشق داراست تا به سرویس ها یا این که تولیدات شما دسترسی سریع داشته باشد پس اگرشما به طوری طرح ریزی فرمائید که مدام در دسترس مخاطبین خویش باشید و حتی هنگامی که در ترافیک می باشند بتوانند با تلفن همراه خویش، با شما رابطه برقرار نمایند، فیض نتایج از این فعالیت بالاتر از تصور شما خواهد بود. بخش اعظمی از دستیابی و امور، التفات تلفن همراه مارکتینگ را فهم کرده اند، به این ترتیب حاضرند مخارج دسترسی به‌این تکنولوژی را پرداخت نمایند ولی این نکته را یادآور می‌شوم که بعضی از استحصال و امور بعداز اینکه نرم افزار تجارت خویش را به دست مشتری می‌رسانند، فرایند ی تبلیغات و بازاریابی خویش را رها می نمایند به این ترتیب به فیض ی گزینه دلخواه خویش نمی‌رسند.

در واقع مهمترین قسمت بازاریابی موبایلی صحیح بعداز نصب نرم افزار روی تلفن همراه مشتری ها ساخت می‌شود و بعداز نصب نرم افزار گوشی بیزنس شما به وسیله مشتری این قابلیت را به وی می‌دهد که دائما با شما در تماس باشد به این دلیل که دائما با موبایل خویش در تماس میباشد و این زمان مستمر هم پا بودن با مشتری قادر است مزایای اکثری را برای شما به ارمغان بیاورد. داده های عددی نماد میدهد که اهل ایران ها روزمره به صورت میانگین بیش تر از 3 ساعت از وقت خویش را با موبایل تلفن همراه خویش میگذرانند! به این ترتیب مسلم میباشد که تولید یک پل ارتباطی با آن ها از روش تلفن همراه قادر است احساس در کنار شما بودن را برایشان تدایی نماید و احساس نمایند که یک مارک زنده مدام با آنها در زمینه ی میباشد.

از سویی دیگر، نرم افزار های تلفن همراه می‌توانند تحت عنوان یک ابزار آگهی به مشتریان و حتی جهت کسب اطلاعات از آنها بکار گرفته شوند. از جمله می اقتدار با به کارگیری از داده ها حالت جغرافیایی مشتریان در وقتی که آن‌ها در حوالی دکان شما قرار می‌گیرند، برای آنها آلارم هشداری فرستاد تا استفاده کننده متوجه بشود که درکجا و در چه محلی جای‌دارد. یااینکه برای یوزرها از روش موبایل هوشمندشان تنوع و سرگرمی ساخت نمائید.

چرا تجارت اینجانب به یک نرم افزار تلفن همراه نیاز داراست

در صورتی می پندارید که تنها حصول و شغل های گرانقدر نیاز به یک نرم افزار تلفن همراه دارا هستند، مشقت بار در اشتباهید! هر روزه تعداد بیشتری از استخراج و شغل های خرد و میانگین به تامل گشودن مکان خویش در تلفن همراه مشتریانشان میباشند، زیرا به التفات این دستگاه خرد در چنگ مشتریانشان پی برده اند. این ایام با اکثری از دستیابی و شغل های خرد و میانگین روبرو می شویم که برای توسعه و گسترش بیزنس و جذب مشتریان بیشتر از نرم افزار گوشی به کارگیری می نمایند. در حالتی‌که هنوز به عنایت به کارگیری از این فناوری برای استحصال و کارتان پی نبرده اید، به هفت مزیتی که‌این تکنولوژی برای شما به ارمغان می‌آورد اعتنا فرمایید و بعد از آن تصمیم بگیرید که پیش از رقبا وارد این مسیر گردید، خیر پس از آن‌ها!

1-مدام و تمامی جا هم پا مشتری تان باشید

فرض نمایید نرم افزار شما جزء نرم افزار هایی باشد که مشتری در روز چند توشه به آن رجوع و برگشت می نماید! دقت نمایید چه مزیت بزرگی برای بیزنس شما ساخت میشود حتی در صورتیکه مشتری نرم افزار شما‌را گشوده نکند و تنها لوگوی شمارا یک‌سری توشه در روز روی موبایل خودش ببیند، عالی این منجر می گردد شما به مکان رقبایتان اولی مورد تصمیم برای خرید بوسیله آن فرد باشید.

2-یک شبکه بازاریابی بی واسطه ساخت و ساز نمایید

نرم افزار های گوشی، کاربردهای اکثری را برای فروشنده و مشتری ساخت می نمایند: آنان میتوانند مشمول داده ها کلی یک تجارت، بها تولیدات و سرویس ها، فرمهای رزرواسیون، کاوش، اکانت کاربری، پیام رسانی، خبر رسانی و بخش اعظمی از کاربردهای دیگر باشند. یک کدام از وسیع ترین مزایای داشتن نرم افزار تلفن همراه برای شما تحت عنوان مالک یک تجارت این میباشد که میتوانید هر نوع اطلاعاتی را که میخواهید در چنگ مشتری قرار گیرد، مثل فروشهای ویژه و تخفیفات و…

3-برای مشتری تان ساخت و ساز قیمت نمائید

نرم افزار گوشی بیزنس با قابلیت و امکان دسترسی بسیار در حدود مشتری، این قابلیت را برای شما ساخت می نماید تا بتوانید اپ های ساخت وفاداری در مشتریان تان را به صورت خوب و موثرتری اعمال نمائید. نرم افزار هایی زیرا کارتهای تخفیف و امتیاز برای خرید تا سقف مشخص و معلوم و یا این که بقیه پلن های ترفیعی به شایسته ترین صورت، امکان جاری ساختن داشته و در دسترس بدون واسطه مشتریان قرار میگیرد.

4-مارک خویش را ساخت فرمائید و افزایش دهید

یک نرم افزار تلفن همراه برای بیزنس شما میتواند نقش عمده ای در ساخت‌و‌ساز دوراندیشی از مارک شما داشته باشد.

مارک

یک نرم افزار تلفن همراه مشابه به یک بیلبورد سپید میباشد.با به کار گیری از نرم افزار شما میتوانید سبب ساخت یک فضای دوست داشتنی برای مشتریان، پیاده سازی قشنگ و استفاده کننده پسند و ارائه مارک خویش به شایسته ترین وجه باشید.

شناخته شدن

هر چه بیشتر بتوانید مشتری را با نرم افزار گوشی خویش مشغول فرمایید، آن ها زودتر مایل به خرید محصول و سرویس ها شما می‌شوند. این مورد سبب ساز می گردد مارک شما به صورت مداوم جلوی دیده مشتری قرار بگیرد و بر تصمیمات خرید وی اثر فراوان بگذارد.

5-بهبود تعامل با مشتری

فرقی نمی نماید که شما یک دکان گل و گیاه داشته باشید و یا این که یک سالن ورزشی، در هر شکل مشتریان نیاز به روشی برای زنگ زدن با شما دارا‌هستند. وجود امکان اخذ پیام از مشتریانتان از روش نرم افزار گوشی میتواند سبب ساز ساخت یک تفاوت چشمگیر در نوع برقراری رابطه آن‌ها با شما شود. به صورت نمونه تصور کنید در حالتی که مشتریان یک رستوران بتوانند به مکان رزرو میز از روش ارتباط تلفنی، با کمتر از پنج کلیک در نرم افزار گوشی آن رستوران، میز متبوع خویش را رزرو نمایند! اکنون فکر‌میکنید یکسری درصد از مشتریان شما عشق مندند به مکان ارتباط تلفنی از روش پیام دهی با شما رابطه برقرار نمایند؟

6-از رقبایتان سبقت بگیرید

اینک در کشور ایران، هنوز به کارگیری از نرم افزار تلفن همراه میان دستیابی و شغل های خرد طلبه نشده میباشد و براین اساس اینجا به عبارتی موقعیتی میباشد که شما می‌توانید با سرعت فعالیت از رقبای خویش پیشی بگیرید و جزء او‌لین افرادی باشید که به مشتریانتان قابلیت و امکان به کار گیری از نرم افزار تلفن همراه خویش را کادو می دهید.

7-وفاداری مشتریانتان را یک‌سری موازی فرمایید

در غایت مهم ترین دلیلی که شما بایستی به خیال آن برای تجارت خویش یک نرم افزار تلفن همراه داشته باشید، ساخت‌و‌ساز و ارتقاء وفاداری مشتریانتان میباشد. با وجود این تمامی بنرهای تبلیغاتی، بیلبورد، آرم های چشمک زن تبلیغاتی، تبلیغات مجله، اطلاع رسانی ها، کوپن و تخفیفات، اینترنت سایتهای تبلیغاتی، تبلیغات صورت بوکی، آدرس اینترنتی های تبلیغاتی و …، یک بیزنس به ندرت به انگیزه وسعت پهناور تبلیغات در نزدیکی مشتریانش، تاثیرش را بر آن‌ها از دست میدهد. بدین ترتیب مجال آن رسیده که به تولید یک رابطه کارکشته و اثر گذار با مشتریانتان پرداخته و آنان‌را تبدیل به وفاداران متاع و سرویس ها خویش فرمائید و این شغل می‌تواند روشی باشد که شما‌را به مشتریانتان نزدیکتر نماید.

یک نرم افزار گوشی عالی داشته باشیم

موادتشکیل دهنده یک نرم افزار بهتر قضیه مهمی است که شاید ذهنیت شما را هم سرگرم نموده باشد. اعتقاد و باور نمائید یا این که خیر نرم افزار در بعد از ظهر دیجیتال در حکم دو چشمان شما میباشد، سوای دو دیده قابلیت و امکان ندارد بتوانید گام بردارید.

برخی ازاین نرم افزار ها با مدیر درست و یکدست سازی، مجموع پشت گرمی مصرف کننده را به دست میاورند.در مقابل بعضا از استارتاپ ها هم بسیار همت کرده اند و فقط چیزی که عاید آنان گردیده خساراتی میباشد که بعداز سپرده گذاری برای آنها به مکان ما‌نده میباشد.

فراموش نکنید! هر قدمی که برای بسط نرم افزار پیروز برمی دارید در جهت راحتی استفاده کننده یا این که مشتری میباشد.

در صورتی نرم افزار شما فرصت متعددی برای بار گذاری نیاز دارااست و اصطلاحا هنگفت میباشد، در صورتی باگ ها کاربر را آزار میدهد و با ارتقاء نرم افزار به برطرف کردن آنها میپردازید کلیه و کلیه در راستای استخراج رضایت استفاده کننده بوده و بی شک اثر آن به خویش شما گشوده می‌گردد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


اشتباهات به کار گیری از React Native
حفاظت نکردن از کل APIها

React Native از تک تک APIهای جان دار برای نرم افزار‌های Native مدد نمی‌نماید. این فریمورک APIهای موردنیاز را دفاع می‌نماید ولی گاهی ممکن میباشد API یا این که کارکرد بخصوصی را که شما به آن نیاز دارید مدد نکند. به کار گیری از این کوشش‌ها از روش ماژول‌های محلی اجرا میشود که درباره ی پایینی طراحی اپلیکیشن در مشهد  مشاهده میکنیم.

ماژول‌های محلی

از آنجایی که مجموع APIها و کارکردها در React Native قرار ندارد، به همین استدلال وضعیت ماژول‌های محلی ارائه گردیده‌است. این ماژول ‌ها نصیب‌هایی می باشند که در گویش Native مندرج اند و آنگاه وارد کدهای React Native گردیده اند. به لحاظ راهکار مطلوب و معقولی میاید، البته برای به کار گیری از این ماژول ‌ها، گسترش ‌دهنده نیاز داراست که از گویش‌های Native نیز درکی داشته باشد به همین ادله میباشد که بعضا اشخاص از به کارگیری React Native دوری می‌نمایند. اما در کنار این، اینگونه ماژول‌هایی می تواند روی کدها نیز اثر بگذارد چرا که ماژول‌های مرتبط با Android با IOS مختلف میباشد.

پیاده سازی

Andriod و IOS پیاده سازی و ظواهر متفاوتی دارا‌هستند که هرمورد برای خویش دارنده راهنما و نحوه‌ های متفاوتی می‌باشند. المان‌های گرافیکی در React Native در پلتفرم‌های متعدد تبدیل می شود ولی این جایگزین کردن‌ها در برخی مواقع ممکن میباشد بی ‌ثبات باشد. به همین عامل بخش اعظمی از تایم ها نیاز دارید که نحوه‌های متفاوتی را برای شغل کردن با المان‌های پیاده سازی در بر بگیرید.

نیاز به گسترش دهندگان native

باتوجه به اینکه شما تنها با جاوااسکریپت کد میزنید اما بعضی اوقات به توسعه و گسترش دهنده های native نیاز پیدا می‌کنید.فکر کنید که برخی اوقات لازمه که در نرم افزار محاسبات هنگفت جاری ساختن دهید،در چنین مورد ها به نرم‌افزار نویس native نیاز دارید.همینطور برخی اوقات موقع به کار گیری از SDK های متفاوت مثل Google Analytics برای گوشی شما می بایست طرز فعالیت داخلی کتابخونه رو بفهمید تا بتونید این کتابخونه رو با React Native ترکیب فرمائید.

اخلاق و رفتار مختلف برخی از کامپوننت ها در پلتفرم های گوناگون

در نرم‌افزار نویسی های cross-platform در حالی که اکثر کامپوننت ها خلق و خوی یکسان دارا هستند اما برخی اوقات در پلتفرم های متعدد رفتارهای متفاوتی دارا هستند.همینطور در React Native برخی کامپوننت ها صرفا منحصربه‌فرد یک پلتفرم میباشد و شما مجبورید از کتابخونه های جانبی برای یک پلتفرم منحصر به کارگیری نمایید.

کامپوننت های اصلی منحصر به فرد پلتفرم Ios:

DatePickerIOS
NavigatorIOS
PickerIOS
ProgressViewIOS
SegmentedControlIOS
SnapshotViewIOS
ActionSheetIOS
AdSupportIOS
AlertIOS
ImagePickerIOS
VibrationIOS
کامپوننت های اساسی منحصربه‌فرد پلتفرم Android:

DrawerLayoutAndroid
ProgressBarAndroid
ToolbarAndroid
ViewPagerAndroid
BackAndroid
DatePickerAndroid
PermissionsAndroid
TimePickerAndroid
ToastAndroid
محدودیت های انتزاع لایه

به خواسته ساخت‌و‌ساز امکان های بیشتر، یک انتزاع لایه در بالاترین سطح React Native ساخت می شود.در‌حالتی که که هر مشکلی در انتزاع لایه بوجود بیاد، اشکلات غیرمنتظره در نرم افزار شما بوجود میاد.تشخیص چنین اشتباه ها بسیار سخت و زمان بر میباشد.داشتن یک انتزاع لایه منجر تعلق به کتابخونه های جانبی برای بروزنگه داشتن فریمورک می‌گردد.یکی از دیگر از اشتباهات انتزاع لایه اینکه شما می بایست برای اجرای طرح های سفارشی از لهجه های native مثل Java, Objective-C، Swift استعمال نمائید.این عمل معمولا برنامه نویسان رو خسته میکند و مزایای این فریمورک رو کاهش می دهد.

Document برای جانبداری React Native

اگرچه بسط دهندگان React Native یک جامعه بالغ دارا‌هستند البته مستندات دراین مورد به اندازه کفاف نمی دهد و مستندات وبسایت React Native هم برای استارت و درتوان میانگین مطلوب میباشد .این فرمان سبب میگردد که برنامه نویسان برای بهبود و سئو تلاش برنامشون در گیر نقص‌ شوند.ولی خوشبختانه پیشرفت دهنده های React Native ماجرا اشتباهات و راهکار هاشون رو به اشتراک میزارند.

تعلق به کتابخانه های جانبی

React Native فوق العاده میباشد و کامپوننت های بسیار قدرتمند در دل خودش دارااست.ولی در موردها خاص نیاز است که نظارت و پژوهش فرمائید که به کارگیری از کامپوننت های خویش React Native برای عمل شما مناسبه و به اندازه کافی کارکشته میباشد یا این که خیر.

تحت عنوان مثال Tab Bar. شما میتونید از Tab Bar خویش React Native برای IOS استعمال فرمایید البته برای اندروید شما نیاز به کتابخونه جانبی دارید.زمانی این رخداد بیفته شما بایستی دنبال یک کتابخونه باشید و پس از کشف کردن یک کتابخونه بایستی تحقیق نمایید که‌این کتابخونه مطلوب عمل شما میباشد یا این که خیر که خودش کاری وقت گیره.

کتابخانه های جانبی دیرین

در ارتباط تعلق به کتابخونه های جانبی در نصیب پیشین کلام کردیم ولی چیز جدیدی که می بایست بدونید اینکه با بروزرسانی React Naive گاها مشکلاتی برای این کتابخونه ها رخداد میفته.بسته به امان جامعه توسعه و گسترش دهنده کتابخونه، میتونید انتظار داشته باشید که کتابخونه رو بروزرسانی نمایند یا این که با اشتباهات بروزرسانی دست و پنجه قابل انعطاف فرمایید.

تامین نکردن از پردازش برابر

React Native از تعدادی پردازشی یا این که پردازش برابر هواخواهی نمیکند. React Native از تک پردازشی با به کارگیری از جاوااسکریپت به کار گیری میکند. تلاش نرم افزار کاهش پیدا میکند اگه شما بخواین تعدادی پروسه رو هم‌زمان جاری ساختن فرمائید.به عنوان مثال اگه شما بخواین نرم افزار چت زنده و گشت وگذار ویدئویی در نرم‌افزار داشته باشید.این فعالیت رو نمی تونید با React Native جاری ساختن بدید.

انواع زدایی استایل ها در React Native

مدل های انواع زدایی استایل در React Native برای پیشرفت دهنده های اینترنت تازه کار ممکنه یه خرده ناگوار باشه.زیرا نمیتونند مانند اینترنت با به کار گیری از موقعیت developer مرورگرها به گونه های زدایی بپردازند.ولی خوشبختانه در ورژن های نو React Native شما میتونید با به کار گیری از امکان hot reloading گونه های زدایی رو شل خیس اعمال بدید.

بروزرسانی بسیار زیاد React Native

بروز رسانی های بیشتراز حد React Native سبب میشه تا توسعه و گسترش دهنده ها سرگردان بشن و وسوسه بشن که پروژه خودشون رو به جدیدترین ورژن بروزرسانی نمایند.برخی اوقات به روز های نو دارنده مشکلاتی میباشد که ناچار میشید از ورژن های کهن مجدد به کار گیری نمائید یا این که بعضا از بخش های کدتون رو تغییر تحول بدید.

جنبه‌های بلند دوران

همواره یک شک و تردید از نگرانی برای امان بلند دوران از React Native وجود دارااست. فیسبوک هر روز قادر است تصمیم بگیرد که دیگر از این فریمورک جانبداری نکند، این وضعیت حالت را برای گزینش دشوار می‌نماید.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


PWA (اینترنت نرم افزار های پیش رونده) چیست ؟و چرا بایستی از آن به کار گیری نمایید؟

در یک‌سری سال پیشین رویش رو به بالا در تعداد یوزرها گوشی مشاهده گردیده‌است به گونه ای که امروزه تلفن های یار بیشتراز 60٪ از مجموع به کار گیری از وب را به خویش تخصیص داده اند و میتوان دلایل محبوبیت ان را قابلیت و امکان حمل ، hardware ارزان ، دسترسی سهل وآسان به وب و ارتقاء تعداد سرویس ها در وب دانست. با افرایش تعداد یوزرها بیشتر در موبایل ، seo تجارب کاربری در تلفن ضروری میباشد. برای شرکت ها کوچکتر که غالباً به جهت محدودیت هزینه یا این که فرصت ، اپلیکیشن های ساکن ندارند ، اپلیکیشن اینترنت فرصتی کلیدی میباشد که در آن می‌توانند با ارائه شایسته ترین تجارب ممکن مشتریان را به خویش جلب نمایند.به طور تقریبً 25 سال پیش که سایت نوآوری شد ، مقصود آن بیشتر به اشتراک گذاری داده ها بود ولی امروزه انتظارات و درخواست های ما از تارنما ها بسیار زیاد شد‌ه‌است و همین فرمان باعث تولید تارنما های مختلف مانند تارنما فروشگاهی ، شبکه‌های‌اجتماعی ، محل گپ زدن، سایت در جستجوی منزل ها و غیره تبدیل شد‌ه‌است و حتی سایت هایی که تمامی خصوصیت های پاور پوینت و اکسل طراحی اپلیکیشن در مشهد  را ارائه می‌دهد.

rogressive Web App (PWA) (اینترنت نرم افزار های پیش رونده) یک تکنولوژی جدیدی برای ساخت و ساز اینترنت نرم افزار ها است که درین تکنولوژی یک کدام از ازآپشن هایی که داراست این میباشد داده ها بارگیری گردیده را کش کرده تا مخاطب برای توشه دوم به راحتی به آن دسترسی داشته باشد، دیگرقابلیت بارز آن این میباشد که مخاطب سوای نگرانی برای نصب برنامه و برنامه بر روی دستگاه و حتی نوع سیستم ادله خویش تنها با داشتن وب می‌تواند از pwa استعمال نماید.یک کدام از شایسته ترین و قادر ترین زبانهای اپلیکیشن نویسی سمت سرور برای pwa لهجه node.js میباشد.

بیایید نمونه واتساپ را از روش تلفن خویش بیاوریم. زمانی که هیچ کانال ای نیست ، هنوز میتوانید نرم افزار را گشوده نمائید ، پیام های پیشین را نظارت فرمائید و حتی به کسی جواب دهید. با برقراری اتصال به وب ، پیام ها به طور خود کار در دور‌نما ارسال میشوند. این به عبارتی کاری میباشد که PWA در اپ های اینترنت ارائه میدهد به نحوی که نرم افزار ها را قدرتمند می سازد در شکل نبود کانال ، همگام سازی در دور نما بارگیری شوند و در حالی که یک تجارب ساکن مانند را برای یوزرها خویش آماده می نمایند ، یک پارچه شوند.

چرا ما به PWA نیاز داریم و خصوصیت های آن ها چیست؟

1.سرعت

این نرم‌افزار می بایست هنگام بارگیری سریع شغل نماید، PWA به لطف فناوری خدمت کارگران سریعتر از وبسایت های ساده بارگیری می‌گردد. این بارگیری در توشه اولیه سریع و حتی سریعتر در بارهای دوم به آنگاه میباشد چون همگی محتویات را ذخیره کرده و در شکل نیاز آنان‌را ذخیره می نماید.وهمچنین در شکل خلا کانال یا این که کانال نسبتاً لبریز سرعت مانند 2G ، بایستی گشوده خواهد شد. گوگل اخذ که 53٪ از یوزرها در صورتی‌که این شیت بیشتراز 3 ثانیه ارتفاع بکشد وبسایت را رها می نمایند.

2.امکان فعالیت آفلاین

چه طور دقیقاً نرم افزار های اینترنت فارغ از وب گشوده می گردند؟همگی ما می‌دانیم که اپلیکیشن های مستقر میتوانند فارغ از اتصال به وب گشوده شوند چون هنگامی آنها‌را بارگیری و نصب می‌کنیم ، منابع حساس مانند مؤلفه های UI و برخی از اطلاعات در دستگاه ذخیره می گردند این دقیقاً اتفاقی میباشد که در PWA نیز صورت می دهدPWA فایلهای HTML ، پرونده ها و تصاویر CSS را در یاد نهان مرورگر ذخیره می نماید و بسط دهندگان می‌توانند تماس کانال را کاملا در اختیار گرفتن نمایند. تمامی اینها به وسیله کارگران سرویس ها نتایج میگردد.اینترنت نرم افزار های پیش رونده خیر صرفا اپلیکیشن های فوق سریع میباشند ، آن‌ها همینطور می‌توانند به شغل خویش ادامه دهند حتی درصورتی که استفاده کننده آفلاین باشد یا این که اتصال اینترنتی غیرقابل پشت گرمی یا این که نماید داشته باشد. نیروی کار خدمت – فناوری مسئول آن خصوصیت – به اپ اذن می‌دهد تا چیزهایی را به طور آفلاین ذخیره نماید و درخواست های کانال را برای بازیابی آن ها از خاطر مخفی محلی رئیس نماید. این مستقیماً به مزیت دیگری منتهی میشود که به دستکم رساندن مقدار داده ای که برای اجرای اپلیکیشن نیاز داریم استعمال کنیم.

3.به کارگیری از خصوصیت های تلفن

PWA تجهیزات متعددی برای دسترسی به خصوصیت های دستگاه در اندروید و یکسری آیتم کمتر در iOS داراست. استعمال از اسکنرهای دوربین ، GPS یا این که تاثیر انگشت به روشی مانند نرم‌افزار ، تجربیات مخاطب را بی نیاز خیس می نماید. و همینطور قابلیت و امکان اضافه کردن به شیت اساسی این همت سبب ساز می‌گردد تا یوزرها گوشی بتوانند PWA را نصب نمایند. بعداز اینکه مخاطب اعلان را قبول کرد ، PWA به برگه اساسی موبایل خویش اضافه میگردد ، و مانند بقیه نرم افزار های نصب گردیده جاری ساختن می گردد.

4.بروزرسانی های اتوماتیک

فعال‌سازی ورژن تازه یک اپ موبایل می‌تواند کابوسی برای باشد و با داشتن PWA ، دیگر نیازی به انتظار برای تایید اپل یا این که گوگل وجود ندارد و در شکل بروزرسانی یوزرها می‌توانند آن را بارگیری نمایند. فقط کاری که بایستی ایفا دهیم این میباشد که پرونده های نو را روی سرور خویش بار گذاری کنیم. PWA به یوزرها اذن میدهد تا فورا تکه های را ایفا نمایند ، مثلا این قابلیت را به آن ها میدهد تا در اختیار گرفتن بی نقص محتوا را محافظت نمایند.

5.عدم تحریم

یکی‌از قابلیت و امکان های بهتر pwa برای شرکت های بخصوص شرکت ها اهل ایران این میباشد که سوای اینکه نیاز به تشکیل داد قابل انعطاف افزارها و نرم افزار های اندروید و ios داشته باشند، می توانند با ایجاد کرد pwa امکان های قابل انعطاف افزاری خویش را برای مشتریان خویش برروی بستر وب اراعه دهند که با اعتنا به تحریم های جانور در کشور ایران و عدم اذن قرار دادن نرم افزار های ios در اپلیکیشن استور ،این مسئله بسیار قابل عنایت میباشد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


اپ های اینترنت پیشرو (PWA) چیست؟
اینترنت اپلیکیشن یا Progressive Web App که به اختصار آن را با pwa میشناسیم این قابلیت را در مشت شما قرار میدهد که فارغ از نیاز به طرح ریزی برای ورژن اندروید یا این که ios بتوانید صحیح به نوعی از شرایط رسپانسیو گردیده وب سایت به کار گیری نمائید. در حالتی‌که در بعضا تارنما‌ها مثل ورژن گوشی توییتر با مرورگر گوگل کروم به نشانی https://mobile.twitter.com مراجعه‌نمایید بعداز ورود درخواستی را بر پایه ی افزودن وبسایت به برگه مهم به شما اکران طراحی اپلیکیشن در مشهد  خواهد اعطا کرد.
برگزیدگان قاب ورک های PWA در سال 2020
اینترنت نرم افزار های پیش رونده PWA با دقت به جدید بودن ، دنیای تلفن همراه های هوشمند را به راحتی پشت راز میگذارد و با اعتنا به گسترش روز آپ تو دیت آن در شرایطی که به تامل به کارگیری از آن ها برای بازاریابی مشاغل خویش می باشید ، اولی گام این میباشد که تصمیم بگیرید کدام یک از چهارچوب ها را ساخت نمایید.

کادر ورک های اینترنت نرم افزار PWA
زمانی کلام از فریمورک های اینترنت نرم افزار های پیش رونده می‌گردد مطمعنن آیتم های متعددی وجود داراست اما تعیین شایسته ترین آن ها پاره ای سخت میباشد و همگی چارچوب ها با هم همخوانی ندارند. در تحت ما شایسته ترین مواقعی که می‌توانید پیدا نمائید را آورده ایم.

1. قاب ورک Angular
چارچوب انگولار در سال 2009 معرفی گردیده است و جزو دوست داستنی ترین چارچوب اپلیکیشن های اینترنت پیشرو میباشد. ساختارها از JavaScript برای ساخت و ساز نرم‌افزار های پاسخگو ، قابل پشت گرمی و کار کشته به کارگیری می نمایند.قبلا ، ورژن 5 چارچوب معرفی گردیده بود که دربرگیرنده یک خدمت دهنده تازه میباشد. این ملفه نقش مهمی در تقویت مدد داخلی از چارچوب داشت.بنابراین ، پیشرفت دهندگانی که تخصص بالایی ندارند ، هنوز هم می‌توانند از چارچوب ایجاد کرد PWA کیفیت بالا به کارگیری نمایند.

به تازگیً Angular 8 به بازار عرضه شد‌ه‌است. دارنده دو امر مازاد CLI میباشد که مراحل بارگیری و نصب اپلیکیشن اینترنت در دستگاه را بیشتر معمولی می نماید.

مزایای اساسی Angular

اجرای راحت از آن جا که شیوه مستعمل به وضوح تعریف‌و‌تمجید گردیده است

اضافه کردن CLI منحنی یادگیری برای چارچوب را کوتاه نموده است

مشمول IntelliSense و Typescript

امان بهتر ، چون گوگل از آن پناه می نماید

معایب Angular

برای استعمال از چارچوب می بایست Typescript را خاطر بگیرید

نسبتاً غامض میباشد

2. کادر ورک React
React با مدد رخ بوک یکی‌از دیگر از چارچوب های دوست داستنی و بسیار کاربردی PWA میباشد. به جهت داشتن کتابخانه جاوا اسکریپت بسیار بزرگ میان گسترش دهندگان معروف میباشد.این چارچوب از JSX برای رابطه با ساختارهای HTML به کارگیری می نماید. می اقتدار برای بسته بندی بیشتر اپ و پروژه خویش از بسته های گوناگون جان دار بهره برد.

مزایای مهم React

یک اکوسیستم محصل

چهره بوک کد را مراقبت می نماید ، که کارایی و پناه سرازیر را ضمانت می نماید

این چارچوب به تولید نرم افزار های مقیاس پذیر و انعطاف پذیر امداد می نماید

کدی که برای React برای نرم‌افزار های اینترنت مستعمل میباشد قادر است برای نرم افزار های ساکن نیز استعمال شود

به لطف Virtual-DOM ، فرآیند رندر بسیار سریع اجرا می گردد

معایب React

صرفا یک نرم‌افزار نویس میتواند از چارچوب به کار گیری نماید چون به علم JSX نیاز دارااست

در مقایسه با جاوا اسکریپت ، این چارچوب به طور کاملً بغرنج میباشد

هرچه بیشتر انعطاف پذیری را گزینش نمائید ، مسائل بیشتری ظواهر می گردند

هیچ طرز مشخصی نیست. از این رو ، اجرای فعالیت روی توطئه و تزویر میباشد

3.کادر ورک Vue
vuejs

در شرایطی‌که در دنیای اپلیکیشن نویسی جدید وارد می باشید ، به احتمال زیاد شاید اسم Vue را نشنیده باشید. به دلیل آنکه در مقایسه با React و Angular ، Vue بسیار جدیدتر میباشد.Vue یکی‌از سریع ترین کتابخانه ها را دربین بقیه چارچوب ها دارااست و عامل این دستور این میباشد که‌این چارچوب با ارائه دو گزینه اصلی – ارائه سریع و رمزنگاری بی آلایش – پیروز به شکستن کد گردیده است.دقیقاً مانند React ، میتوانید از بسته های مازاد برای ارتقاء اپ خویش با استعمال از Vue به کار گیری نمائید.

مزایای مهم Vue

تارنما های بزرگی مانند کادر ورک لاراول و علی پدر از این چارچوب مدد می نمایند

ازآنجاکه کد معمولی میباشد. یادگیری آن برای پیشرفت دهندگان نو راحت میباشد

این کادر ورک تماماً بی آلایش میباشد و مفاهیم مشابهی مانند Angular و React دارااست

معایب Vue

این چارچوب وابسته به یک کمپانی وجود ندارد بلکه وابسته به یک فرد واحد میباشد. از این رو ، گروه حفاظت نیز بسیار خرد میباشد

مزیت انعطاف پذیری هنگام به کارگیری مواقعی را ساخت‌و‌ساز می نماید
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

میزبانی یک اپ:


میزبانی یک اپ:
یک نرم‌افزار می بایست روی زیرساخت ابری خط مش بدور یا این که یک سرور میزبانی گردد تا در وب در دسترس و قابل طراحی اپلیکیشن در مشهد  دسترسی باشد.

سرورها
محرمانه اینترنت آمازون یا این که AWS پرکاربردترین راه‌حل میزبانی میباشد که راه‌حل های میزبانی نادر هزینه را برای اپلیکیشن های موبایل یا این که اینترنت ارائه می دهد. میتوانید یک‌سری خدمت AWS را به طور بدون‌پول آزمون نمایید. با این درحال حاضر، شما می‌توانید بر طبق نیاز خویش گزینش نمائید.
به کارگیری از Redis یا این که Kubernetes
Redis یک منبع گشوده ذخیره سازی داده ها در خاطر میباشد. می اقتدار از آن تحت عنوان کش، مقر داده و کارگزار پیام بهره برد. فرصت جواب دهی بر حسب میلی ثانیه میباشد که میلیون ها درخواست در ثانیه را مجاز می نماید. آمازون یک خدمت Redis به طور کاملً رئیس گردیده را ارائه می‌دهد و آزمایشی آن فارغ از هزینه در دسترس میباشد. Kubernetes .منبع گشوده در Github مجانی میباشد. AWS نیز از اجرای Kubernetes مدد می نماید. با این هم اکنون، در شرایطی‌که از EC2 به کارگیری می‌کنید، می بایست هزینه AWS را بپردازید. هیچ دستکم هزینه و هیچ هزینه پنهانی نیست. شما صرفا برای چیزی که استعمال می‌کنید هزینه می پردازید .

مخارج نهفته
خیر تنها مفاد فوق، تعدادی استدلال دیگر می‌توانند هزینه کلی تشکیل داد یک نرم افزار را ارتقا دهند، مثلا:

هزینه رئیس یا این که رئیس
هزینه زیرساختی
بسط محتوا
هزینه عملکردی
امنیت نرم‌افزار
آزمایش و رفع گونه های
سرویس ها امان فناوری داده ها و بازار‌یابی
واپسین هزینه، بازاریابی میباشد که فراموش گردیده ترین هزینه میباشد. با این هم اکنون، ضروری میباشد. مخاطبان غرض می بایست در زمینه‌ی نرم افزار و این استراتژی ارتباطی بیاموزند و طراحی به منابع و پول نیاز داراست. این مخارج نهفته ممکن میباشد از طرحی به اپلیکیشن دیگر و از سرویسی به خدمت دیگر متعدد باشد. خوب میباشد برای ایمن ماندن از قبلی اطلاعاتی در زمینه‌ی مخارج دریافتی از سرویس ها فوق حصول نمائید.
تعیین اسم چه تاثیری در توسعه و گسترش نرم افزار دارااست؟
نام مارک هم در اسم نرم افزار باشد؟ بایستی مخفف باشد یا این که بی نقص؟ اسم بایستی چندین کاراکتر داشته باشد؟ چطور نام اَپ ما سبب ساز بیشتر چشم شدن نرم افزار می گردد؟

اولی چیزی که اعتنا همگی ما را جلب می‌نماید اسم نرم افزار‌هایی میباشد که در نرم‌افزار‌های دانلود اَپ به ما سفارش می گردد. نرم افزار ما قرار میباشد در بسط فرآیند کاری به ما یاری دهد صراحت دارد؟ خب حال برای اینکار بایستی با رعایت اصول و صرفا اسم اَپ اشخاص را ترغیب کنیم تا به نرم افزار ما نگاهی بیندازند و بدین درنگ نمایند که‌این اَپ قرار میباشد خیلی به دردشان بخورد.

برای تعیین اسم نرم افزار می توانید از شیوه های دیگری هم به کار گیری فرمائید که در پی نوشته ی علمی مختصرا به آنها اشاره میکنیم.
استعمال از اینترنت‌وب سایت‌ها و کمپانی‌های ایجاد کرد نرم افزار
برای این‌عمل خلال اینکه میتوانید با ابتکار خودتان فعالیت را پیش ببرید اینترنت‌تارنما‌های پیاده سازی و شرکت‌هایی فعال‌ساز‌ی گردیده‌اند که شغلشان همین مسائل مرتبط با نرم افزار میباشد به عنوان مثال:
چنانچه استعمال از اپلیکیشن شما محدودیت جغرافیایی ندارد و قرار میباشد در سطح فی مابین‌المللی از آن به کارگیری نمائید اینترنت‌وبسایت Business Name Generator قرار میباشد یاری خیر برای شما باشد. تنها وارد بخش Mobile App Generator گردید و در جعبه سپید لغات کلیدی مرتبط با اپلیکیشن خویش را بنویسید و روی دکمه‌ی Generate کلیک فرمائید. لیستی از اسامی برای شما اکران داده می‌گردد و تنها کافیست نامی که بیشتر از تمامی دوست دارید را از دربین آن ها گزینش فرمائید.

اینترنت‌وبسایت namebot هم پلتفرمی برای تعیین اسم دامنه، نرم افزار و.. برای شماست؛ کافیست کلمه ها خویش را تحویل آن دهید و اشکال نام‌‌های مربوطه را تحویل بگیرید. پلتفرم business name generator & mobile app idea هم یک یا این که دو واژه مرتبط با استخراج و کارتان را از شما میخواهد و پس از کلیک روی اسم ساخت لیستی از نام‌های مرتبط را خواهید داشت.

نکاتی که برای تعیین اسم نرم افزار می بایست به آن ها دقت نمائید !!
به هیچ وجه این اَپ برای چیست؟
نخستین می بایست تماما مشخص و معلوم فرمائید که نرم افزار را برای چه می خواهید. پیش از هرچیزی بایستی بدانید نرم افزار چه کاربردی خواهد داشت و به هیچ عنوان چرا و به چه خواسته کسی این نرم افزار را میخواهد. آن گاه که تصمیم گرفتید نرم افزار چه کاربردی داشته باشد، وارد وادی گزینش اسم گردیده‌اید.
یک تقلب خرد و هیجان‌انگیز:
رقبا مدام خلال مجموع مشکلاتی که در منش پیش میاورند، گاهی شایسته ترین امداد هم میباشند، درحال حاضر نرم افزار‌هایی که در یک منطقهی مشترک با شما عمل می‌نمایند را پیدا نمایید و اسم‌ها را رسیدگی نمائید، هرچقدر داده ها بیشتری داشته باشید برایتان خوب میباشد، حتی اینکه از جمله چرا این اسم را تعیین کرده‌اند و چه منطق و داستانی پشت این نام‌ها میباشد. اکنون یک الگوی رفتاری کلی دارید که بدانید طبق چه قواعدی اسم‌های ناحیهی کاری شما تعیین گردیده‌اند. صرفا یادتان باشد به هیچ‌وجه اسمی شبیه یا این که اسکن رقبا گزینش نکنید زیرا قبل از حضور در بازار حذف خواهید شد.

یک‌سری قسمت باشد؟
قبول دارم، اسم‌های یک بخشی خیلی بهتر در خاطرمان می ماند، در‌حالتی که معنا هم پشت آن باشد که به هیچ عنوان به طور کامل کاربرپسند میشود. به عنوان مثال اسنپ، آپ، تپسی، ایمپو، اسپاتیفای و….

البته زمینه این میباشد که صرفا چیزی که برای ما ملاک میباشد یک‌سری بخشی بودن اسم اَپ وجود ندارد و خیلی المان‌های دیگر ممکن میباشد سبب ساز گردد اسم وقتگیر‌تری داشته باشیم البته با این‌هم اکنون نرم افزار محبوبی هم داشته باشیم از جمله اَپ یار و همدم کارت که با وجود دو سیلابی بودن نامش نصب‌های فعال و و یوزرها متعددی داراست.
ضوابط مارکت‌های دانلود نرم افزار مثل گلکسی استور، مایکت، اَپ استور و گوگل پلی سبب ساز می گردد فقط حق تقدم ما سیلاب‌های اسم اَپ نباشد و چیزهایی دیگری را هم در لحاظ بگیریم. از جمله اپل اَپ‌هایی که توضیحی از کارکرد خویش را دارا‌هستند اصلی‌خیس از سایر APP ها می داند و در شرایطی‌که قرار به حذف از بازار باشد آنان در حق تقدم‌های آجل خویش قرار میدهد. مثلا PicsArt ضمن اسم شل و دو سیلابی؛ توضیحی از کارکرد خویش ارائه داده میباشد و اسم ایده‌آلی محسوب میشود.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


برای یادگرفتن نرم افزار نویسی نرم افزار بایستی چه فعالیت کنیم؟
برای اینکه شما بتوانید یادگرفتن اپلیکیشن نویسی نرم افزار را ملاحظه کنید بایستی روند مختلفی را طی نمایید. ما به‌دنبال برایتان از قدم هایی که با تدبیر بدون نقص می بایست درین مسیر برداشته گردد خوا هیم طراحی اپلیکیشن در مشهد اعلام کرد.
قدم اولیه : مشخص و معلوم بودن پلتفرم
ملاحظه کنید برای اینکه شما برای نرم افزار نویسی یک نرم افزار مبادرت فرمایید، نیاز میباشد که پلتفرم های جان دار در بازار را تماما بشناسید و با آنان شناخت پیدا فرمایید. Android , iOS , windows ,blackberry و symbian و …دارای شهرت ترین پلتفروهایی میباشند که برای یادگرفتن اپ نویسی نرم افزار معرفی میگردند. ولی که از احاطه دو پلتفرم دارای اسم و رسم و پرطرفدار Android و iOS بر بقیه پلتفرمها نمی قدرت سپری شد.

اشراف بر روی هر مورد از این پلتفرم ها میتواند برای شما درآمد نیکی داشته باشه باشد ولی از آنجایی که هر مورد از این ها استراتژی محتوا اختصاصی به خویش را دارا‌هستند، طبیعی میباشد که برای یک شخص مبتدی، یادگرفتن اپلیکیشن نویسی نرم افزار در هر دو پلتفرم، سفارش می شود. ولی این جمله‌ها بدین مفهوم وجود ندارد که از جمله شما نمی توانید ویندوز را برای یادگیری گزینش نمائید؛ خیر! مشاجره مشاجرهِ درآمد بیشتر و آپ تو دیت بودن میباشد.
قدم دوم : یادگیری مهارت های محور ای دورنما
تعدادی دقیقه طاقت فرمائید! همین هم اکنون که میخواهید یادگرفتن اپ نویسی نرم افزار را خاطر بگیرید، کجای این مسیر ایستاده اید؟ چه می‌دانید و احتیاج دارید چه چیزهای دیگری را نیز حافظه بگیرید؟؛ آری همه این سوال ها اصلی میباشد زیرا جواب هر مورد از این سوال ها می‌تواند آرم دهد که مهارت اساس ای بگراند ی شما چقدر میباشد. مگر غیر این میباشد که شما خلال اینکه بی واسطه وارد دنیای نرم‌افزار نویسی گردید بایستی دانش کافی در باب توسعه و گسترش ی اشکال اپلیکیشن را داشته باشید؟

احتمال ها متعددی در مورد جواب هایی که قرار میباشد به‌این سوالهای داده گردد وجود دارااست؛ بیایید تا با هم این فرض ها را رسیدگی کنیم.

احتمال نخستین: علم شما در ارتباط دانش اپلیکیشن نویسی در توان صفر میباشد و هیچ درکی از کیفیت این دانش ندارید. هیچ ایرادی ندارد ولی خوب میباشد پیش از اینکه در جهت یادگرفتن نرم‌افزار نویسی نرم افزار مبادرت فرمائید، آغاز عصر ی آموزشی مبانی نرم‌افزار نویسی و کامپیوتر را برای استارت گزینش کنید و بعد از آن بروید سراغ موردها دیگر.
احتمال دوم : شما نرم افزار نویس می باشید؛ البته نرم افزار نویس اینترنت تصوری از نرم افزار نویسی نرم افزار ندارید. گشوده هم ایرادی ندارد. Appcelerator Titanium یکی‌از شایسته ترین پلتفرم ها برای آغاز نرم‌افزار نویسی نرم افزار برای کسانی مانند شما به حساب آورده می شود.
احتمال سوم : شما با چندین مفاهیم اول راجع به شی گرایی شناخت دارید ولی کد نویسی بلد نیستید؛ اینجا هم مشکلی نیست، در این‌حالت خوب میباشد که شما آغاز خاطر بگیرید که چه‌طور یک نرم‌افزار گوشی را پیشرفت دهید و آن گاه به سراغ کدنویسی بروید.
قدم سوم : احاطه بر مهارت های اپ نویسی تلفن همراه
هم اکنون که مشخص و معلوم شد کجای مسیر می‌باشید و دوست دارید چه پلتفرمی را حافظه بگیرید می بایست با مفاهیم مهم نرم افزار نویسی و گویش ما یحتاج برای اینکه بتوانید یک نرم افزار ساخت و ساز نمایید، آشنا گردید.

نظارت کیفیت تشکیل داد نرم افزار برای IOS
گویش های اپلیکیشن نویسی Objective-C و Swift گویش هایی می باشند که برای ایجاد کرد نرم افزار IOS شما می بایست با آنان شناخت داشته باشید. ولی خیر هردو و با دقت به چندین پارامترها شما می بایست یک کدام از این دو را برای یادگیری تعیین فرمائید. درحال حاضر این پارامترها چه ها می‌باشند. این پارامترها به‌این بستگی داراست که آیا شما می‌خواهید نرم افزار فردی خودتان را داشته باشید یا این که می‌خواهید برای شغل در شرکت ها والا و خرد اپ نویسی فراگیری نرم افزار نویسی نرم افزار مشاهده کنید. چنانچه مورد ی شغل گزینه نظرتان عمل به طور فردی میباشد، swift و درصورتی که گرایش دارید در شرکتهای فعالیت فرمایید، Objective-C راب رای یادگیری تعیین فرمائید.
نظارت کیفیت ایجاد کرد نرم افزار برای اندروید
Java یا این که Kotlin دو لهجه نرم‌افزار نویسی مطلوب برای اشخاصی میباشد که گرایش دارا هستند در ارتباط ایجاد کرد نرم افزار اندروید شغل داشته باشند. اما در شرایطی که دی هیچ سیرتکامل شناخت با نرم‌افزار نویسی ندارد عالی میباشد که آغاز زمان ی مرتبط با اپ نویسی جاوا برای اندروید را سپری کند. اندروید یک سیستم اپن سورس میباشد و خیلی از گوشی های هوشمند گونه های مارک ها ، تبلت های گوناگون و در غایت دستگاه ها و اندروید جعبه های و حتی تلویزیون های خانگی هم از اندروید برای سیستم استدلال خویش استعمال می نمایند. پس می بایست حواستان باشد که با یک بازار کلان و فعال در مورد اندروید مواجه می باشید.

قدم چهارم : استعمال از اپلیکیشن های بسط یا این که به عبارتی IDE ها
این نرم‌افزار های پیشرفت دهنده بسیار عالی می‌باشند و در واقع ضروری با یکسری مثال کدها ، ابزارهای کمکی ، قسمت های گرافیکی ، افزونه ها و … به سراغ نرم‌افزار نویس میایند. Android Studio، eclipse دو گوشه و کنار بسیار پر استفاده برای توسعه و گسترش ی گونه های نرم افزار های اندرویدی هستند. ولی دور و بر های مطلوب برای نرم افزار های IOS، XCode میباشد که به وسیله خویش کمپانی اپل ارائه گردیده و هیچ کدام از گوشه و کنار های دیگر به اندازه ی XCode برای بسط ی نرم‌افزار مطلوب نیستند.
قدم پنجم : تمرین دائمی مهارت های نرم افزار نویسی تلفن همراه
حال که معین شد می‌خواهید چه فعالیت نمایید و تا حدودی گویش نرم‌افزار نویسی را خاطر گرفته اید خوب میباشد بدانید که جدید نصف مسیر را آمده اید. می بایست تمرین فرمایید و در‌این عمل حرفه‌ای گردید تا بتوانید بعدی ی شغلی تان را بیمه نمایید. برای تمرین و تجربیات کافیست از مهارت های تحت یاری بگیرید :

در جامعه کاوش نمائید و ملاحظه کنید نیاز جامعه در چه قضیه ای به نرم افزار هنوز اشباع نشده و بر اساس به عبارتی نیاز ایده پردازی فرمائید و آغاز فرمایید به کد نویسی! مشاهده کنید برای اینکه یک اپلیکیشن نویس چیره باشید تنها یادگرفتن اپ نویسی نرم افزار و احاطه بر آن وجود ندارد به شما یاری می نماید و ذهنیت شما نیز می بایست خلق کننده باشد و در جستن ایده شغل داشته باشد. به زبانی بی آلایش خیس چنانچه بخواهیم بگوییم، کد زدن های ماهر برای یک ایده ی سوخته، تنها و تنها وقت و مخارج شمارا به باد خواهد بخشید.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

جنگو


جنگو

Django
جنگو یکی‌از دوست داستنی ترین فریمورک هایی میباشد که برای گویش پایتون تشکیل شده و معماری MVC را دنبال می نماید. این فرمان به لطف آسانی جنگو ، روند توسعه و گسترش نرم افزار را بسیار بی آلایش خیس می نماید Django استعمال از Python را بسیار بی آلایش می نماید و یک سری ابزار کاربردی متعدد را مهیا می نماید که ایجاد کرد پروژه ها به وسیله برنامه نویس ها اینترنت را سهل وآسان  طراحی اپلیکیشن در مشهد خیس می نماید.

Laravel
Laravel
لاراول یک فریمورک پیشرفت PHP میباشد که برای پیشرفت‌ی برای سایت های خرد ایده آل میباشد. این شرکت دارنده یکسری خصوصیت موثر برای مثال حفاظت MVC ، کتابخانه های شی گرا ،Artisan ، تکنیک های احراز نام‌و‌نشان ، database migration و … .
Laravel ابزاری بهتر میباشد که هم در سایت های خرد و هم در تارنما های مقیاس تعالی B2B روزمره میلیون ها تراکنش را مدیر می‌نماید.

گویش های اپ نویسی
همان طور که تا قبل از اینً توضیح دادیم ، از آن جا که رایانه ها برای رابطه با یکدیگر از زبانی به کارگیری نمیکنند که چیزی مشابه به لهجه های انسانی باشد ، برای برقراری رابطه به نحوه دیگری نیاز دارا‌هستند. در اینجا برخی از دوستداشتنی ترین لهجه های اپلیکیشن نویسی وجود داراست:

JavaScript
JavaScript
طبق رسیدگی هر ساله StackOverflow ، جاوا اسکریپت دوستداشتنی ترین لهجه نرم افزار نویسی میباشد که 62.5٪ از جواب دهندگان داعیه می کنند از آن به کارگیری می کنند. این گویش یک کدام از تکنولوژی های اساسی اینترنت میباشد.

روبی
Ruby
بسط دهندگان شیدا روبی می‌باشند. این لهجه به شکلی پیاده سازی گردیده که فوق‌العاده استفاده کننده پسند میباشد و یادگیری و به کارگیری از آن بسیار سهل میباشد، مکان تعجب وجود ندارد که‌این لهجه اپ نویسی “شایسته ترین دوست اپ نویس” نامیده میشود. آنچه شما از Ruby انتظار دارید یک کد کوتاه با امکان خوانایی بالاست. متأسفانه ، این بدان مفهوم میباشد که بعضی وقتها بازده کد های درج شده به‌این گویش در مقایسه با بقیه گویش های اپلیکیشن نویسی تحت خیس میباشد. در شرایطی‌که در دنیای گسترش اینترنت مبتدی و تازه کار باشید ، Ruby برای یادگیری گویش نرم‌افزار نویسی یک گزینش خوب خواهد بود. یک کد روبی که به نیکی درج شده، حدوداً به اندازه یک پاراگراف در لهجه انگلیسی قابل تلاوت میباشد ولی عامل حقیقی وواقعی اکثر اشخاص برای به کارگیری از Ruby، فریمورک دوست داستنی آن Ruby on Rails میباشد که پیش از اینً هم در متن بیان کردیم. سود وری خوب که با این قاب ورک به دست آمده میباشد ، این آیتم را برای یوزرها جدیدی که قصد آغاز فعالیت را دارا هستند یک تعیین بهتر محسوب می‌شود.

Elixir

Elixir
الیکسیر در سال 2011 ظواهر شد و فورا محبوبیت متعددی پیدا کرد. این گویش الهام گرفته از لهجه Erlang میباشد که در دهه 80 بوسیله اریکسون ساخته شد. تولید کننده الیکسیر ، خوزه والیم گفته میباشد که وی دلداده ارلانگ میباشد ، ولی همینطور به مواقعی اشاره کرده که میتواند موجب گسترش این لهجه خواهد شد.

Scala
Scala
Scala مخفف Scalable Language میباشد و یکی کوشش های قابل ثنا برای “ویرایش جاوا” محسوب می‌شود و برای اجرای آن از ماشین مجازی جاوا (JVM) به کارگیری میگردد. به نترسی می قدرت خاطرنشان کرد این لهجه نرم افزار نویسی با پیش بینی اینکه کمپانی هایی مانند LinkedIn ،Twitter و The Guardian از آن در کدنویسی وبسایت های خویش از آن به کارگیری می نمایند ، تماماً توفیق آمیز بوده میباشد. Scalaبه تیتر یک لهجه بغرنج شناخته می‌گردد البته جزو لهجه هایی میباشد که بها یادگیری دارااست.

پروتکل
قانون ها و شیوه نامه های طرز جابجایی داده ها دربین رایانه ها و دستگاه های متفاوت تحت عنوان پروتکل شناخته می گردند.

گونه های پروتکل:

HTTP

به لطف این پروتکل ، هر سایت میتواند با استعمال از آن به مرورگر رسد. از جمله این پروتکل تارنما را از سرور گوگل درخواست می نماید و بعد از آن باHTML ، CSS و JavaScript جواب‌ها که به عبارتی برگه‌ی وبسایت به حساب می آید را اخذ می نماید.

DDP

با به کارگیری از اینترنت سوکت‌ها یک رابطه مداوم فی مابین مشتری و سرور تولید میگردد، در فیض به روزرسانی وبسایت در طی کوتاه‌خیس و فارغ از نیاز به ریفرش کردن مرورگر اخذ می گردد.

REST

این پروتکل که بیشتر برای API به کارگیری می‌گردد ، دارنده روشهای استاندارد مانند GET ، POST و PUT میباشد که به آن ها قابلیت و امکان میدهد داده ها دربین اپلیکیشن ها تبادل خواهد شد.

API
یک رابط اپ نویسی نرم‌افزار (application programming interface) یا این که به اختصار API به بقیه بسط دهندگان اذن میدهد که از برخی قابلیت و امکان های نرم افزار فارغ از نیاز به اشتراک گذاشتن کد به کار گیری نمایند. نقاط نهایی به وسیله گسترش دهندگان در معرض مشاهده کرد قرار میگیرند در حالی که API میتواند دسترسی را با یک کلید API در اختیار گرفتن نماید. مثال های اکثری از API های تشکیل شده درست شده بوسیله رخ بوک ، توییتر و گوگل برای سرویس ها اینترنت در دسترس هستن.

Data formats (پوسته های داده)
اطلاعات در ساختار ذخیره گردیده به اسم Data Format ذخیره می‌شوند.

اشکال فرمت های داده

JSON
یک روش برای ذخیره و تبادل داده هاست (دقیقاً مانند XML). این‌شیوه در هم اکنون تبدیل شدن به دوست داستنی ترین پوسته داده میباشد.

XML
این فرمت تا قبل از اینً بوسیله سیستم های مایکروسافت گزینه به کار گیری قرار می گرفت و در قبلی دوستداشتنی ترین فرمت داده محسوب می شد

CVS
داده های فرمت گردیده با کاما میباشد. همچون داده های اکسل
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

Craft


۹. Craft
کرفت در واقع یک افزونه برای Invision Studio میباشد که فراتر، آن را معرفی کردیم. این ابزار تک تک آنچه را که برای تشکیل داد پروتوتایپ و همیاری با دیگر اعضاوجوارح نیاز داشته باشید، طراحی اپلیکیشن در مشهد  دارااست.

دسترسی به وسعت متعددی از محتواها، تفاوت Craft با دیگر ابزارها را رقم می زند.

نکات مثبت:

قابلیت و امکان یکدست‌سازی با جیرا (برنامه مدیر پروژه)
قابلیت و امکان اشتراک‌گذاری سادۀ داکیومنت‌های متنی
خطاها:

محدودیت در فردی‌سازی Workflow
مشقت در یادگیری فعالیت با نرم‌افزار
۱۰. UXPin
UXPin یک کدام از شایسته ترین قابل انعطاف‌افزارهای پیاده سازی رابط کاربری میباشد که هم موردپسند طراحان سابق و هم نو‌امور میباشد.

سوای نیاز به هیچ‌سیرتکامل علم کدنویسی، میتوانید از این ابزار برای پیاده سازی رابط کاربری به کارگیری فرمایید. در حالتی که تجربۀ عمل با فتوشاپ یا این که اسکچ را داشته باشید، شغل با UXPin هم برایتان معمولی خواهد بود.

مزایا:

قابلیت و امکان انجام تغییرات پهناور با اجزای کتابخانه‌ها
وجود بیش‌ از ۱۰۰۰ آیکون پیش‌ساخته برای همۀ سیستم‌دلیل‌ها
معایب:

از سایر رقبا کندتر میباشد
اخذ مدد صرفا از روش پست الکترونیک ممکن میباشد
۱۱. ZepLin
یک ابزار ابری که خلاء دربین طراحان و نرم‌افزار‌نویس‌های فرانت‌اند را مالامال می‌نماید! در فضای این نرم افزار، میتوانید پیاده سازی‌های خویش را برای جابجایی به دسته نرم افزار‌نویس‌ها قرار دهید.

فعالیت با این اپلیکیشن بسیار بی آلایش میباشد. صرفا پیاده سازی خویش را در پلتفرم قرار می‌دهید و مشخص و معلوم می کنید که برای چه پلتفرمی پیاده سازی شد‌ه‌است. ZepLin آحاد آنچه را که مایحتاج میباشد به پیاده سازی شما میافزاید و آن را در دست اپلیکیشن‌نویس‌ها قرار می دهد.

مزایای این اپ عبارت‌اند از:

ارائۀ اتوماتیک کدهای ما یحتاج مبنی بر پیاده سازی بوسیله اپلیکیشن
قابلیت کامنت‌گذاری روی پیاده سازی حین اجرا فعالیت
معایب هم موردها ذیل می‌باشند:

رابط کاربری برنامه خیلی دیدنی وجود ندارد
یادگیری فعالیت با آن برای یوزرها جدید‌فعالیت مقداری مشقت بار میباشد
برای اجرای یک پروژه، نیازی به پرداخت هزینه به سازندگان ZepLin نیست؛ اما در حالتی که می خواهید فارغ از محدودیت پیش بروید، بایستی ماهانه ۱۲ دلار برای آن کنار بگذارید.
۱۲. اوریگامی استودیو (Origami Studio)
این برنامه وابسته به کمپانی متا میباشد که کاربردهای متعددی، به‌خصوص برای تشکیل داد پروتوتایپ دارااست و می‌قدرت از آن برای تشکیل داد سریع رابط‌های کاربری به کار گرفت.

اوریگامی استودیو در صدر صرفا برای طراحان فیسبوک ساخته شد؛ البته درحال حاضر بازه زمانی‌وقتی میباشد که در دست مردم قرار گرفته. اما تنها برای یوزرها Mac!

مثلا نکات مثبتی که به کارگیری از این ابزار را توجیه‌پذیر می‌نمایند:

بدون پول‌بودن
قابلیت و امکان یک پارچه‌سازی با دیگر اپ‌ها
نکات منفی:

محدودبودن به سیستم‌استدلال macOS
مستلزم منابع توانمند برای انجام
۱۳. Mockplus
یکی شایسته ترین ابزارهای پیاده سازی رابط کاربری که تشکیل داد پروتوتایپ برای اینترنت، نرم افزار، گوشی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ را جاری ساختن میدهد. از آنجایی که شغل با این اپلیکیشن به کدنویسی نیاز ندارد، برای استفادۀ مبتدیان بسیار مطلوب میباشد.

مزایا:

سرعت بالا در پیاده سازی پروتوتایپ داراست
استعمال و فعالیت با آن سهل میباشد
اشتباهات:

جامعۀ کوچکی از به کار گیری‌کنندگان
محدودیت‌های زیاد در یک پارچه‌سازی با دیگر قابل انعطاف‌افزارها
در استفادۀ مجانی از MockPlus، به طور تقریبً به آحاد قابلیت و امکان‌های حیاتی دسترسی دارید! البته در صورتی‌که می خواهید خیالتان به طور کاملً ریلکس باشد، می بایست در حدود ۱۱ دلار در هر ماه بپردازید.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


Android 13 | ورژن اندروید ۱۳
سال تکثیر: ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

تجهیزات این نسخه اندروید :

حفظ از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ: اندروید ۱۳ از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ نگهداری طراحی اپلیکیشن در مشهد  می نماید.
حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز: اندروید ۱۳ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز نگهداری می نماید.
پیاده سازی Material You بهبود یافته: اندروید ۱۳ همچنان از پیاده سازی Material You حفاظت می نماید که به یوزرها قابلیت میدهد رنگ ها و طرح های رابط کاربری را با تم تلفن همراه خویش مطابقت و همخوانی دهند. اندروید ۱۳ یک‌سری خصوصیت تازه به پیاده سازی Material You اضافه نموده است، به عنوان مثال:
قابلیت و امکان تعیین رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری: یوزرها می‌توانند رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری را از فی مابین طیف کلان ای از رنگ ها گزینش نمایند.
قابلیت فردی سازی طرح های رابط کاربری: یوزرها میتوانند طرح های رابط کاربری را با به کارگیری از عنصرها گوناگون، مانند رنگ ها، صورت ها و الگوها، فردی سازی نمایند.
افزایش عملکرد باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتوماتیک نرم‌افزار هایی را که در دورنما جاری ساختن میگردند به موقعیت خواب می‌برد تا از مصرف باتری خودداری نماید. این خصوصیت به کاهش مصرف باتری در دستگاه هایی که دارنده پردازنده های ضعیف خیس میباشند یاری می نماید.
تغییرات رابط کاربری: اندروید ۱۳ دارنده تغییرات جزئی در رابط کاربری میباشد، برای مثال:
پیاده سازی تازه برای اعلان ها: اعلان ها در اندروید ۱۳ فعلا دارنده پیاده سازی جدیدی می‌باشند که به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد اعلان ها را به راحتی رئیس نمایند.
پیاده سازی نو برای در دست گرفتن های رسانه: در دست گرفتن های رسانه در اندروید ۱۳ اینک دارنده پیاده سازی جدیدی می‌باشند که به یوزرها قابلیت میدهد به راحتی به موسیقی و بقیه محتواهای صوتی دسترسی داشته باشند.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته
√ واپسین ورژن اندروید چیست؟ ( جدیدترین ورژن اندروید )
این پرسش که بالاترین ورژن اندروید یکسری میباشد را در حین روز خیلی ها سرچ می نمایند و با دقت به اطلاعاتی که برای شما در صدر گردآوری کردیم،ورژن قانونی و منتشر گردیده تا کنون اندروید ۱۱ میباشد البته گوگل اولی پیش اکران گسترش اندروید ۱۲ را در ماه فوریه ۲۰۲۱ منتشر کرد تا پیشرفت دهندگان بتوانند روی اپ های اندروید تازه فعالیت نمایند. پیش اکران به یک نگاه اجمالی را به ما نماد میدهد که چه انتظاری از سیستم دلیل آجل گوگل خوا هیم داشت.

واپسین ورژن اندروید، اندروید ۱۳ میباشد که در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد. این ورژن مشمول تعدادی خصوصیت تازه و بهبود یافته میباشد، مثلا:

سئو مصرف باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتومات اپ هایی را که در دور‌نما انجام می‌شوند به وضعیت خواب می‌برد تا از مصرف باتری پرهیز نماید.
تغییرات رابط کاربری: اندروید ۱۳ دارنده تغییرات جزئی در رابط کاربری میباشد، مثلا پیاده سازی نو برای اعلان ها و در دست گرفتن های رسانه.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته: اندروید ۱۳ دارنده خصوصیت های امنیتی بهبود یافته میباشد، برای مثال مراقبت از دستگاه در قبال تهاجم ها فیشینگ و حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز.
گوگل به صورت منظم ورژن های نو اندروید را منتشر می نماید که خصوصیت های نو و بهبود یافته ای را اضافه می نماید. برای اعتقاد از اینکه موبایل شما دارنده واپسین ورژن اندروید میباشد، بایستی به روزرسانی های سیستم را به صورت منظم نظارت نمایید.

تفاوت های در میان اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳

بعضا از تفاوت های کلیدی فی مابین اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳ عبارتند از:

پیاده سازی Material You: اندروید ۱۲ دارنده پیاده سازی Material You میباشد که به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد رنگ ها و طرح های رابط کاربری را با تم تلفن همراه خویش همخوانی دهند. اندروید ۱۳ همچنان از این پیاده سازی نگهبانی می نماید، ولی تعدادی خصوصیت نو اضافه نموده است، برای مثال:
قابلیت تعیین رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری: یوزرها میتوانند رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری را از فی مابین طیف عظیم ای از رنگ ها گزینش نمایند.
قابلیت فردی سازی طرح های رابط کاربری: یوزرها می‌توانند طرح های رابط کاربری را با استعمال از عنصرها متفاوت، مانند رنگ ها، صورت ها و الگوها، فردی سازی نمایند.
پیشرفت در عملکرد باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتومات نرم‌افزار هایی را که در دور نما انجام میگردند به شرایط خواب میبرد تا از مصرف باتری پرهیز نماید.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته: اندروید ۱۳ دارنده خصوصیت های امنیتی بهبود یافته میباشد، به عنوان مثال مراقبت از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ و حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز.
√ تاریخچه اندروید چیست؟
بیش تر از یک دهه از ورود اولی تلفن قانونی Android به قفسه های دکان می گذرد. تصمیم نخستین در تاریخچه اندروید، تعهد Google برای تبدیل اندروید به یک سیستم استدلال منبع گشوده بود. همین فرمان منجر شد تا محبوبیت متعددی میان سازندگان تلفن همراه های فرد ثالث پیدا نماید. فقط یک‌سری سال بعد از فعال‌ساز‌ی اندروید ۱.۰ ، اکثر تلفن همراه های هوشمند مجهز به سیستم برهان تازه شدند. بیایید نگاهی به تاریخچه سیستم برهان اندروید بیاندازیم.

تاریخچه پیدایش اندروید
تاریخچه اندروید در اکتبر ۲۰۰۳ آغاز میشود؛ صحیح پیش از اینکه واژه و کلمه تلفن هوشمند به صورت عظیم مصرف شود و یک‌سری سال پیش از اینکه اپل اولی آیفون و iOS خویش را معرفی نماید.

کمپانی Android در پالو آلتو، کالیفرنیا احداث شد. چهار بنیانگذار آن ریچ ماینر، نیک سیرز، کریس وایت و اندی روبین بودند. در آن مجال از روبین نقل شد که کمپانی Android قصد دارااست”دستگاه های گوشی هوشمندتری را که از شرایط صاحب و مالک تلفن همراه داده ها بیشتری داراست و دارنده پیکربندی توسعه یافته تری میباشد را توسعه و گسترش دهد.”

روبین در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۳ در توکیو خاطرنشان کرد که سیستم ادله اندروید اساسا به مراد بهبود سیستم دلیل های دوربین های دیجیتال بوده میباشد. البته حتی‌د‌ر آن فرصت، بازار دوربین های دیجیتال جداگانه در درحال حاضر کاهش بود. تنها یکسری ماه آن گاه، کمپانی Android تصمیم گرفت تا فناوری ها را به سمت به کارگیری از سیستم دلیل باطن موبایل تغییر‌و تحول دهد.

گوگل اندروید را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و همگی چیز تغییر‌و تحول کرد.

در سال ۲۰۰۵، فصل آینده تاریخچه ی اندروید با استارت خریداری کمپانی اساسی به وسیله Google شروع شد. روبین و بقیه اعضای بنیانگذار ادامه شغل سیستم ادله را ذیل مالکین نو خویش ادامه دادند. این تصمیم دریافت شد که از Linux تحت عنوان محور سیستم ادله Android استعمال شود. این به آن معنی بود که سیستم استدلال قادر است به طور بدون پول به تولیدکنندگان فرد ثالث موبایل ارائه گردد. گوگل و گروه اندروید شم کردند این مجموعه قادر است با ارائه سرویس ها دیگری که از سیستم دلیل به کار گیری می نمایند، مثلا نرم افزار ها درآمدزایی استحصال نماید.

روبین تا سال ۲۰۱۳ تحت عنوان سرپرست دسته اندروید در گوگل ماند. در اواخر سال ۲۰۱۴، روبین کلاً از Google بیرون شد و یک تجارت راه‌اندازی کرد تا اینکه عاقبت با ill-fated Essential از سال ۲۰۱۷ به کسب و کار تلفن های هوشمند برگشت.

اینک بیش تر از یک دهه قبلی و ما در هم اکنون فعال سازی واپسین ورژن اندروید تا به امروز یعنی Android 14 هستیم. این سیستم برهان با به زانو در آوردن بخش اعظمی از رقبای خویش مانند Symbian ، BlackBerry ، Palm Operating System ، webOS و Windows Phone ، به دوست داستنی ترین سیستم دلیل گوشی در عالم تبدیل گردیده است. iOS اپل فقط پلتفرمی میباشد که هنوز تحت عنوان یک حریف بدون شوخی برای اندروید ایستاده میباشد و به لحاظ نمیرسد بدین زودی ها تغییر و تحول نماید.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

مزایای کاتلین :


مزایای کاتلین :
اپلیکیشن نویسی Kotlin سریعتر توده میگردد، مدل میباشد و از ارتقا وسعت اپلیکیشن ها دوری طراحی اپلیکیشن در مشهد  می نماید.
هر تکه کدی که در کاتلین مندرج میباشد در مقایسه با جاوا بسیار کوچکتر میباشد، چون دارنده کد کمتری میباشد و کد کمتر در معنای اشکالات کمتر میباشد.
کاتلین کد را به یک کد بایت کامپایل می نماید که قادر است در JVM جاری ساختن گردد. براین اساس ، کلیه کتابخانه ها و چارچوب های ساخت‌و‌ساز گردیده در جاوا در پروژه کاتلین منتقل و ایفا می‌شوند.
اسکریپت Kotlin به تنظیمات پروژه ها در Android Studio برای یاری های کامل شدن اتومات یاری می نماید و به کاهش تشخیص مجال خطای کامپایل یاری می نماید.
در قبال NullPointerException ایمن میباشد.
کاتلین مشتمل بر coroutines و همینطور قابلیت و امکان همیاری با Javascript برای پیشرفت اینترنت میباشد.
تبدیل کد جاوا به کاتلین شل خیس میباشد.
معضل های کاتلین :
کاتلین با الگوهای ضعیف مطابقت و همخوانی دارااست و خوانایی و تلاوت کد اول در بالا مقداری طاقت فرسا می‌گردد.
این انجمن نگهبانی کوچکی دارااست چون کاتلین جوانتر از جاوا میباشد. ضمن این، کتابخانه ها، پست های بلاگ و یادگرفتن های کمتری در این مورد وجود داراست.
شیب یادگیری کاتلین رو به بالا میباشد و تغییر‌و تحول مجموعه به کاتلین به جهت نحو مختصر لهجه می‌تواند یک بحران حقیقی و واقعی باشد.
تعداد مقداری از گسترش دهندگان Kotlin در بازار می باشند. بدین ترتیب ، یافتن یک آموزگار زبده بسیار اختلال میباشد.
مثال هایی از نرم افزار هایی که در آن‌ها از کاتلین مصرف شده میباشد :
برای شناخت بیشتر با این گویش اپ نویسی میتوانید نرم‌افزار های دوست داستنی پایین که به وسیله کاتلین درج شده میباشد را پژوهش نمایید:

Pinterest
Trello
Evernote
Twidere for Twitter
Shadowsocks
تفاوت کاتلین و جاوا از نگاه فنی:
اولی تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین خصوصیت های اپ نویسی شی گرا و تابعی را مخلوط می نماید، در حالی که جاوا به نرم افزار نویسی شی گرا محصور می‌شود.
دومی تفاوت جاوا و کاتلین: Kotlin به یوزرها اذن می‌دهد تا یک تابع اکستنشن تولید نمایند در حالی که جاوا هیچ توابع اکستنشنی ارائه نمی دهد. (تابع اکستنشن اصولاً یک عضو تابعی از یک کلاس میباشد که فارغ کلاس تعریف‌و‌تمجید می‌گردد. برای مثال در صورتی‌که مورد نیاز باشد از یک مشی کلاس String به کارگیری کنیم که حرفه جدیدی را با حذف کاراکتر نخستین و انتها رجوع و برگشت دهد، خواهیم توانست یک سیاق اکستنشن برای آن بنویسیم. در واقع این روال در کلاس String از گذشته نیست.)
سو‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین تبدیل های ضمنی (implicit conversions) ارائه نمی دهد و جاوا از تبدیل های ضمنی پناه می نماید.
چهار‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: از طرف دیگر هیچ متغیر یا این که شی تهی در کاتلین نیست، متغیر یا این که اشیا تهی بخشی از لهجه جاوا می‌باشند.
پنج‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین از اعضای اثبات تامین نمی نماید، در حالی که جاوا از اعضای ایستا استعمال می نماید.
ششمی تفاوت Java و Kotlin : در کاتلین متغییرهای نوع نخستین شی ءها می‌باشند در حالی که در جاوا متغیرهای نوع اول شی ءها نیستند.
ششمی تفاوت Java و Kotlin : کاتلین از لغت ها لامبدا جانبداری می نماید در حالی که جاوا از لغت ها لامبدا حفاظت نمی نماید. (لغات لامبدا در جاوا ۸ اضافه گردیده‌است) (لغت ها لامبادا: طریق فشرده‌ای برای ذکر یک سیاق از یک کلاس در یک عبارت میباشد.)
ششمی تفاوت Java و Kotlin : کاتلین نیازی به ویژگی ها نوع داده متغیر ندارد در حالی که جاوا به خصوصیات نوع داده متغیر نیاز داراست.
هفتمی فرق جاوا و کاتلین : کاتلین نیازی به خصوصیات نوع داده متغیر ندارد ولی جاوا به خصوصیات نوع داده متغیر نیاز داراست.
هشتمین فرق جاوا و کاتلین : اپ های کاتلین در اپ خویش به نقطه ویرگول نیاز ندارند در حالی که اپلیکیشن جاوا به نقطه ویرگول نیاز دارااست.
نهمی فرق جاوا و کاتلین : قابلیت و امکان های اسکریپت نویسی لهجه کاتلین به شما این قابلیت و امکان را میدهد که از Kotlin به صورت بدون واسطه در اسکریپت های ایجاد کرد Gradle خویش به کار گیری فرمایید در حالی که جاوا امکان های اسکریپت نویسی لهجه را ارائه نمی دهد.
د‌همین فرق جاوا و کاتلین : Kotlin یک گویش سازگار با JVM میباشد، البته با جاوا بسیار مختلف میباشد – از این لحاظ که شما می‌توانید شغل های بیشتری را در خطوط کد بسیار پاره ای ایفا دهید. خطوط کمتر کد به معنای کد کمتر برای محافظت، اشکالات کمتر و فایده وری بیشتر میباشد.
کاتلین در اکنون جایگزین شدن برای جاوا میباشد؟
چند سال از نشر کاتلین می گذرد و کارش تا الان عالی بوده و از‌آن‌جا‌که Kotlin به صورت خاص برای جایگزینی جاوا تاسیس شده است، به طور طبیعیً از اکثری جهات با جاوا مقایسه گردیده‌است و مکان جایگزینی را دارااست اما خیر از تمامی جهات!

در سال ۲۰۲۱، رقابت دربین لهجه های نرم افزار نویسی مشقت بار خیس می‌گردد. با پیش بینی فرق کاتلین و جاوا ، هر دوی آن‌ها مزایا و معایب خویش را دارا‌هستند. البته برای پذیرفتن اینکه کاتلین جاوا را در سال ۲۰۲۱ به دست خواهد گرفت خیلی زود‌است. جامعه کاربری که جاوا از آن برخوردار‌است در مقایسه با جاوا خیلی گرانقدر میباشد و در بعدی مجاورت جایگزین نمی‌شود.
تبدیل کد جاوا به کاتلین قابلیت پذیر میباشد؟
آری تبدیل کد جاوا به کاتلین قابلیت پذیر میباشد – کد نویسی اندروید خیلی از نرم افزار ها با لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا میباشد. زیرا پیش از اینکه کاتلین بوجود بیاید گویش قانونی اپ نویسی اندروید جاوا بوده و اکنون که برنامه نویس ها قصد دارا‌هستند به گویش نو یعنی گویش کاتلین سوئیچ نمایند می بایست بتوانند از کدها و پروژه های کهن خویش که در جاوا بود به کار گیری نمایند.

به همین خواسته کمپانی جت برینز ابزارهایی را ساخته میباشد. برای تبدیل کردن کدهای جاوا به کاتلین دو طریق وجود داراست :‌

به کارگیری از فضا IntelliJ IDEA و بعد منوی menu -> Code -> Convert Java File to Kotlin File
تبدیل کننده ی آنلاین به نشانی https://try.kotlinlang.org
نکته ی اساسی : در‌حالتی که شما از دور و اطراف IntelliJ IDEA یا این که هر دور و بر کدنویسی دیگری با افزونه کاتلین استعمال می‌کنید می توانید کدهای جاوا و کاتلین را در کنار یکدیگر در باطن فولدر .kt بنویسید .
 

  • Raya Pars