مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


بسط نرم افزار (App development) چیست؟
توسعه و گسترش نرم افزار، روند ساخت و ساز یک اپ یا این که گروه ای از نرم افزار ها، برای اعمال وظایف گوناگون مایحتاج یک تجارت میباشد. در صورتیکه تلفن هوشمند یا این که تبلت دارید، احتمالاً از بعضا اپلیکیشن های بازی، اپلیکیشن های پیام رسان یا این که حتی نرم‌افزار های طراحی اپلیکیشن در مشهد  مسیریابی به کارگیری نموده اید.
نرم افزار ها به دستیابی ‌و امور یاری می‌ نمایند تا پروسه اعمال امور را خود کار کرده و کوشش آنها‌را ارتقاء دهند. هر فرایند ایجاد کرد نرم افزار فرآیند مشابهی را دنبال می نماید. درین نوشته‌ی‌علمی به‌این پروسه اشاره خوا‌هیم کرد.
مرحله ۱: مرحله ایده سازی
او‌لین و مهمترین مرحله در فرایند گسترش نرم افزار اندروید، ایده سازی میباشد. شما بایستی در مرحله ایده سازی، با استعمال از طریق هایی مانند شیوه گردباد مغزی، کارایی فرمایید ایده های نو و ناب را بیان کنید. پس از طرح نظرها، مرحله چک ایده میباشد. بایستی نظارت نمائید آیا ایده های شما قابل طراحی است؟ آیا رقبایتان پیش از شما درباره آن ایده ی خاص عمل کرده اند؟ طراحی این ایده چه مزایا و خصوصیت هایی را به نرم افزار اضافه خواهد کرد؟
در‌این مرحله شما می بایست مقصود از بسط نرم افزار، و کاربرانی که پیش گویی میکنید از این نرم افزار به کار گیری می نمایند، را مشخص و معلوم نمایید. روی هم رفته مرحله ایده سازی، مرحله ای مملو‌از امتحان و خطاست. در‌این مرحله نیاز دارید تا به جزئیات اعتنا نمائید تا بتوانید از کل جنبه ها ایده خویش را پژوهش فرمائید.
مرحله ۲: تدوین استراتژی
استراتژی و ساختن یک ساختار مبنا برای پیشرفت نرم افزار، قدم بعدی در فرایند بسط نرم افزار اندروید میباشد. برای تدوین استراتژی هدفمند و پیروز، همت فرمایید استراتژی رقبای خویش را تفحص و تجزیه و نظارت و نکات مثبت و منفی آنان‌را یادداشت نمائید تا خصوصیت هایی خوب از آنان را طراحی فرمائید.
مرحله ۳: تولید یک طرح نخستین یا این که Wireframe
وایرفریم یا این که طرح اول یک قدم مهم در توسعه و گسترش نرم افزار اندروید میباشد. طرح یا این که مثال اول ساختار مهم اپ، ظواهر آن، مسیر جریان ورقه و غیره را اکران می‌دهد. وایرفریم‌ها خیر صرفا به شما یاری می ‌نمایند تا با ساختاری مشابه مثال نخستین، تصویر خاصی را از نرم افزار در ذهنتان بسازید، بلکه برای شناسایی بخش ها معضل برانگیز نیز موءثر می باشند.
مرحله ۴: تحلیل قابلیت سنجی فنی
داشتن علم فنی عمیق در امر لازمات مشقت بار افزاری و قابل انعطاف افزاری در طی پیشرفت نرم‌افزار اندروید ضروری میباشد. بخش اعظمی از گوشه و کنار‌ های پیشرفت یکدست توسعه یافته (IDE)، ابزارها، نرم افزار‌ها و گویش‌های اپ‌نویسی وجود دارا‌هستند که به گسترش‌دهندگان یاری می‌نمایند تا نرم افزار اندروید را سریع‌خیس و کارآمدتر پیشرفت دهند. به عنوان مثال:

Android Studio: گوگل، استودیو اندروید را تحت عنوان IDE قانونی برای توسعه و گسترش نرم افزار های اندروید ارائه نموده است. استودیو اندروید یک ابزار بدون پول متن گشوده میباشد که دارنده خصوصیت های مختلفی مانند دستکاری کد، انواع زدایی، آزمایش و غیره میباشد. این به شما یاری می نماید تا در بازه فرصت کوتاهی نرم افزار های پویا و با با کیفیت بسازید.

لهجه های اپلیکیشن نویسی: لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا، وسیع ترین لهجه نرم‌افزار نویسی برای بسط نرم افزار اندروید میباشد. ولی از سال 2017، گوگل اعلام نموده است که گویش کاتلین، گویش قانونی توسعه و گسترش اندروید شد‌ه‌است. اگرچه تعیین گویش نرم‌افزار نویسی مطلوب برای پیشرفت نرم افزار اندروید به طور کامل ازروی اراده میباشد، ولی گویش نرم‌افزار نویسی کاتلین نسبت به جاوا بسیار ریلکس خیس و اثرگذار خیس خواهد بود.
مرحله ۵: پیاده سازی رابط کاربری
پیاده سازی یک رابط کاربری یا این که UI دیدنی برای بسط نرم افزار اندروید بسیار ضروری میباشد، از این رو استعمال از رنگ ها و گرافیک های درست و تشکیل داد یک تم قشنگ برای نرم افزار بسیار اصلی میباشد. رنگ ها یوزرها را به خویش جذب می نمایند و آنها‌را در استعمال از اپلیکیشن شما مشتاق می نماید. دسترسی سهل و آسان و ناوبری مطلوب به یوزرها امداد می نماید تا تجارب یکدست و خیر از نرم افزار را داشته باشند.
مرحله ۶: آزمایش و تست
آزمایش بدون نقص اپ اندروید یکی‌از لازمات گسترش نرم‌افزار اندروید میباشد. پیش از ارسال نرم افزار به مغازه Google Play، ما یحتاج میباشد نرم افزار شما مطابق پارامترها و معیارهای متفاوت تست گردد. اپ شما بایستی در سناریوهای گوناگون به خیر کار نماید و عاری از هرگونه باگ یا این که خطای اپ نویسی باشد.
مرحله ۷: انجام
بعد از تست نرم افزار و تأیید عملکرد آن، نرم‌افزار برای ورود به Google Play Store و فعال‌ساز‌ی مهیا میباشد. گوگل، دسته ای از دستور کار ها برای نشر نرم افزار در Google Play Store، داراست. در شکل رعایت شدن این ضوابط و آیین نامه ها به وسیله بسط دهنده اندروید، نرم افزار برای دانلود در پلی استور قرار داده می‌گردد. البته این مرحله نقطه نهایی شغل وجود ندارد!
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی