مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

مزایای کاتلین :


مزایای کاتلین :
اپلیکیشن نویسی Kotlin سریعتر توده میگردد، مدل میباشد و از ارتقا وسعت اپلیکیشن ها دوری طراحی اپلیکیشن در مشهد  می نماید.
هر تکه کدی که در کاتلین مندرج میباشد در مقایسه با جاوا بسیار کوچکتر میباشد، چون دارنده کد کمتری میباشد و کد کمتر در معنای اشکالات کمتر میباشد.
کاتلین کد را به یک کد بایت کامپایل می نماید که قادر است در JVM جاری ساختن گردد. براین اساس ، کلیه کتابخانه ها و چارچوب های ساخت‌و‌ساز گردیده در جاوا در پروژه کاتلین منتقل و ایفا می‌شوند.
اسکریپت Kotlin به تنظیمات پروژه ها در Android Studio برای یاری های کامل شدن اتومات یاری می نماید و به کاهش تشخیص مجال خطای کامپایل یاری می نماید.
در قبال NullPointerException ایمن میباشد.
کاتلین مشتمل بر coroutines و همینطور قابلیت و امکان همیاری با Javascript برای پیشرفت اینترنت میباشد.
تبدیل کد جاوا به کاتلین شل خیس میباشد.
معضل های کاتلین :
کاتلین با الگوهای ضعیف مطابقت و همخوانی دارااست و خوانایی و تلاوت کد اول در بالا مقداری طاقت فرسا می‌گردد.
این انجمن نگهبانی کوچکی دارااست چون کاتلین جوانتر از جاوا میباشد. ضمن این، کتابخانه ها، پست های بلاگ و یادگرفتن های کمتری در این مورد وجود داراست.
شیب یادگیری کاتلین رو به بالا میباشد و تغییر‌و تحول مجموعه به کاتلین به جهت نحو مختصر لهجه می‌تواند یک بحران حقیقی و واقعی باشد.
تعداد مقداری از گسترش دهندگان Kotlin در بازار می باشند. بدین ترتیب ، یافتن یک آموزگار زبده بسیار اختلال میباشد.
مثال هایی از نرم افزار هایی که در آن‌ها از کاتلین مصرف شده میباشد :
برای شناخت بیشتر با این گویش اپ نویسی میتوانید نرم‌افزار های دوست داستنی پایین که به وسیله کاتلین درج شده میباشد را پژوهش نمایید:

Pinterest
Trello
Evernote
Twidere for Twitter
Shadowsocks
تفاوت کاتلین و جاوا از نگاه فنی:
اولی تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین خصوصیت های اپ نویسی شی گرا و تابعی را مخلوط می نماید، در حالی که جاوا به نرم افزار نویسی شی گرا محصور می‌شود.
دومی تفاوت جاوا و کاتلین: Kotlin به یوزرها اذن می‌دهد تا یک تابع اکستنشن تولید نمایند در حالی که جاوا هیچ توابع اکستنشنی ارائه نمی دهد. (تابع اکستنشن اصولاً یک عضو تابعی از یک کلاس میباشد که فارغ کلاس تعریف‌و‌تمجید می‌گردد. برای مثال در صورتی‌که مورد نیاز باشد از یک مشی کلاس String به کارگیری کنیم که حرفه جدیدی را با حذف کاراکتر نخستین و انتها رجوع و برگشت دهد، خواهیم توانست یک سیاق اکستنشن برای آن بنویسیم. در واقع این روال در کلاس String از گذشته نیست.)
سو‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین تبدیل های ضمنی (implicit conversions) ارائه نمی دهد و جاوا از تبدیل های ضمنی پناه می نماید.
چهار‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: از طرف دیگر هیچ متغیر یا این که شی تهی در کاتلین نیست، متغیر یا این که اشیا تهی بخشی از لهجه جاوا می‌باشند.
پنج‌مین تفاوت جاوا و کاتلین: کاتلین از اعضای اثبات تامین نمی نماید، در حالی که جاوا از اعضای ایستا استعمال می نماید.
ششمی تفاوت Java و Kotlin : در کاتلین متغییرهای نوع نخستین شی ءها می‌باشند در حالی که در جاوا متغیرهای نوع اول شی ءها نیستند.
ششمی تفاوت Java و Kotlin : کاتلین از لغت ها لامبدا جانبداری می نماید در حالی که جاوا از لغت ها لامبدا حفاظت نمی نماید. (لغات لامبدا در جاوا ۸ اضافه گردیده‌است) (لغت ها لامبادا: طریق فشرده‌ای برای ذکر یک سیاق از یک کلاس در یک عبارت میباشد.)
ششمی تفاوت Java و Kotlin : کاتلین نیازی به ویژگی ها نوع داده متغیر ندارد در حالی که جاوا به خصوصیات نوع داده متغیر نیاز داراست.
هفتمی فرق جاوا و کاتلین : کاتلین نیازی به خصوصیات نوع داده متغیر ندارد ولی جاوا به خصوصیات نوع داده متغیر نیاز داراست.
هشتمین فرق جاوا و کاتلین : اپ های کاتلین در اپ خویش به نقطه ویرگول نیاز ندارند در حالی که اپلیکیشن جاوا به نقطه ویرگول نیاز دارااست.
نهمی فرق جاوا و کاتلین : قابلیت و امکان های اسکریپت نویسی لهجه کاتلین به شما این قابلیت و امکان را میدهد که از Kotlin به صورت بدون واسطه در اسکریپت های ایجاد کرد Gradle خویش به کار گیری فرمایید در حالی که جاوا امکان های اسکریپت نویسی لهجه را ارائه نمی دهد.
د‌همین فرق جاوا و کاتلین : Kotlin یک گویش سازگار با JVM میباشد، البته با جاوا بسیار مختلف میباشد – از این لحاظ که شما می‌توانید شغل های بیشتری را در خطوط کد بسیار پاره ای ایفا دهید. خطوط کمتر کد به معنای کد کمتر برای محافظت، اشکالات کمتر و فایده وری بیشتر میباشد.
کاتلین در اکنون جایگزین شدن برای جاوا میباشد؟
چند سال از نشر کاتلین می گذرد و کارش تا الان عالی بوده و از‌آن‌جا‌که Kotlin به صورت خاص برای جایگزینی جاوا تاسیس شده است، به طور طبیعیً از اکثری جهات با جاوا مقایسه گردیده‌است و مکان جایگزینی را دارااست اما خیر از تمامی جهات!

در سال ۲۰۲۱، رقابت دربین لهجه های نرم افزار نویسی مشقت بار خیس می‌گردد. با پیش بینی فرق کاتلین و جاوا ، هر دوی آن‌ها مزایا و معایب خویش را دارا‌هستند. البته برای پذیرفتن اینکه کاتلین جاوا را در سال ۲۰۲۱ به دست خواهد گرفت خیلی زود‌است. جامعه کاربری که جاوا از آن برخوردار‌است در مقایسه با جاوا خیلی گرانقدر میباشد و در بعدی مجاورت جایگزین نمی‌شود.
تبدیل کد جاوا به کاتلین قابلیت پذیر میباشد؟
آری تبدیل کد جاوا به کاتلین قابلیت پذیر میباشد – کد نویسی اندروید خیلی از نرم افزار ها با لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا میباشد. زیرا پیش از اینکه کاتلین بوجود بیاید گویش قانونی اپ نویسی اندروید جاوا بوده و اکنون که برنامه نویس ها قصد دارا‌هستند به گویش نو یعنی گویش کاتلین سوئیچ نمایند می بایست بتوانند از کدها و پروژه های کهن خویش که در جاوا بود به کار گیری نمایند.

به همین خواسته کمپانی جت برینز ابزارهایی را ساخته میباشد. برای تبدیل کردن کدهای جاوا به کاتلین دو طریق وجود داراست :‌

به کارگیری از فضا IntelliJ IDEA و بعد منوی menu -> Code -> Convert Java File to Kotlin File
تبدیل کننده ی آنلاین به نشانی https://try.kotlinlang.org
نکته ی اساسی : در‌حالتی که شما از دور و اطراف IntelliJ IDEA یا این که هر دور و بر کدنویسی دیگری با افزونه کاتلین استعمال می‌کنید می توانید کدهای جاوا و کاتلین را در کنار یکدیگر در باطن فولدر .kt بنویسید .
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی