مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


Android 13 | ورژن اندروید ۱۳
سال تکثیر: ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

تجهیزات این نسخه اندروید :

حفظ از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ: اندروید ۱۳ از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ نگهداری طراحی اپلیکیشن در مشهد  می نماید.
حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز: اندروید ۱۳ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز نگهداری می نماید.
پیاده سازی Material You بهبود یافته: اندروید ۱۳ همچنان از پیاده سازی Material You حفاظت می نماید که به یوزرها قابلیت میدهد رنگ ها و طرح های رابط کاربری را با تم تلفن همراه خویش مطابقت و همخوانی دهند. اندروید ۱۳ یک‌سری خصوصیت تازه به پیاده سازی Material You اضافه نموده است، به عنوان مثال:
قابلیت و امکان تعیین رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری: یوزرها می‌توانند رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری را از فی مابین طیف کلان ای از رنگ ها گزینش نمایند.
قابلیت فردی سازی طرح های رابط کاربری: یوزرها میتوانند طرح های رابط کاربری را با به کارگیری از عنصرها گوناگون، مانند رنگ ها، صورت ها و الگوها، فردی سازی نمایند.
افزایش عملکرد باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتوماتیک نرم‌افزار هایی را که در دورنما جاری ساختن میگردند به موقعیت خواب می‌برد تا از مصرف باتری خودداری نماید. این خصوصیت به کاهش مصرف باتری در دستگاه هایی که دارنده پردازنده های ضعیف خیس میباشند یاری می نماید.
تغییرات رابط کاربری: اندروید ۱۳ دارنده تغییرات جزئی در رابط کاربری میباشد، برای مثال:
پیاده سازی تازه برای اعلان ها: اعلان ها در اندروید ۱۳ فعلا دارنده پیاده سازی جدیدی می‌باشند که به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد اعلان ها را به راحتی رئیس نمایند.
پیاده سازی نو برای در دست گرفتن های رسانه: در دست گرفتن های رسانه در اندروید ۱۳ اینک دارنده پیاده سازی جدیدی می‌باشند که به یوزرها قابلیت میدهد به راحتی به موسیقی و بقیه محتواهای صوتی دسترسی داشته باشند.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته
√ واپسین ورژن اندروید چیست؟ ( جدیدترین ورژن اندروید )
این پرسش که بالاترین ورژن اندروید یکسری میباشد را در حین روز خیلی ها سرچ می نمایند و با دقت به اطلاعاتی که برای شما در صدر گردآوری کردیم،ورژن قانونی و منتشر گردیده تا کنون اندروید ۱۱ میباشد البته گوگل اولی پیش اکران گسترش اندروید ۱۲ را در ماه فوریه ۲۰۲۱ منتشر کرد تا پیشرفت دهندگان بتوانند روی اپ های اندروید تازه فعالیت نمایند. پیش اکران به یک نگاه اجمالی را به ما نماد میدهد که چه انتظاری از سیستم دلیل آجل گوگل خوا هیم داشت.

واپسین ورژن اندروید، اندروید ۱۳ میباشد که در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد. این ورژن مشمول تعدادی خصوصیت تازه و بهبود یافته میباشد، مثلا:

سئو مصرف باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتومات اپ هایی را که در دور‌نما انجام می‌شوند به وضعیت خواب می‌برد تا از مصرف باتری پرهیز نماید.
تغییرات رابط کاربری: اندروید ۱۳ دارنده تغییرات جزئی در رابط کاربری میباشد، مثلا پیاده سازی نو برای اعلان ها و در دست گرفتن های رسانه.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته: اندروید ۱۳ دارنده خصوصیت های امنیتی بهبود یافته میباشد، برای مثال مراقبت از دستگاه در قبال تهاجم ها فیشینگ و حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز.
گوگل به صورت منظم ورژن های نو اندروید را منتشر می نماید که خصوصیت های نو و بهبود یافته ای را اضافه می نماید. برای اعتقاد از اینکه موبایل شما دارنده واپسین ورژن اندروید میباشد، بایستی به روزرسانی های سیستم را به صورت منظم نظارت نمایید.

تفاوت های در میان اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳

بعضا از تفاوت های کلیدی فی مابین اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳ عبارتند از:

پیاده سازی Material You: اندروید ۱۲ دارنده پیاده سازی Material You میباشد که به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد رنگ ها و طرح های رابط کاربری را با تم تلفن همراه خویش همخوانی دهند. اندروید ۱۳ همچنان از این پیاده سازی نگهبانی می نماید، ولی تعدادی خصوصیت نو اضافه نموده است، برای مثال:
قابلیت تعیین رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری: یوزرها میتوانند رنگ های پیش فرض برای رابط کاربری را از فی مابین طیف عظیم ای از رنگ ها گزینش نمایند.
قابلیت فردی سازی طرح های رابط کاربری: یوزرها می‌توانند طرح های رابط کاربری را با استعمال از عنصرها متفاوت، مانند رنگ ها، صورت ها و الگوها، فردی سازی نمایند.
پیشرفت در عملکرد باتری: اندروید ۱۳ به صورت اتومات نرم‌افزار هایی را که در دور نما انجام میگردند به شرایط خواب میبرد تا از مصرف باتری پرهیز نماید.
خصوصیت های امنیتی بهبود یافته: اندروید ۱۳ دارنده خصوصیت های امنیتی بهبود یافته میباشد، به عنوان مثال مراقبت از دستگاه در قبال هجوم ها فیشینگ و حفظ از داده های حساس در قبال دسترسی غیرمجاز.
√ تاریخچه اندروید چیست؟
بیش تر از یک دهه از ورود اولی تلفن قانونی Android به قفسه های دکان می گذرد. تصمیم نخستین در تاریخچه اندروید، تعهد Google برای تبدیل اندروید به یک سیستم استدلال منبع گشوده بود. همین فرمان منجر شد تا محبوبیت متعددی میان سازندگان تلفن همراه های فرد ثالث پیدا نماید. فقط یک‌سری سال بعد از فعال‌ساز‌ی اندروید ۱.۰ ، اکثر تلفن همراه های هوشمند مجهز به سیستم برهان تازه شدند. بیایید نگاهی به تاریخچه سیستم برهان اندروید بیاندازیم.

تاریخچه پیدایش اندروید
تاریخچه اندروید در اکتبر ۲۰۰۳ آغاز میشود؛ صحیح پیش از اینکه واژه و کلمه تلفن هوشمند به صورت عظیم مصرف شود و یک‌سری سال پیش از اینکه اپل اولی آیفون و iOS خویش را معرفی نماید.

کمپانی Android در پالو آلتو، کالیفرنیا احداث شد. چهار بنیانگذار آن ریچ ماینر، نیک سیرز، کریس وایت و اندی روبین بودند. در آن مجال از روبین نقل شد که کمپانی Android قصد دارااست”دستگاه های گوشی هوشمندتری را که از شرایط صاحب و مالک تلفن همراه داده ها بیشتری داراست و دارنده پیکربندی توسعه یافته تری میباشد را توسعه و گسترش دهد.”

روبین در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۳ در توکیو خاطرنشان کرد که سیستم ادله اندروید اساسا به مراد بهبود سیستم دلیل های دوربین های دیجیتال بوده میباشد. البته حتی‌د‌ر آن فرصت، بازار دوربین های دیجیتال جداگانه در درحال حاضر کاهش بود. تنها یکسری ماه آن گاه، کمپانی Android تصمیم گرفت تا فناوری ها را به سمت به کارگیری از سیستم دلیل باطن موبایل تغییر‌و تحول دهد.

گوگل اندروید را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و همگی چیز تغییر‌و تحول کرد.

در سال ۲۰۰۵، فصل آینده تاریخچه ی اندروید با استارت خریداری کمپانی اساسی به وسیله Google شروع شد. روبین و بقیه اعضای بنیانگذار ادامه شغل سیستم ادله را ذیل مالکین نو خویش ادامه دادند. این تصمیم دریافت شد که از Linux تحت عنوان محور سیستم ادله Android استعمال شود. این به آن معنی بود که سیستم استدلال قادر است به طور بدون پول به تولیدکنندگان فرد ثالث موبایل ارائه گردد. گوگل و گروه اندروید شم کردند این مجموعه قادر است با ارائه سرویس ها دیگری که از سیستم دلیل به کار گیری می نمایند، مثلا نرم افزار ها درآمدزایی استحصال نماید.

روبین تا سال ۲۰۱۳ تحت عنوان سرپرست دسته اندروید در گوگل ماند. در اواخر سال ۲۰۱۴، روبین کلاً از Google بیرون شد و یک تجارت راه‌اندازی کرد تا اینکه عاقبت با ill-fated Essential از سال ۲۰۱۷ به کسب و کار تلفن های هوشمند برگشت.

اینک بیش تر از یک دهه قبلی و ما در هم اکنون فعال سازی واپسین ورژن اندروید تا به امروز یعنی Android 14 هستیم. این سیستم برهان با به زانو در آوردن بخش اعظمی از رقبای خویش مانند Symbian ، BlackBerry ، Palm Operating System ، webOS و Windows Phone ، به دوست داستنی ترین سیستم دلیل گوشی در عالم تبدیل گردیده است. iOS اپل فقط پلتفرمی میباشد که هنوز تحت عنوان یک حریف بدون شوخی برای اندروید ایستاده میباشد و به لحاظ نمیرسد بدین زودی ها تغییر و تحول نماید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی