مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


اصل یادگرفتن
رابط کاربری بایستی به طوری باشد که کلیه چیز برای یوزرها در  هر سن و تخصص و جنسیتی، قابل شعور و قابل فهم باشد. هیچ چیز مجهول نباید در APP DESIGN مو جود باشد. دقت فرمایید که یوزرها، معمولا طراحی اپلیکیشن در مشهد زمان متعددی برای ور رفتن با یک نرم‌افزار، آن هم APP تازه ندارند. به حقیقت «معدود تحمل» بودن اکثریت، اعتنا نمایید. برخورد های یوزرها در پباده سازی UI و تکامل آن، اهمیت بسزا دارااست. پس به COMPREHENSIVE بودن اعتنا نمائید.

اصل انعطاف پذیری
هنگامی قابلیت تغیر فونت و رنگ و اندازه و رنگ مورد برای مخاطب در به کارگیری از APP شما مهیا باشد، یعنی برنامه شما، اصول FLEXIBILITY را به خیر و خوبی رعایت نموده است. این یک قضیه اساسی در پباده سازی APP های پیروز با ضریب دانلود بالا در برنامه استورهای داخلی (کافه بازار-اناردونی و ..) و فی مابین المللی (گوگل پلی، اپل  استور و . . .) میباشد. کوشش فرمایید در پباده سازی UI ، به اصل انعطاف پذیری، متعهد باشید. برای این عمل باید اصول CUSTOMIZATION را در فضای  دیجیتالی، در لحاظ داشته باشید.

اصل کاربرد مداری
یک UI DESGINER یا این که UI DEVELOPER‌ عالی، باید در هر مرحله از پباده سازی، عمل خویش را آزمایش نماید تا ببیند در واقع، تا چه اندازه اتودش قابلیت و امکان عملی شدن داشته و اصل آسانی و سهولت و سرعت را برای استفاده کننده، به ارمغان می اورد. براین اساس مثل معمارها که برخی با مهندسان بنا در پباده سازی یک سازه مشورت می نمایند تا محدودیت ها و ملزومات پباده سازی و نصب و ایفا را در لحاظ بگیرند، در گروه پباده سازی نرم‌افزار، UI DESIGNER می بایست با دیگر بخشها، در تعامل بوده و از فیدبک آنان استعمال شود.

آیا طراح رابط کاربری ، گرافیست میباشد؟
این پرسش متداولی میباشد که مشتریان چشم نگار بعضی مطرح می نمایند و در شبکه های مردمی تخصصی هم به‌این مورد پرداخته می‌شود. الزاما، طراح  رابط کاربری ، گرافیست وجود ندارد.  به دلیل آنکه گرافیست ها، شاخه  های تخصصی متعددی برای شغل دارا هستند که APP DESIGN در آن موقتی جایگاهی ندارد. لذا، UI  DESIGNER‌ ها باید طرح های خویش را بعد از اتود زدن و پذیرش صاحبکار (سرمایه گذار برنامه)، در چنگ گرافیست ها قرار دهند تا فاز VISIAL  DESIGN یا این که پباده سازی بصری شروع شد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

۱۳.ویوالدی

پباده سازی UI و UX - ویوالدی

ویوالدی ( Vivaldi ) قابل تهیه‌ترین بروزری میباشد که تا بحال چشم‌اید.

گهگاه شایسته ترین ابزار طراحی سایت میتواند چیزی به آسانی یک طراحی اپلیکیشن در مشهد بروزر تازه باشد. ویوالدی یک بروزر اینترنت قابل تهیه و تنظیم و سریع میباشد که برای یوزرها حاذق به وسیله اشخاصی که اوپرا را فعال‌ساز‌ی کرده‌اند تاسیس شده است. ویوالدی با به کار گیری از تکنولوژی‌های اینترنت تاسیس شده است. جاوااسکریپت و ری اکت نیز به خواسته ساخت و ساز رابط کاربری به یار و همدم نود جی اس و اکثری از مدول‌های NPM آیتم استعمال قرار گرفته‌اند.

ویوالدی قابل تهیه و تنظیم‌ترین بروزر هست و دیگر خصوصیت‌هایی همچون امر در دست گرفتن خط، یک پنل برای یادداشت، مجموعه‌بندی یا این که تایل کردن تب‌ها و پنل‌های وبی میباشد که شما‌را قوی می‌سازد کل وب سایت‌های گزینه عشق‌تان را برای دسترسی شل در یک جا قرار دهید.


۱۴.فایرفاکس ریلیتی

پباده سازی UI و UX - فایرفاکس ریلیتی

فایرفاکس ریلیتی ( FireFox Reality ) یک بروز تازه به خصوص برای دستگاه‌های VR میباشد.

در‌صورتی‌که در webVR فعالیت میکنید حتما دوست دارید که فایرفاکس ریلیتی را محاسبه فرمائید، یک بروزر نو برای دستگاه‌هایی با حقیقت مجازی همچون وایوپورت، اوکلس و گوگل دی دریم.

این ابزار به وسیله موزیلا در سپتامبر سرازیر روانه بازار شد و از مغازه‌های اینترنت این دستگاه‌ها قابل استعمال میباشد و طوری پباده سازی گردیده است که به طور یک پارچه فی مابین اینترنت دو بعدی و اینترنت سه بعدی تکان داراست. بین این خصوصیت‌ها توان جستجوی اینترنت با استعمال صدایتان از روش هدست دستگاهتان نیز وجود دارااست. این بروزر به طور گشوده درست شده، و شما می توانید آن را از پیج گیت هاب فالو نمایید. همینطور هولوگرام نرم افزار VR را نیز محاسبه نمائید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

زمان فرصت ایجاد کرد نرم افزار چقدر است؟
با اعتنا به گستردگی به کار گیری از موبایل‌های هوشمند اکثر زمان ها کسب‌و‌امور در حالا روی طراحی اپلیکیشن در مشهد آوردن به نرم افزار‌های گوشی می باشند.
سوالی که برای خیلی از اشخاص در آستانه فعالیت پیش میاد این است که چقدر مجال و هزینه برای تشکیل داد یک نرم افزار گوشی نیاز است؟!
درین نوشته بدین پرسش اساسی جواب میدهیم.
پیش از اینً در یک نوشته ی علمی دو قسمتی در خصوص عامل ها موءثر بر هزینه ایجاد کرد یک نرم افزار و هزینه طرز‌های گوناگون ایجاد کرد نرم افزار حرف کرده‌ایم.
توصیه می کنیم پیش از آغاز به قرائت این نوشته، آن‌ها‌را مطالعه نمائید.
ایجاد کرد یک نرم افزار چقدر هزینه دارااست؟- نصیب نخستین
ایجاد کرد یک نرم افزار چقدر هزینه داراست؟-بخش دوم
با اعتنا به عدم وضوح‌های یک نرم افزار گوشی و تجهیزات خاصی که تولید کننده آن درنظر داراست هزینه مالی و هنگامی نرم افزار گوناگون خواهد بود.
در دو لینک و پیوند بالا در خصوص شیوه گزینش هزینه مالی نرم افزار نوشته‌ایم.
چقدر ارتفاع میکشد نرم افزار‌ام ساخته خواهد شد؟
خب بستگی داراست شما این پرسش را از چه کسی بپرسید!

در‌صورتی‌که از یک نرم‌افزار نویس بپرسید احتمالاً جواب ذیل را میدهد:

امممم نمی‌دانم! بستگی دارااست….
ما یحتاج میباشد کل امکاناتی که در لحاظ دارید را به اپ نویس توضیح دهید تا بعد از نظارت هزینه مالی و هنگامی را به شما اگاهی دهد.
یک اپ نویس نیاز دارااست تجهیزات را با دقت به عدم وضوح‌های مو جود و وقتی که ازش گرفته می‌گردد موقعیت عمل را گزینش نماید.


در حالتی‌که از یک کمپانی اپلیکیشن نویسی این پرسش را بپرسید احتمالاً جواب پایین را می دهد:

میان ۳ تا ۶ ماه
خب طبیعی میباشد. کمپانی‌های اپلیکیشن نویسی درخواست‌های زیاد و در عین حالا نیروهای کاری محدودی دارا‌هستند.
علاوه بر اینکه شبیه وضعیت قبلی تجهیزات و ابهام‌های ایجاد کرد نرم افزار نیاز به ارزیابی دارا هستند، هنگامی هم می بایست در صف انتظار باقی ماند!


ایجاد کرد نرم افزار
در شرایطی که از اَپ ساز این پرسش را بپرسید احتمالاً جواب ذیل را می دهد:

در بین ۱۵ الی ۴۵ دقیقه!
شاید با خودتان بگویید مگر می‌گردد در ۱۵ دقیقه نرم افزار ایجاد کرد؟
آری قابلیت و امکان پذیر می باشد!
سیستم اَپ ساز از پیشین نرم افزار نویسی گردیده است.
شما صرفا بایستی از تجهیزات موجودش بر طبق نیاز خودتون استعمال نمایید و واردسازی داده ها را ایفا دهید.
در ۱۵ دقیقه میشه هر اپلیکیشنی تشکیل داد؟

نرم افزار‌هایی که کاربردی می باشند و نیازهای نخستین یک تجارت را برطرف می‌نمایند مثل نرم افزار‌های فروشگاهی، آموزشی، کاتالوگی، خبری، متصل به وردپرس مثال نرم افزار‌هایی میباشند که به راحتی با این سیستم فارغ از علم نرم افزار نویسی و در کمترین فرصت ممکن قابل اجرا می باشند.
درین نوشته توضیح داده‌ایم که چرا ایجاد کرد نرم افزار با اَپ ساز معدود هزینه و به‌صرفه می باشد؟
با این اکنون در شرایطی‌که تجهیزات خاص و سفارشی گردیده‌ای در لحاظ داشته باشید گروه نرم‌افزار نویسی اَپ ساز نیز در سرویس شماست.
تجهیزات توسعه یافته و سفارشی سازی گردیده هم با دقت به درخواست شما به وسیله مجموعه قابل اجرا می باشند اما خب قاعدتاً با هزینه بیشتر.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

ایجاد کرد نرم افزار های هوشمند انقلابی در تکنولوژی قرن 21 ساخت نموده است طوری که ما فارغ از امداد نرم افزار ها طراحی اپلیکیشن در مشهد از دنیای لبریز سرعت امروز جا می‌مانیم. اکثری از عمل های روزمره، شغل های بانکی، بازی و سرگرمی تا شغل های تخصصی را می اقتدار با موبایل یار و یک کلیک در سراسر جهان جاری ساختن بخشید. فارغ از اغراق می اقتدار اظهار‌کرد در آینده ای مجاورت نرم افزار ها قسمت عمده ای از معاش مارا هدایت خواهند کرد.

شناخت با کسب و کار الکترونیک
پی بردن فرآیند تشکیل داد نرم افزار و ریزه کاری فنی آن به شما این قابلیت را میدهد که با تدبیر مورد نیاز گام در دنیای هوشمند امروز بگذارید و با اعتقادوباور از همت و فواید تکنولوژی هوشمند، ایجاد کرد نرم افزار منحصر خویش را به دسته بسط دهنده بسپارید. ما در‌این نوشته‌ی علمی به توضیح فرآیند تشکیل داد نرم افزار از ایده تا ساخت می‌پردازیم تا مشاهده کرد شمارا نسبت به پیشرفت های دانش و ایجاد کرد نرم افزار حجم ببخشیم.

ایده پردازی
از‌آنجا‌که هزینه و فرصت متعددی صرف ایجاد کرد یک نرم افزار می گردد، بایستی فرایند تشکیل داد آن با کمترین ضریب نادرست و ریسک جاری ساختن پذیرد تا درصد توفیق نرم افزار ارتقاء یابد. ایده پردازی و نیازسنجی، مرحله اولیه در ایجاد کرد یک نرم افزار برنده میباشد. با مطرح شدن شکل مساله و نیاز صاحبکار، کلید تشکیل داد نرم افزار زده می‌شود. معمولا ایده پردازی به طور گروهی سود بهتری خواهد داشت؛ مثلا ما در اتاق تامل کمپانی الو نرم افزار (Alo Application) جلسات زیادی را با دسته پباده سازی و صاحبکار تشکیل می‌دهیم تا به شایسته ترین ایده و پاسخ برسیم.

بازار غرض
در مرحله آنگاه با نیازسنجی و شناسایی بازار مقصود، پتانسیل های جانور در بیزنس خویش را شناسایی فرمائید. با این رویه می قدرت فرایند پباده سازی نرم افزار را با داده ها و آمار دارای اعتبار طرح ریزی و استارت کرد.

پباده سازی اول
مبنی بر ایده نخستین، دیاگرامی از خصوصیات و تجهیزات موردنیاز نرم افزار بدست میاید. این طرح نخستین قادر است با بازبینی های مختلف و م با صاحب کار بارها عوض گردد تا سبب ساز به ساخت‌و‌ساز شایسته ترین رابط کاربری شود. از آنجایی که یوزرها در نگاه نخستین از دید بصری جذب نرم افزار گردیده و آن گاه با تجهیزات آن آشنا میشوند، پباده سازی کاربری جالب و سهل وآسان از مهم‌ترین فرآیند ایجاد کرد نرم افزار میباشد. شما میتوانید با مراجعه به نوشته‌ی علمی (8 نکته که طراحان لوگو بایستی بدانند) با اصول اول پباده سازی آشنا گردیده و داده ها بصری خویش را ارتقا دهید.

ورژن اول
با مهیا شدن ورژن پیش اکران و نظارت آن، گروه پباده سازی به چک صحت از طرح رسیده و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی می نمایند. با ثبت طرح اول به وسیله صاحبکار، تجهیزات پیش فرض در نرم افزار جایگذاری می‌گردد تا پروتوتایپ و ورژن نخستین بدست آمده و در چنگ مهندسین و برنامه نویس ها قرار گیرد.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

پباده سازی یک لوگو به یاد ماندنی برای توفیق تجارت درین روز ها ضروری میباشد. لوگو ابزار موثری در اختیار طراحی اپلیکیشن در مشهد بازریابان میباشد تا اسم تجاری آیتم پشت گرمی بسازند، برای پباده سازی لوگو ۶ اصول را به صورت جدا می بایست رعایت فرمایید تا لوگو شما بیادماندنی خواهد شد و باعث توفیق تجارت خواهد شد.

پباده سازی لوگوی برای ایفا کسب و کار در دنیای رقابتی امروز بسیار اصلی میباشد. بیزنس شما می بایست موسسه ها باتجربه رقابت نماید. مهارت های رابطه بصری مثل پباده سازی لوگو و پباده سازی ux , ui تولیدها برای بیزنس به اندازه نرم‌افزار بازاریابی اساسی میباشد. با یاری تصاویری مانند علامت، کارت ویزیت و بقیه طرح های گرافیکی و غیره، بیزنس قادر است با مخاطبین فوری رابطه برقرار نماید.

فراموش نکنید که اکنون ساخت و ساز یک بیزنس در‌این دنیای رقابتی راحت وجود ندارد. براساس گزارش ها، ۸۰ درصد از شروع نرم افزار های کوچک در سال نخستین نقطه پایان می‌یابند. سایر آن ها در دو تا سه سال از بازار بیرون می‌شوند و نهایتا تعداد یه خرده از آن‌ها قدرتمند به نگهداری خویش در بازار می‌باشند.

یکی عواملی که به توفیق آغاز آپ یاری می نماید پباده سازی زیبای آن و برندسازی خوب میباشد که سبب میشود در عمل های مارکتینگ به توفیق رسد. درین نوشته ی علمی در زمینه ی لوگو کلام میکنیم چنانچه از ux و ui داده ها کافی ندارید درین نوشته‌ی‌علمی ملاحظه کنید ux چه چیزی است

لوگو بروی تارنما، نرم افزار بروشور، بنر تبلیغاتی و هر جایی که نامی از کمپانی شما باشد قرار می‌گیرد، بنابر این بسیار با اهمیت میباشد.


۵ اصول پباده سازی لوگو
۱.آسانی

لوگو معمولی زیبایی و فیض بهتری نسبت به لوگو های غامض خواهد داشت، شایسته ترین لوگو ها خیلی بی آلایش و سریع و بدیهی احساس مارک شما‌را به استفاده کننده میرساند. یک لوگو پیچده با رنگ های زیاد و قسمت های زیاد و نوشته قادر است حواس ببینده را پرت نماید و سود عکس داشته باشد.
۲.استعمال هوشمندانه از رنگ

اعتقاد و باور نتیجه ها نمایید که پباده سازی لوگو شما جالب میباشد. به کار گیری هوشمندانه از رنگ ها می‌تواند لوگو را اختصاصی نماید. رنگ یک بضاعت شگفت انگیز داراست که میتواند احساسات ما‌را ذکر نماید. برای مثال، زمانی که قرمز‌رنگ میبینیم، ما رمانتیک از عشق و علاقه، انرژی و پر نمک و شوق و اشتیاق داریم.

این بدین معنا میباشد که در صورتی‌که تجارت شما تولیدها یا این که سرویس ها برای نسل برنا داراست، از رنگ قرمز رنگ استعمال نمایید. آبی‌رنگ نشانگر هوش و صلح و آشتی میباشد و از این رو در شبکه‌های‌عمومی مانند Facebook و Linkedin از آبی رنگ مصرف شده میباشد. صورتی آلرژی را نماد میدهد و معمولا با هر چیزی که مرتبط با تولیدات زنان مانند جامه و کفش میباشد به کارگیری میگردد.
۳.در هر ابعادی و روی هر جنسی به خیر چشم خواهد شد
لوگو خوب بایستی هم خوانی با استاندارد های پباده سازی و چاپ ساخته گردد تا قابل عرضه به طور های متفاوت باشد از لوگو ممکن میباشد روی اتومات مصرف شود یا این که روی یک بنر تبلیغاتی خیلی تعالی مصرف شود، به طبع لوگو را با نرم‌افزار های وکتور مثل ایلستریتور پباده سازی فرمائید و با ابزاری مثل فتوشاپ پباده سازی نکنید تا بتوانید از آن در هر سایزی خروجی بگیرید و با کوچک و والا کردن آن تغییر‌و تحول در کیفیت به وجود نیاید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

برای طراحی سایت بایستی سه مرحله کلی طی خواهد شد. در مرحله اولیه بایستی اسم یا این که طراحی اپلیکیشن در مشهد دامنه ای برای تارنما تصویب خواهد شد. دامنه وبسایت بهتر میباشد متناسب با نوع سرویس ها وب سایت تعیین گردد.
مرحله دوم طراحی وب سایت میباشد که بوسیله طراح یا این که نرم‌افزار نویس شکل میگیرد.
مرحله سوم، بعد از آنکه ساخت وب سایت جاری ساختن شد. برای آنکه در بستر اینترنت و در دسترس یوزرها قرار گیرد، نیاز به یک اینترنت سرور داراست، که در اصطلاح بدین مرحله هاستینگ نیز گفته میگردد. در غایت رابطه در بین دامنه و هاست از روش این سرور جاری ساختن میگیرد و از روش وب برای یوزرها قابل مشاهده خواهد بود.

پهنای باند هاست چه است؟

پهنای باند هاست «Bandwidth» به عبارتی ترافیک ماهیانه ای میباشد، که به وب سایت شما تخصیص داده میگردد. همان گونه که پیشتر توضیح داده شد، مجموع داده ها تارنما در اینترنت سرور یا این که هاست ذخیره میباشند. هر توشه که کاربری وارد وب سایت شما گردیده و صفحه های متعدد برایش بارگزاری می گردند. پاره ای وب مصرف می‌شود، تا اطلاعات از سمت هاست به استفاده کننده ارسال شوند. به وسعت اینترنتی که برای این بارگزاری از سمت اینترنت سرور مصرف می‌شود، پهنای باند می‌گویند.
در واقع هر چه تعداد بازدیدکنندگان یک وبسایت بیشتر باشند به پهنای باند بیشتری نیاز میباشد. همینطور هر چه محتوای صفحه ها وبسایت لبریز وسعت خیس باشند، پهنای باند بیشتری مصرف می گردد.
پهنای باند با فضای هاست تفاوت دارااست و دو مقوله غیروابسته می‌باشند. فضای هاست وسعت تخصیص داده گردیده به تارنما، برای ذخیره داده ها میباشد.

ساخت وب سایت

شناخت با سیستم مدیر محتوا و گونه های آن

سیستم رئیس محتوا، یا این که به عبارتی CMS، کوتاه گردیده عبارت \"Content management system\" میباشد. CMS یک اپلیکیشن رایانه ای میباشد، که قابلیت نشر محتوا، بازنویسی، رئیس، حذف و ... را برای یک سایت مهیا می سازد.
مدیر سایت به یاری ابزار مو جود در CMS بسیار معمولی میباشد. به نحوی که تالیف کننده یا این که رئیس تارنما میتواند، فارغ از هیچ کدنویسی یا این که علم نرم‌افزار نویسی، محتوا به تارنما بیافزاید یااینکه آنرا تغییر تحول داده و حذف نمایند.
سیستم مدیر محتوا را بر روی فضای هاست یا این که به عبارتی اینترنت سرور نصب می نمایند و بعداز آن تغییر و تحول صورت ظاهری وبسایت، رئیس محتوا، رابطه با یوزرها و هر عملی که در وبسایت شکل می‌گیرد، از روش همین CMS ایفا می‌شود. فرصت طراحی وب می اقتدار از هریک از اشکال CMS بهره مند شد.
همان گونه که میدانید اشکال گوناگون از CMS های بدون‌پول، مبلغی، همگانی و منحصربه‌فرد وجود دارااست، که هرمورد سعی و مزایا و معایبی دارا‌هستند. به عنوان مثال می شود به CMS های متن گشوده وردپرس، جوملا، دروپال و پرستاشاپ اشاره نمود.
هیچ محدودیتی نیست که، برای طراحی سایت از CMS متن گشوده به کار گیری فرمایید یا این که آنکه CMS منحصر خودتان را پباده سازی و ایفا نمائید. در درحال حاضر حاظر سیستم رئیس محتوای WordPress دوستداشتنی ترین میان CMS های متن گشوده و بدون‌پول میباشد.
معمولا همگی وبسایت های پویا (داینامیک) از سیستم مدیر محتوا استعمال می نمایند. در غیر این شکل برای کوچکترین تغییرات در محتوا یا این که قالب وب سایت، نیاز به اپ نویسی خواهد بود.

  • Raya Pars