مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اینجانب حقیقتا از این تنظیمات تازه پیشرفت لذت می‌برم که من را قوی می سازد طراحی اپلیکیشن در مشهد تا به طور آراسته مبادرت به اپ نویسی در کلود کنم. امکان متن گشوده بودن من‌را قوی می سازد تا اپلیکیشن نویسی را به ریلکس ترین طرز ممکن جاری ساختن دهم. دقت داشته باشید که روی هم رفته کلیه کامپوننت های این قاب ورک پایین لایسنس 2.0 همگانی اکلیپس به طور متن گشوده ارائه گردیده اند و در گیت هاب جانور می‌باشند که شما می‌توانید مبادرت به دانلود و نصب آنان نمایید.

یک نکته بسیار اساسی که بایستی به آن اعتنا ما یحتاج را داشته باشید، این میباشد که بعداز به کار بستن از این کادر ورک کارایی نمایید آن را تبلیغ فرمایید تا به بسط این پروژه یاری کرده باشید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

یک هکر ممکن میباشد برای کرک پسورد از این نوع حمله وقتی طراحی اپلیکیشن در مشهد ستعمال نماید که بخشی از سر عبور شما‌را در دست داراست.( مثلا اسم یک سگ، تاریخ به دنیا آمدن خردسال ها و یا این که هر داده ها دیگری که یک هکر قادر است آن را از صفحه ها رسانه های اجتماعی پیدا نماید). اقداماتی حفاظتی که در قسمت های پیشین برای شما ذکر شد در این باره نیز میتواند برای شما یاری کننده باشد تا بتوانید به راحتی هرچه مجموع در مقابل حمله ها هکرها برای کرک پسورد تقابل فرمایید.

در صورتی‌که اکنون لیستی از پسوردهای هش گردیده را در مشت دارید با آن چه میکنیم؟
پسوردها در پوشه /etc/shadow در لینوکس و پوشه C:\\Windows\\System32\\config برای ویندوز ذخیره می‌شوند که در بوت آپ سیستم ادله در دسترس شما می‌باشند. در حالتی که شما پیروز گردیده اید که‌این پوشه را بدست آورید و یا این که در حالتی‌که با استعمال از طریق های دیگر برنده گردیده اید که لیستی از پسوردهای هش گردیده را بدست آورید شما می‌توانید آنان‌را به طور آفلاین کرک نمائید.

با وجود اینکه روشی که گفتیم برای ورود به اکانت کاربری نیاز داراست تا برای تعداد دفعات زیاد عملیات لاگین را جاری ساختن دهد شما می‌توانید کوشش نمائید تا آنان را بر روی ماشین خویش کرک فرمائید سوای آنکه نیازی داشته باشید درباره هشدارهایی که در تاثیر وارد کردن نادرست پسوردها برای ورود به اکانت ساخت‌و‌ساز می گردند نگرانی خاصی داشته باشید. بدین ترتیب بعداز یافت کردن سر عبور می‌توانید به راحتی فقط یک توشه عملیات لاگین را ایفا دهید. شما می‌توانید از تهاجم ها brute force و دیکشنری برای بدست آوردن پوشه های هش گردیده استعمال فرمایید که واحد سنجش توفیق شما تماما متعلق به‌این میباشد که هش شما چقدر کارکشته میباشد.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

بوت استرپ یکی‌از دوستداشتنی ترین کادر ورک های CSS بین توسعه و طراحی اپلیکیشن در مشهد گسترش دهندگان میباشد. این کادر ورک به وسیله توییتر تاسیس شده است. این کادر ورک او‌لین کادر ورکی میباشد که اشخاصی که قصد دارا هستند در قضیه  mobile-first عمل داشته باشند می بایست آن را بیاموزند. امروزه صرفا کاری که شما چهت نیل به یک ظواهر مطلوب از تارنما خویش در موبایل های تلفن همراه نیاز دارید این میباشد که برخی از کلاس های بوت استرپ را به پروژه خویش اضافه فرمائید.

یکی مهمترین مزیت های استعمال از کادر ورک های بوت استرپ که منجر گردیده‌است تا امروزه از محبوبیت بسیار متعددی بهره مند باشد و توفیق متعددی نیز داشته باشد این میباشد که به کارگیری و یادگیری این کادر ورک بسیار شل میباشد. این قاب ورک از قاب ورک های CSS برای اشخاص تازه کار پیاده سازی گردیده است به نحوی که هر کامپوننت و خصوصیت آن به نحوی ایجاد شده است برای توسعه و گسترش دهندگان در هر سطحی بسیار مطلوب خواهد بود.

بدون‌شک یکی‌از مهم‌ترین عواملی که بر روی این مورد اثر گذارده میباشد این میباشد که‌این کادر ورک دارنده اوراق خیر و خوبی میباشد که تمامی چیز را یار و همدم با توضیحات و نمونه های تصویری به شما ارائه داده میباشد.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

6. مخلوط مداوم/ استقرار مداوم

مخلوط مداوم/ استقرار مداوم (CI/CD) همچنان یکی‌از واپسین روندهای طراحی اپلیکیشن در مشهد توسعه و گسترش اپ در سال 2020 می باشند. CI/CD یکی‌از شایسته ترین طرز‌ها را علامت میدهد، فروشندگان سرویس ها فناوری داده ها را حاذق می‌سازد فرایند نرم‌افزار‌نویسی را بی آلایش‌خیس کرده و چگونگی پایانی را بهبود بخشند.

CI به متخصصان اذن میدهد تا به جهت تشخیص خطاهای فوری و تغییر تحول کد، اسمبلی‌های نرم افزار را سرعت بخشند. از این قبل، به آنان این توان را میدهد تا کد خویش را داخل ریپازیتوری مشترک بگذارند. به لطف این تکنولوژی، باگ‌ها و ایرادات فورا پیدا گردیده و خیلی سریع‌خیس برطرف میشوند.

وظیفه اساسی استقرار مداوم سرعت بخشیدن به تحویل به‌روزرسانی‌های نرم افزار میباشد. در CD، هر تغییر تحول در کد از روش آزمایش‌های خود کار اعمال میشود.

7. 5G

5G تحت عنوان یک فناوری نوآورانه رابطه بی‌سیم شناخته میشود. 5G پهنای باند بهتری از گوشی را به یوزرها تلفن هوشمند ارائه می دهد، تجربه را بهبود می بخشد، همینطور سرعت دانلود و آپلود را سریع‌خیس می‌نماید. پیش‌بینی میشود که تا سال 2021، تعداد کانکشن‌های فعال 5G تا 20 الی 100 میلیون گزینه پرورش خواهد کرد.

5G برای اعتقاد از بالا رفتن امنیت داده در لحاظ گرفته گردیده‌است. علاوه‌براین، گسترش VR و AR به جهت تجارب، سرعت و کانکشن‌های خوب بهبود خواهند یافت.

8. نرم افزار‌های اینترنت پیش‌رونده (PWA)

اپ‌های اینترنت پیش‌رونده فرآیند دیگری میباشد که می بایست درباره ی آن بدانید. PWA ترکیبی از امکان‌های نرم افزار موبایل و اینترنت‌وب سایت میباشد که تحت عنوان یک راه حل مستقر (native) کار می‌نماید. تجارب خیر و خوبی به یوزرها ارائه می دهد، میتواند مستقیما از وبسایت نصب خواهد شد و روی برگه مهم تلفن هوشمند قرار گیرد. بدین ترتیب ما یحتاج وجود ندارد app store را گشوده فرمایید.

کوشش توسعه یافته، تجارب کاربری عالی، فرصت بار گذاری سریع، استعمال از داده‌های کمتر از مزایای اصلی PWA می باشند. اکثری از کمپانی‌ها و پروژه‌های دارای شهرت جهانی مثل Forbes، Twitter، AliExpress، Pinterest، Flipkart، BookMyShow و MakeMyTrip از PWA استعمال کرده‌اند.

9. امنیت سایبری

بر طبق پیش‌بینی جاری ساختن‌گردیده بوسیله Cybersecurity Ventures، تا سال 2021 ضرر ناشی از جرایم سایبری هر ساله 6 تریلیون دلار در عالم هزینه شود، که‌این بیشتراز خسارات ناشی از بلایای طبیعی میباشد. در زمان تهدید‌ها و حمله ها سایبری مدرن، ساخت‌و‌ساز حفظ‌های قادر از التفات ویژه‌ای برخوردار‌است. امنیت سایبری سازمان های دولتی، کمپانی‌ها، مشاغل خرد و میانگین را به یکدست‌سازی راهکار‌های امنیتی تشویق می‌نماید.

10. برون‌سپاری فناوری داده ها

از‌آنجا که برون‌سپاری فناوری داده ها (IT outsourcing) به مهندسان دارای شرایط با کمترین هزینه بین قسمت‌ها و تخصص‌های گوناگون ارائه می گردد، تعداد بیشتری از سازمان‌ها در سراسر عالم آن را به مکان بسط‌دهندگان داخلی گزینش می‌نمایند.

پژوهش ها Technavio نشانه می دهد ارتقاء تقاضا برای با صرفه‌سازی فرآیندهای تجاری یک کدام از پاداش‌های مهم آن در زمان سال‌های 2020-2021 خواهد بود.

از‌آنجا که گسترش‌دهندگان گوشی و اینترنت به فن‌هایی در منطقههای متعدد IT نیاز دارا‌هستند، کمپانی‌ها خیر فقط در پی اپ‌نویسان میباشند بلکه به‌دنبال تستر‌ها، معماران راهکار، طراحان UI/UX، تحلیگران تجاری، مشاوران، بازاریاب‌ها و مدیران پروژه نیز میباشند.

فیض‌گیری

دنیای فناوری داده ها با‌گاز در هم اکنون پیشرفت میباشد و طرز معاش و شغل مارا تغییر تحول میدهد. اپ‌های گوشی و اینترنت، پلت‌هیبت‌های IoT،           نرم‌افزار‌های با قابلیت و امکان هوش تصنعی، 5G، سیستم‌های بر پایه ی بلاک‌چین و اکثری از تولیدها فناوری دیگر برای حل بحران‌های متفاوت تجاری اتخاذ گردیده‌اند.

آنان همینطور با ارائه مزایای بسیار، به کمپانی‌ها امداد می‌نمایند تا نیازهای صنعتی را برآورده نمایند و هزینه‌ها را کاهش دهند. در سال‌های بعدی، شاهد اتخاذ سریع فناوری‌های نوآورانه متعدد خوا‌هیم بود.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

در طول 15 سال قبل فرمت داده ای جیسون کلاً اینترنت قرار گرفته میباشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد امروزه این فرمت او‌لین گزینش برای هر خدمت وبی میباشد که در دسترس مردم جای‌دارد و حتی اکثر زمان ها برای سرویس ها اینترنت محرمانه نیز آیتم استعمال قرار می‌گیرد. یکی‌از مهم ترین دلایل محبوبیت جیسون این میباشد که در اکثری از مقر های داده پناه می‌شود. مقر داده های ارتباط ای مانند PostgreSQL و MySQL دارنده امکاناتی برای ذخیره و کوئری زدن بر روی جیسون می‌باشند. خلال این مقر داده های NoSQL مانند MongoDB و Neo4j نیز از این فرمت نگهبانی می نمایند. ولی اعتنا داشته باشید که MongoDB از یک ورژن اصلاح گردیده و باینری از جیسون به کارگیری می نماید.

در‌این نوشته ی علمی ما یه خرده بیشتر درباره فرمت داده ای جیسون کلام میکنیم و درباره این زمینه مشاجره میکنیم که از کجا آمده میباشد، مزایای آن نسبت به XML چیست، نقاط ضعف آن کدام میباشد، چه وقتی شما می‌توانید از آن استعمال نمائید و چه وقتی بایستی از آیتم های جایگزین به کار گیری فرمائید. البته نخستین از تمامی اذن دهید به‌این مورد بپردازیم که ابدا فرمت داده ای جیسون چیست؟

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


آزمایشگاه های Underwriters در اوایل این سال یک اپلیکیشن طراحی اپلیکیشن در مشهد داوطلبانه ضمانت امنیت در دنیای سایبری با اسم UL CAP را برگزار کردند که بیشتر تمرکز آن بر روی وب شی ءها و زیرساخت های اینترنتی بود. مقصود آنان از این نرم‌افزار این بود که جراحت پذیری ها و ضعف های امنیتی مو جود در تولید ها خویش را در قبال گروه ای از استانداردهای امنیتی محاسبه نمایند. UL CAP میتواند تحت عنوان یک ابزار فوق العاده در مقابل لیست متریال های نرم‌افزار برای خریداران ارائه گردد که به آن ها یاری می نماید تا زیرساخت های اساسی کالا و امکانات گزینه به کار گیری در وب شی ها را از نگاه امنیتی آنالیز نمایند. آزمایشگاه های ICSA نیز آزمایش های پذیرش گواهینامه های وب شی ءها را به طور شبیه اعمال می‌دهند تا نظارت نمایند که امکانات گزینه استعمال به چه شکل می‌توانند هشدارها را رئیس کرده، کدگذاری قابل قبولی داشته باشند و عملیات احراز نام و نشان را به خیر جاری ساختن دهند. خلال این امنیت فیزیکی و امنیت سیستم دلیل آن ها نیز در‌این تست ها آیتم پژوهش قرار میگیرد. صدور گواهینامه های آزمایشگاه ICSA بدین معنی میباشد که‌این متاع پایین یک نرم افزار استاندارد گزینه تست قرار گرفته میباشد و زخم پذیری ها و نقص های امنیتی آن برطرف گردیده است.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

فریم ورک های مدل سازی AI محیط های اصلی در حوزه علم داده می باشند طراحی اپلیکیشن در مشهد که نمودارهای محاسباتی مبتنی بر آمار را برای آموزش دادن به ماشین شما ایجاد می کنند. در سال 2020 اکثر دانشمندان علم داده احتمالا از ابزارهایی مانند TensorFlow و یا PyTorch که محبوب تر هستند در بیشتر پروژه های خود استفاده خواهند کرد و این دو فریم ورک در اکثر محیط های کاری مربوط به دانشمندان علم داده که فعالیت های تجاری انجام می دهند موجود خواهند بود.

 هوش مصنوعی 
نکاتی مهم درباره این فریم ورک ها
با گذشت دهه ها اختلاف میان این فریم ورک ها بیشتر و بیشتر می شود چرا که دانشمندان علم داده و سایر کاربران عملکرد این ابزارها و فریم ورک ها را مورد بررسی قرار می دهند و بهترین ها را برای کار خود انتخاب می کنند. در همین راستا بیشتر فروشندگان ابزارهای هوش مصنوعی پلتفرم های مدل سازی framework-agnostic را به کاربران خود ارائه می دهند که ممکن است به میزان زیادی محبوبیت فریم ورک های قدیمی AI را تحت تاثیر قرار دهد. شتاب بسیار زیاد در ساخت پلتفرم های مدل سازی AI در صنعت بسیاری از لایه های انتزاعی مانند Keras و ONNX را تطبیق می دهد که این موضوع شما را قادر می سازد تا یک مدل ساخته شده در فرانت اند یک فریم ورک را در بک اند سایر فریم ورک ها به راحتی اجرا کنید.

تا پایان دهه جاری این موضوع بسیار بی اهمیت خواهد شد که شما از کدام یک از ابزارها و یا فریم ورک ها برای آموزش مدل یادگیری ماشین خود استفاده کرده اید. مهم نیست که شما در کجا AI خود را بسازید pipeline علم داده می تواند به صورت خودکار کدهای شما را کامپایل و فرمت کند و آن را در محیط های cloud to edge اجرا کند تا به راحتی در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

وقتی که شما دو انشعاب در پروژه خویش دارید( مثلا انشعاب توسعه و گسترش طراحی اپلیکیشن در مشهد دهندگی و انشعاب ارشد و مهم) هر دو آن‌ها دارنده تغییراتی هستند که بایستی با یکدیگر ترکیب شوند. امر git merge یک طرز طبیعی و بی واسطه برای مخلوط کردن این دو به حساب می آید. یک فرمان merge تاریخچه گسترش در یک انشعاب را تحت عنوان یک merge commit به یک انشعاب دیگر اضافه می نماید. در حالی که‌این شغل تاریخچه هر دو انشعاب را به طور بدون نقص و با جزئیات محافظت می نماید میتواند سبب گردد تا تعقیب کردن تاریخچه کلی پروژه شغل مشقت گردد. در برخی از مفاد ممکن میباشد شما قصد داشته باشید که‌این فعالیت را به طریق معمولی تری و با به کارگیری از خصوصیت های توسعه یافته گیت اعمال دهید.

بی آلایش سازی تاریخچه commit پروژه با امر git rebase مثلا خصوصیت های توسعه یافته گیت
امر git rebase که از خصوصیت های توسعه یافته گیت میباشد می‌تواند دو انشعاب را با یکدیگر ترکیب نماید ولی این عمل به نحوه گوناگون تری ایفا می گردد. این فرمان در واقع تاریخچه commit یک شاخه را ویرایش می نماید و بدین ترتیب شاخه یا این که انشعاب دیگر از نقطه ای که درست شده بود با آن مخلوط میگردد. این عمل سبب ساز میگردد تا ادغام کردن این دو کمتر خلل ساز خواهد شد و به طور خطی این عملیات صورت پذیرد. ولی بایستی اعتنا داشته باشید که‌این عمل ممکن میباشد سبب خواهد شد برخی از جزئیات اثر گذار درباره انشعاب دیگر و همچنین فرآیند ترکیب کردن حذف گردد.

تحت عنوان نکته نهایی بایستی بدانید که rebase هنگامی شایسته ترین تلاش را داراست که شما یک سری انشعاب محرمانه داشته باشید که قصد دارید آن‌ها‌را در یک انشعاب همگانی مخلوط فرمائید. با استعمال از این فرمان شما میتوانید به آسانی تاریخچه commit را پیش از ترکیب کردن منزه فرمایید. با این طریق شما می‌توانید از کلیه مزیت های این آیتم از خصوصیت های توسعه یافته گیت برخوردار گردید( تاریخچه commit خویش را به آسانی و به طور خطی بسازید) فارغ از این که نیاز داشته باشید تا جزئیات اساسی را نیز ورژن ترکیب گردیده داشته باشید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

پیش از سخن درباره ابزارهای متن گشوده Node.js خوب میباشد با طراحی اپلیکیشن در مشهد خویش این قاب ورک بیشتر آشنا شویم. Node.js یک فضا توسعه و گسترش متن گشوده و ران تایم و همچنین کراس پلتفرم میباشد که می قدرت از آن برای اجرای کدهای جاوا اسکریپت در سوا مرورگر به کار گرفت. این ابزار همینطور یک فضا پیشرفت ران تایم رفیعتر میباشد که در دور و اطراف ران تایم کروم و در جاوا اسکریپت تاسیس شده است و از آن برای تشکیل داد نرم افزار های زیر اینترنت سریع، استوار و باصرفه به کار گیری می‌شود.

اینجانب به خیال و خاطر می‌آورم که در قبل ما پیشرفت دهندگان مجال متعددی را صرف هماهنگی میان قسمت های فرانت اند و بک اند یک وب سایت می کردیم و ناچار بودیم که برای این شغل اسکریپت های متعددی بنویسیم. به محض ورود node.js و ابزارهای متن گشوده node.js به دنیای نرم افزار نویسی همگی چیز تغییر‌و تحول کرد و به همین انگیزه میباشد که شناخت با ابزارهای متن گشوده node.js امروزه برای همگی توسعه و گسترش دهندگان اثرگذار میباشد. به حیث اینجانب صرفا چیزی که تمامی گسترش دهندگان را به سمت این فناوری می کشاند بازده دو طرفه ابزارهای متن گشوده node.js و خویش این کادر ورک میباشد

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

در زمینه‌ی اینکه یک طراح عالی چه خصوصیت‌های شخصیتی بایستی داشته باشد، طراحی اپلیکیشن در مشهد مورد ها متعددی وجود دارااست. مهم ترین آن ها بضاعت و توان برقراری رابطه بدیهی و پر‌نور میباشد.

طراح UX شدن نقش نسبتا خاصی در رابط میان یوزرها، ذینفعان و بسط‌دهندگان میباشد. به همین ادله، بسیار اساسی میباشد که بتوانیم رابطه مؤثری برقرار کنیم، گشوده خورد را بگیریم، همینطور در جهت تعبیروتفسیر تصمیمات پباده سازی و روند پردازش صبر متعددی داشته باشیم. توانگری عالی گوش کردن مزیت قابل توجهی خواهد بود.

این تصور غلطی میباشد که طراح UX فردی میباشد که می بایست شایستگی هنری متعددی داشته باشد. در اینجا احساس زیبایی‌شناسی، توان اندیشه تحلیلی، و بضاعت و توان برقراری رابطه در سطح بالا بسیار مفیدتر میباشد. همینطور مجاورت شدن به هر سوژه با فرضی گشوده، پرسش کردن و داشتن شایستگی یادگیری صرف لحاظ از سطح بسط، بسیار نفیس میباشد.

و واپسین جنبه، در صورتیکه نمی‌دانید چطور طراح UX گردید، می بایست به خیال داشته باشید که بیشتر در ارتباط با خط مش یادگیری چیزهای نو میباشد.

جای این که بر روی ابزارهای پباده سازی متمرکز گردید، مهارت‌ها و علم قابل انعطاف‌افزاری خویش را توسعه و گسترش دهید. یادگیری روش به کار گیری از ابزار سهل و آسان میباشد، البته روش مدیر‌ ورک‌شاپ‌ها، امکان به کار گیری از آزمایش‌ها، یا این که شیوه ساخت و ساز یک اینترنت‌وبسایت سودمند مشقت بار‌خیس میباشد.

مسئولیت‌های مهم طراح UX چیست؟

دامنه عمل طراح UX بزرگ میباشد، البته معمولا مشمول مفاد پایین میباشد:

محاسبه و مطالعه دسکتاپ

پژوهش ها مرتبط با UX

ساخت و ساز لازمات عملکردی

کارخانه‌های آموزشی با ذینفعان و یوزرها

بررسی نیازهای یوزرها و مشاغل

ساخت‌و‌ساز معماری داده ها

ساخت جریان‌های مخاطب و wireframes

ساخت و ساز مثال‌های نخستین و mockupها

  • Raya Pars