مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


در شی گرایی معنی کلاس به چه معناست؟
به لهجه بی آلایش می‌قدرت کلاس را تحت عنوان قالبی برای شی ها در لحاظ گرفت، از جمله سردخانه فریز ساید بای ساید یک مثال شئ از کلاس یخچال فریزر میباشد، کلاس‌ها معمولا در بردارنده‌ی مختصات و خلق و خوی شی ها می باشند، به عنوان مثال کلاس یخچال فریزر حاوی‌ی خصوصیت‌های یک فریزر مثل فوت، وزن، رنگ، نوع کمپرسور و… میباشد و هر سبک یخچالی که از این کلاس در لحاظ بگیریم همگی خصوصیت‌های بیان شده در کلاس را باطن خویش خواهد طراحی اپلیکیشن در مشهد  داشت.
در حالتی که اعتنا نمائید متوجه می شوید که شناسه‌ها و رفتارهایی که تعریف‌و‌تمجید کردیم اختصاصیِ یک سبک خاص نیستند. در اینجا سعی میکنیم یک سردخانه را کلاً تعریف‌و‌تمجید کنیم؛ میگوییم که فریزرِ نرم‌افزار‌ی ما دارنده این شناسه‌ها و رفتارهاست.
ممکن میباشد یک یخچال فریزر شناسه‌ها و رفتارهای دیگری هم داشته باشد، البته این شناسه‌ها و رفتارهای موردنیاز فعالیت ماست. این به ما امداد می‌نماید تا نقشه‌ی یک یخچال فریزر را پیاده سازی کنیم و پیرو از این کلاس برای تشکیل داد شئ به کار گیری می کنیم؛ شئ‌های یخچال فریزر را با جزئیات می سازیم.

Public Class Refrigerator { Private String _color; Private String _model;
Private String _makeyear;
Private String _Compressortype;
Public Void Start ()
{
..
}
Public Void Turbo Cooling ()
{ ..
}
}
مثلا، با استعمال از یک کلاس Refrigerator میتوانیم اشیا فریزر مختلفی بسازیم که سبک، نوع موتور آن و سال ایجاد کرد متفاوتی دارا هستند، ولی رفتارهای کلیه‌شان یکسان میباشد.

شی 1
مارک Daewoo 0028SS
نوع موتور کمپرسور پربازده(HE)
سال تشکیل داد 1399
Start()

Break()
براین اساس، نرم افزار نویسی شی‌گرا به شما این اذن را میدهد که به آسانی رفتارهای غامض‌ی یک سیستم حقیقی و واقعی را سبک نمائید. با نرم‌افزار نویسی شی‌گرا، داده و تابع (شناسه‌ها و متدها (method)) با هم در یک شئ گردآوری می گردند.
این موضوع نیاز به داشتن داده‌های مشترک (shared data) یا این که داده‌های سراسری (global data) را در نرم افزار معدود می‌نماید. این تفاوت مهم اپ نویسی شی‌گرا و رویکردهای رویکرد‌ای میباشد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی