مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


نرم افزار های کراس پلتفرم
در صورتی بخواهید اپلیکیشنی برای اندروید پیاده سازی فرمائید می بایست با گویش جاوا این فعالیت را اجرا دهید ؛ درحال حاضر درصورتی که بخواهید به عبارتی نرم افزار را در دسترس یوزرها آی وی اس قرار دهید ، می بایست با لهجه سوئیف عمل فرمایید.کراس پلترفم به معنی قابلیت و امکان جاری ساختن شدن اپ بر روی یک سری پلتفرم میباشد ؛
در واقع کراس پلترفم این قابلیت و امکان را به شما می دهد تا طرحی پیاده سازی نمائید که بر روی بیشتر سیستم دست اندرکاران نصب طراحی اپلیکیشن در مشهد  خواهد شد.
اپ نویس با یک توشه کد نویسی کردن می‌تواند خروجی قابل نصب برای هر سیستم استدلال را در مارکت های گوناگون منتشر نماید.

اپ نویسی کراس پلتفرم مزیت ها و معایبی دارااست:

صرفه جویی فرصت : اپلیکیشن نویسی برای هر سیستم دلیل به صورت غیروابسته فرصت بسیار بیشتری نسبت به اپ نویسی برای تمامی پلتفرم ها می‌برد.

مقرون به صرفه بودن : زمانی برنامه نویس ها کمتری برای پیاده سازی نرم افزار ها به شغل گرفته شوند ؛ هزینه ها کمتر گردیده و سرعت پیشرفت نرم افزار ها زیاد می گردد.

بیشینه منفعت :با ارائه نرم افزار خویش به مارکت های متفاوت بهره قابل توجهی از فروش این عمل قسمت بسط دهندگان می‌گردد.

آپدیت رسانی آسوده : آپدیت رسانی ها قادر است به طور هم‌زمان بر روی تعدادی پلتفرم صورت بپذیرد.

کاهش سرعت اعمال : نرم افزار های کراس پلتفرم نمیتوانند مستقیماً با پلتفرم دستگاه آیتم استعمال یکدست شوند ؛ در سود به انگیزه عدم دسترسی به hardware دستگاه هنگ میکند.

عدم یکدست شدن با دستگاه مخاطب : این نوع نرم افزار ها با تنظیماتی که مخاطب بر روی دستگاهش ایفا داده ، نمیتواند یک پارچه خواهد شد ، در غایت مخاطب نمیتواند از کلیه تجهیزات نرم افزار به کار گیری نماید و این شغل موجب جراحت رساندن به یوآی و یوایکس می‌شود.

او‌لین گام برای پیشرفت نرم افزار های کراس پلتفرم گزینش ابزار مطلوب برای این عمل میباشد.مورد ها ذیل مثال هایی از این ابزارها و تکنولوژی های گزینه به کارگیری برای نرم افزار های کراس پلتفرم میباشد :

Appcelerator:

ابزاری برای سرعت بخشیدن به توسعه و گسترش نرم افزار ها میباشد که اپلیکیشن نویس با صرف مجال کمتری برای کد نویسی ، می‌تواند نرم افزار های متنوعی ساخت نماید.
این ابزار با لهجه های Php,Python,Javascript,Html,Ruby سازش دارااست.

یکی مزیت های این ابزار شناسایی باگ ها ، کرش ها و ایرادات نرم‌افزار در گوشی و رفع آن هاست.
همگی ی توسعه و گسترش دهندگان Appcelerator به صورت بدون پول به Hyperloop که یکی شایسته ترین و قادر ترین Api های توسعه و گسترش کراس پلتفرم میباشد ، دسترسی دارا‌هستند.
Adobe PhoneGap:

این ابزار به وسیله کمپانی Adobe درست شده که قابلیت و امکان خروجی دادن نرم‌افزار متناسب با اکثریت سیستم دست اندرکاران مانند Android,ios,Windows,BlackBerry , iTouch داراست.
این ابزار بدون‌پول و متن گشوده میباشد و براساس Apache Cordova عمل میکند.
یادگیری شغل با این ابزار ریلکس میباشد چون اپلیکشن هایی که با این ابزار ایجاد میگردند با لهجه های Html5, CSS3 , Javascript می‌باشند.
فِریم وُرک این ابزار کتابخانه های زیادی داراست که یاری میکند در گسترش نرم افزار ها ، در حین خویش صرفه جویی فرمایید و به همت نرم افزار ها بهبود می‌بخشد.

Xamarin:

این ابزار مبتنی بر لهجه #C تشکیل‌شده و ذیل تشکیل داد دات نت دارااست.
Xamarin برای توسعه و گسترش نرم افزار های Android,ios,Windows کاربرد داراست و شرایط آفلاین را برای نرم افزار ها آماده میکند.
در Xamarin نیازی به صرف مجال متعددی برای کد نویسی ندارید ، پس با غلط و باگ های کمتری مواجه می‌شوید ؛
همینطور این ابزار از طیف وسیعی از دستگاه ها برای آزمایش و محاسبه اپلیکیشن های تشکیل شده به کارگیری میکند ، که‌این قضیه منجر بالا رفتن چگونگی و توان نرم افزار شما می‌گردد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

NetFlow


13- NetFlow
NetFlow، یک پروتکل کانال ‌میباشد که به وسیله سیسکو سیستمز برای توده‌آوری داده ها ترافیک IP پیاده سازی و ساخت شده است . پروتکل Netflow نقش مهمی در امنیت کانال بازی می‌نماید و برای کانال‌های غامض با ترافیک بالا کاربرد دارااست تا آنومالی کانال تشخیص طراحی اپلیکیشن در مشهد  داده گردد.

14- SMB (Server Message Block)
به خواسته به کارگیری از پوشه‌های به اشتراک نهاده گردیده و منابع سرور از شیوه دورمی‌توانیم از پروتکل SMB به کار گیری کنیم.

این پروتکل به سیستم‌ها اذن اشتراک گذاری پوشه‌ها در یک کانال یا این که دامین را از کامپیوترهای ریموت میدهد انگار استفاده کننده از هارد لوکال استعمال می‌نماید. پروتکل SMB قابلیت و امکان دسترسی مخاطب یا این که نرم افزار را به فولدر‌های مو جود در سرور ریموت و دیگر منابع می دهد.

15- PPP (Point – to – Point Protocol)
پروتکل PPP یک پروتکل WAN است که توسط Encapsulate کردن قاب ها جهت اننتقال بر روی پیوند های فیزیکی مانند : کابل های سریال، کابل های نوری و … فعالیت می نماید. پروتکل PPP یک پروتکل استاندارد است و بر طبق بایت میباشد و در پیوندها Broadband که بار گذاری زیاد و سرعت بالا نیاز دارا هستند پر کاربرد میباشد.

16- ECiP
این پروتکل با سرعتی فوق العاده و حفاظی غیر قابل نفوز مهیا کننده یک اتصال قابل باور نقطه به نقطه بر روی UDP است .
تعریف‌و‌تمجید API
API مخفف کلمه Application Programming Interface و در معنای رابط اپلیکیشن نویسی کاربردی میباشد. یک API ، رابط در بین یک منبع یا این که سیستم‌دلیل و نرم افزار‌هایی میباشد که از آن تقاضای خدمت می‌نمایند.

در صورتی بخواهیم به لهجه بی آلایش خیس بگوییم رابط نرم افزار به اینصورت عمل می نماید که اطلاعاتی را از اپلیکیشن های دیگر فراخوانی می نماید و رابط یا این که گویش مشترک در میان دو قابل انعطاف‌ افزار یا این که نرم افزار میباشد که قابلیت رابطه فی مابین آن‌ها را برقرار می‌نماید که اصطلاحا به‌این رابطه خاطرنشان کرد و گوی بین قابل انعطاف افزارها و خدمت های گوناگون میگویند .

قابل ذکر میباشد که اکثریت سایت ها ، نرم افزار ها و قابل انعطاف افزارهای تبارک جهان دارنده API منحصر هستند تا بقیه یوزرها دنیای آنلاین بتوانند از خصوصیت های آن پلتفرم با استعمال از دسترسی های تعریف‌و‌تمجید گردیده به کارگیری های مورد نیاز را ببرند ؛ برای مثال شما وب سایت Airbnb را در لحاظ بگیرید که یک کدام از تعالی ترین وب سایت های رزرو و اجاره ی هتل در جهان میباشد ، این وبسایت با به کارگیری از api های منحصربه‌فرد خویش به شما اذن میدهد که در تارنما منحصر خویش ، از مورد ها جدیدی از هتل ها و به طور کلی مرکزها مسکونی که به وب سایت Airbnb اضافه میگردد نیز استعمال نمایید و به اکران یوزرها وب سایت خویش بگذارید .

کاربرد API ها
همانگونه که گفته شد بلندمرتبه ترین و وسیع ترین کاربرد API ها در برقراری رابطه دربین نرم افزار ها – وب سایت ها و قابل انعطاف افزارها است ، به اینصورت که شما با به کارگیری از API ها می‌توانید از تجهیزات ابزاری بقیه پلتفرم های در پلتفرم منحصر خویش با استعمال از دسترسی های تعریف و تمجید گردیده به کار گیری نمائید و نمونه ظریف آن در ابتدا زده شد که به صورت های مختلفی API ها می‌توانند متناسب با نوع کاربری هر پلتفرمی به ما یاری رسان باشند .

همینطور به صورت خلاصه و موردی از دیگر کاربرد ها و مزایای API ها می شود به مورد ها پایین اشاره نمود :

کاهش هزینه‌های مالی و هنگامی
ارتقاء سطح کیفی و بالا بردن سرعت ارائه سرویس ها
قابلیت تولید رابطه فی مابین نرم افزار‌ها و سیستم دلیل‌های گوناگون
قابلیت ساخت هماهنگی میان قسمت های تولید کننده ی یک پلتفرم یا این که یک تیم
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


طریق های پرداخت
شیوه های پرداخت شاید روتین ترین قضیه در طراحی پرداخت های باطن طراحی اپلیکیشن در مشهد  طرحی باشد .
البته مورد ای که دربین میباشد ؛ تنوع در طریق های پرداخت و به کار گیری از ارزهای رایج میباشد .

بخش اعظمی از اشخاص پرسش میپرسند که آیا به غیر از پرداخت واحد مبلغی مرزو بوم یعنی ریال آیا ما قادر خواهیم بود در بازی و یا این که نرم‌افزار خویش استعمال از دیگر ارزهای دیگر مانند : دلار و یا این که یورو را نیز داشته باشیم ؟

جواب این پرسش آری میباشد و فقط پیش نیاز آن داشتن یک اکانت بانکی برای ارز مربوطه میباشد.
برای مثال شما در‌صورتی‌که بخواهید در بازی یا این که اپلیکیشن خویش قابلیت پرداخت با دلار را نیز به یوزرها بدهید بایستی قطعا یک اکانت بانکی در ایالات متحده و یا این که کشورهایی که تبادل ارز با دلار را دارا‌هستند داشته باشید .

ولی قابل ذکر میباشد تارنما ها و کمپانی هایی مانند :
اهل ایران کارت یا این که وبمانی وجود دارا هستند که تحت عنوان واسط فعالیت می نمایند.
و از هر تراکنش پولی را تحت عنوان واسطه اخذ می نمایند ولی واریزی به یک اکانت بانکی در آن سوی مرز را در چنگ شما می‌گذارند .
ارزهای دیجیتال
امروزه به کارگیری از ارزهای دیجیتال و مجموعاَ سوژه nft و پرداخت با به کارگیری از آنان بسیار فی مابین عموم رایج گردیده است به همین انگیزه بخش اعظمی از مشتریان قابلیت و امکان اضافه کردن امکان پرداخت با استعمال از ارزهای دیجیتال را داخل بازی و یا این که نرم افزار خویش دارا‌هستند .
این قابلیت و امکان می‌تواند با استعمال از پیاده سازی صرافی آنلاین منحصربه‌فرد شما و یا این که کانکت شدن با به کارگیری از API به یکی‌از صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال ، طراحی گردد .
به اینصورت که پرداختی ارزهای دیجیتال در بازی یا این که نرم‌افزار به ولت شما در آن صرافی جابجایی پیدا می نماید .
و استفاده کننده زمانی که داخل بازی ولتی برای خویش می سازد ؛ این ولت داخل آن صرافی نیز به طور خود کار وار برای اجرا تراکنشات ساخته میشود .
تکثیر نرم افزار IOS
همانگونه که می‌دانید دو تا از همه گیرترین فرمت های پیاده سازی نرم افزار اندروید و ios میباشد . ما درین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم به نظارت تخصصی سیستم استدلال ios و معضل های تکثیر نرم افزار ios در نرم‌افزار استور را گستردن دهیم.

متاسفانه به انگیزه وضعیت تحریم های سیاسی، کشور ایران خیر صرفا در لیست سیاه اپل بلکه در لیست سیاه اکثره موسسه ها والا آمریکایی نیز جای‌دارد ، ولی اپل محدودیت های بسیار دور از شوخی خیس و دشوار تری را برای یوزرها اهل ایران مهیا نموده است که در‌پی قصد داریم به بحران های شما برای نشر نرم افزار ios در نرم‌افزار استور بپردازیم ولی پیش از هر چیزی بیایید تحقیق کنیم لازمه ی تکثیر نرم افزار در نرم‌افزار استور چیست ؟

(برای شناخت و توضیحات جامع تر در ارتباط با نرم افزار استور بر روی این لینک و پیوند کلیک نمایید .)

ساختن حساب دولوپری
پیش از هر چیزی شما برای نشر نرم افزار ios خویش در اپلیکیشن استور مستلزم تشکیل داد یک حساب دولوپری می باشید که‌این حساب با دو پلن وجود دارااست.

ورژن ی ۹۹ دلاری و ۲۹۹ دلاری.
ورژن ی ۹۹ دلاری تجهیزات محدودتری را در چنگ شما می‌گذارد و شما فقط اذن ی پابلیش کردن یک بازی یا این که نرم افزار را با آن خواهید داشت.
ولی در ورژن ی ۲۹۹ دلاری قابلیت نشر یک سری بازی و نرم افزار وجود داراست.
و خب این هم او‌لین معضل یوزرها اهل ایران یعنی نیاز به پرداخت هزینه برای حساب دولوپری.

تشکیل داد حساب iTunes connect
مقصود از تشکیل داد این حساب دسترسی و رئیس هر چه عالی و جامع تر اطلاعات و ریز جزئیات اطلاعاتی نرم افزار تکثیر یافته ی شما میباشد و در واقع این مرحله ی بعداز ایجاد کرد حساب دولوپری میباشد .

تکثیر نرم افزار
بعداز طی کردن فرآیند بالا و مالامال کردن داده ها نخستین درحال حاضر وهله به آپلود نرم افزار در iTunes Connect با پلتفرم هایی مانند Xcode یا این که Application Load می رسد.

در‌این مرحله در شکل رعایت کلیه اصول و مقررات، کد نرم افزار شما به سرور اپل ارسال میشود تا در شکل پذیرش پایانی کمپانی اپل برای تکثیر آخری فراهم گردد که معمولا این روند میان 1 تا 3 روز وقت گیر خواهد بود . البته معضل اساسی در اینجا آغاز می شود که اپل نرم افزار هایی که دارنده لهجه فارسی میباشند را بلوکه کرده و اذن ی تکثیر به آنها نمی دهد .

نرم افزار استور و گویش فارسی
همان طور که گفته شد نرم‌افزار استور با تکثیر نرم افزار های فارسی اکنون به شدت مخالفت می نماید و شما دیگر با به کارگیری از ترفندهای گذشته توانمند به نشر این نوع نرم افزار ها نیستید . برای مثال در قبل به اینصورت بود که در‌حالتی که نرم افزار شما فارسی بود ، می توانستید با مکاتبه ی دربین خویش و جانبداری های برنامه استور آنان را قانع نمائید که نرم افزار یا این که بازی شما مقصود تکثیر برای همگی فارسی زبانان عالم را دارااست البته فعلا دیگر حتی مکاتبه با حمایت کننده ها نیز بی بهره میباشد و جوابی را نخواهید گرفت .

همینطور قابل ذکر میباشد که طاقت فرسا گیری در زمینه ی حساب های اینترپرایس که بیشتر گردیده و هر چندین وقت یه توشه اپل اکانت های اینترپرایسی که مبادرت به نشر برنامه میکنند را خواهد بست؛ مانند : سیب اپلیکیشن و اسنپ که حساب های آنان بسته شد.

راهکار ها
فعلا می قدرت اظهار کرد هیچ راه‌حل قطعی و متداومی برای تکثیر نرم افزار های ipa در نرم افزار استور نیست و نمی اقتدار بابت هر یک از این‌شیوه حل ها تضمینی را بخشید ، البته حتما به کار گیری از این شیوه حل های ارائه گردیده در تحت شانس شما برای بلوکه نشدن در نرم افزار استور را افزابش می‌دهد ، این شیوه حل ها عبارتند از :

به طبع برای بازی یا این که نرم افزار خویش سرور در آن سوی مرز تهیه و تنظیم کرده و ذیل هیچ قوانینی از سرورهای داخلی به کار گیری نکنید .
از لهجه فارسی در نرم افزار استعمال نکرده و توضیحات آن را به طور فینگلیش بنوسید واگر قصد داشتید ذیل هر وضعیت از لهجه فارسی استعمال فرمائید و ریسک آن را بپذیرید مسلما بازی و یا این که نرم افزار را به طور چندین زبانه پیشنهاد داده و لهجه دیفالت آن را روی انگلیسی قرار دهید .
ورژن ی ios نرم‌افزار خویش را به سیرتکامل پیاده سازی نمائید و یا این که توصیه دهید که فقط و فقط اشخاص با آی پی فرنگی بتوانند وارد آن شوند و به چنین یوزرها خویش را وادار میکنید که صرفا با به کارگیری از vpn بتوانند وارد نرم افزار شما بشوند ؛ عامل اینکار این میباشد که اپل بعداز مدتی در حالتی که متوجه خواهد شد تعداد یوزرها اهل ایران نرم افزار شما بالا رفته میباشد ، نرم‌افزار شما‌را بلاک می نماید .
به کارگیری از موسسات واسط به نحوی که دارنده چنان اعتباری در نزد اپل باشند که اپل آن هارا تحت عنوان حامی خویش در حیث بگیرد ، با به کارگیری از این موسسه ها که آیتم متکی بودن اپل می‌باشند مطلقا مراحل ی تبلیغات برای شما بی آلایش خیس خواهد بود .
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


برخی از خصوصیت های نو اندروید استادیو
نگهبانی از اندروید و java 8
اندروید استادیوی نو از اندروید 8 هواخواهی ویژه ای می نماید و با به کار گیری طراحی اپلیکیشن در مشهد  از آن شاهد
جهش و بسط ای در آیکون ها و فونت ها برای این ورژن بوده ایم به اینصورت که
سبب ارتقاء سرعت و سئو گردیده است .
با به کارگیری از Adaptive Icon Wizard مو جود در اندروید استادیو می‌توانید آیکون تطبیقی بسازید.
برای دسترسی به‌این قسمت، بر روی فولدرٔ res/ راست کلیک کرده
و موردٔ New را تعیین کرده و آن‌گاه بر روی Image Asset کلیک کرده و
در انتها نیز بر روی (Launcher Icons (Adaptive and Legacy کلیک فرمائید.

همینطور حمایت از جاوا 8 سبب ساز گردیده است که شما بتوانید از APIهای
OpenJDK مانند java.time ،java.nio.file و java.lang.invoke و همینطور
کتابخانه های تشکیل‌شده به وسیله این APIها، در نرم افزار‌های خویش به کارگیری فرمایید .

اضافه شدن Kotlin
Kotlin یک گویش نرم افزار نویسی سازگار با Java است که کدهای
Boilerplate را کاهش می دهد.
همینطور از اکسپشن‌های Null Pointer دوری کرده و نسبت به جاوا چند
خصوصیت بیشتری را دارا میباشد.
این لهجه اپلیکیشن‌نویسی، در مقایسه با Java، رساتر و با صرفه خیس میباشد
و با به کار گیری از اندروید استودیو ۳ به بالا ، شما این قابلیت و امکان را دارید
که پوشه‌های Java را به Kotlin، یا این که کدهای درج شده را به‌شکل بی واسطه به Kotlin تبدیل نمائید .

Instant Apps
Instant Apps همچون نرم افزار‌های ذیل اینترنت میباشند که نیتیو نیز می‌باشند .

Instant Apps، مانند نرم افزار‌های زیر اینترنت، می توانند فارغ از نیاز به نصب و برخلاف
اپ‌های معمول ایفا شوند. برای این شغل، می بایست نرم افزار خویش را به یک
Instant Apps نگهبانی گردیده بوسیله اندروید استودیو ۳ آپ تو دیت نمائید.

APK Debugger پیشرفته
APK Debugger تازه در اندروید استودیو ۳ به بالا، قابلیت و امکان‌های بهبود یافتهٔ
دیباگینگ را به حداکثر رسانده میباشد .
این ابزار، به شما اذنٔ دیباگینگ پوشه‌های APK را در‌صورتی‌که که قابل انواع‌زدایی باشند
حتی در شرایطی که که با اندروید استادیو کدنویسی نشده باشند را میدهد؛
برای دسترسی بدین ابزار می‌توانید، از روش منوی File آیتمٔ Profile or Debug APK را گزینش نمائید.

افزونه نو اندروید برای Gradle
Android Plugin for Gradle 3.0.0، یک افزونه نو و پیشرفته
برای Gradle هست که‌این پیشرفت ها عبارتند از:
تنظیمات سریع‌خیس، ران کردن خوب دیپندنسی‌ها و تشکیل داد بیلدهای سریع‌خیس نرم افزار‌ها میباشد.

Emulator
Emulator که با اندروید استودیو ۳ می آید، با پیشرفت سرعت و همت همدم میباشد .
این افزایش عملکرد دربرگیرنده امان OpenGL ES 3.0 برای API Level 2.4 و فراتر هست.
خلال این، این خصوصیت مشتمل بر شیوه سهل وآسان‌تری برای تهیه و تنظیمٔ گزارش از دیباگینگ نرم افزارٔ در حالا اعمال
و همینطور خط مش سریع‌تری برای ارسال گزارش‌های مرتبط با Emulator

میباشد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


استارت عمل با جاوا (فراگیری مقدماتی)
(قابل ذکر میباشد برای شعور بیشتر این فراگیری توصیه میشود به اصول کدنویسی یک شناخت کلی طراحی اپلیکیشن در مشهد  را داشته باشید.)

نصب جاوا
برای تمرین هایی که به دنبال اجرا خوا‌هیم بخشید بایستی دست کم از جاوا 11 به کار گیری نمایید.
استعمال از ورژن های آجل جاوا نیز مشکلی ندارد .

نصب تایپ کردن او‌لین اپلیکیشن ی جاوا
نرم افزار جاوا پایین زیر لینوکس با استعمال از ویرایشگر متن و خط دستور گسترش داده گردیده‌است.
پروسه در بقیه سیستم عوامل نیز شبیه میباشد ولی ما در یادگرفتن ها فقط به لینوکس پرداخته ایم .
دایرکتوری جدیدی را گزینش کرده یا این که ساخت نمائید که برای گسترش جاوا شما به کارگیری می‌گردد.
در‌این توضیحات از مسیر \\home\\vogella\\javastarter مصرف شده میباشد.
در مایکروسافت ویندوز ممکن میباشد بخواهید از c:\\temp\\javastarter به کارگیری فرمایید.
این مسیر در توضیحات تحت javadir نامیده می گردد.
یک ویرایشگر متنی را گشوده نمائید که از متن معمولی دفاع می نماید، از جمله، gedit در لینوکس یا این که ++Notepad در ویندوز و کد منبع پایین را بنویسید.

// a small Java program
public class HelloWorld {
public static void main(String[] args) {
System.out.println(\"Hello World\");
}
کد منبع را با اسم پوشه HelloWorld.java در فهرست جاوادر خویش ذخیره فرمائید.
اسم فولدر منبع جاوا بایستی مدام با اسم کلاس (در کد منبع) موازی باشد
و با پسوند جاوا ختم خواهد شد.
درین نمونه، اسم پوشه بایستی HelloWorld.java باشد، چون کلاس HelloWorld نامیده می‌شود.

نرم‌افزار جاوا خویش را کامپایل و اعمال فرمائید
در نمونه بالا با فرمان cd \\home\\vogella\\javastarter به دایرکتوری javadir بروید.
از امر ls ) dir در ویندوز مایکروسافت) برای تأیید اینکه فولدر منبع در دایرکتوری میباشد به کار گیری فرمائید.

با فرمان تحت پوشه منبع جاوا خویش را در یک فولدر کلاس کامپایل فرمایید.

javac HelloWorld.java
بعد از آن مجدد محتوای دایرکتوری را با فرمان ls یا این که dir فهرست فرمائید.
دایرکتوری اینک دربردارنده یک فولدر HelloWorld.class میباشد.
در صورتی‌که این پوشه را مشاهده کردید، او‌لین کد منبع جاوا خویش را با توفیق در بایت کد کامپایل نموده اید.

در حال حاضر می‌توانید اپ جاوا کامپایل گردیده خویش را فعال سازی فرمائید.
مطمئن گردید که هنوز در دایرکتوری jardir می باشید و امر تحت را برای استارت نرم‌افزار جاوا وارد نمایید.

java HelloWorld
سیستم بایستی ” Hello World” را در خط امر بنویسد.

ساختار گویش جاوا
1- کلاس ها
کلاس الگویی میباشد که اطلاعات و کردار مربوط به مثال ای از آن کلاس را تعریف می نماید.
یک کلاس با واژه کلیدی class تعریف‌و‌تمجید میشود و می بایست با صحبت گرانقدر استارت خواهد شد.
بدنه یک کلاس با {} معلوم می‌شود .

package test;

class MyClass {

}
داده های مربوط به یک کلاس در متغیرها ذخیره میگردد.
اخلاق و رفتار مربوط به یک کلاس یا این که شی با متدها طراحی می‌شود.

یک کلاس در یک پوشه متنی با به عبارتی اسم کلاس به اضافه پسوند جاوا وجود دارااست.
همینطور قابلیت و امکان تعریف و تمجید کلاس های داخلی وجود دارااست، این ها کلاس هایی می‌باشند که در کلاس دیگری تعریف‌و‌تمجید گردیده اند،
در‌این حالت نیازی به پوشه مستقل ای برای این کلاس ندارید.

2- شی ءها
یک شی مثال ای از یک کلاس میباشد.
شی عنصر حقیقی وواقعی میباشد که داده دارااست و می‌تواند اقداماتی را ایفا دهد.
هر شی مطابق تمجید کلاس تولید می گردد.
کلاس را می شود به تیتر طرح نخستین یک شی مشاهده کرد، مثلا، طرز ساخت‌و‌ساز یک شی را تعریف می نماید.

3- بسته ها
جاوا کلاس ها را در بسته های تابعی تیم بندی می نماید.
بسته ها معمولاً برای مجموعه بندی کلاس ها به واحدهای منطقی به کار گیری می‌شوند.
از جمله، کل نماهای گرافیکی یک نرم‌افزار ممکن میباشد در یک بسته به اسم com.vogella.webapplication.views قرار گیرند.
به کارگیری از اسم دامنه معکوس کمپانی تحت عنوان یک بسته سطح بالا یک شیوه معمول میباشد.
مثلا، کمپانی ممکن میباشد صاحب و مالک دامنه manataz.com باشد و در‌این نمونه بسته های جاوای این مجموعه با com.manataz شروع میشود.
استدلال مهم دیگر به کارگیری از بسته ها، پرهیز از عکس العمل اسم کلاس ها میباشد.
در شرایطی که دو نرم افزار نویس یک اسم به طور کاملً دارای شرایط را به یک کلاس بدهند، تصادم اسم صورت میدهد.
اسم به طور کاملً دارای شرایط یک کلاس در جاوا دربرگیرنده اسم بسته به یاور یک نقطه (.) و اسم کلاس میباشد.
سوای بسته ها، یک اپ نویس ممکن میباشد یک کلاس جاوا به اسم Test ساخت و ساز نماید.
اپ نویس دیگری ممکن میباشد کلاسی با همین اسم ساخت و ساز نماید.
با به کار گیری از بسته ها میتوانید به سیستم بگویید که با کدام کلاس تماس بگیرد.
برای مثال، چنانچه اپ نویس نخستین کلاس Test را در گزارش بسته و نرم‌افزار نویس دوم کلاس خویش را در بسته xmlreader قرار دهد،می‌توانید با به کارگیری از اسم بسته ها فی مابین آنان تمایز قائل گردید .

4- وراثت
یک کلاس میتواند از کلاس دیگری مشتق خواهد شد.
در‌این‌صورت این کلاس یک تحت کلاس نامیده میشود.
عبارت رایج دیگر این میباشد که یک کلاس کلاس دیگری را توسعه و گسترش میدهد.
کلاسی که تحت کلاس از آن مشتق شد‌ه‌است ابر کلاس نامیده میگردد.
وراثت به یک کلاس اذن میدهد تا اخلاق و رفتار و تعاریف داده های یک کلاس دیگر را به ارث غالب شود.
کدهای پایین علامت می‌دهد که چه‌گونه یک کلاس میتواند کلاس دیگری را پیشرفت دهد.
در جاوا یک کلاس تنها قادر است حداکثر یک کلاس را بسط دهد.

package com.vogella.javaintro.base;

class MyBaseClass {

public void hello() {
System.out.println(\"Hello from MyBaseClass\");
}
}
package com.vogella.javaintro.base;

class MyExtensionClass extends MyBaseClass {
}
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

() onStart


() onStart
زمانی که یک اپ فعال سازی می گردد، سیستم یک سیاق () onStart را فراخوانی طراحی اپلیکیشن در مشهد  می نماید.
این فراخوانی برای قابل مشاهده کردن عمل برای استفاده کننده فراخوانی میشود.

در اینجا روش طراحی () onStart به طور بدون نقص آمده میباشد.

@Override
protected void onStart() {

Toast.makeText(this, \"onStart MainActivity\", Toast.LENGTH_SHORT).show();
Log.d(TAG, \"onStart MainActivity\");

super.onStart();
}
() onStart را می قدرت یکسری توشه در طی چرخه حیات نرم‌افزار فراخوانی کرد.
از جمله، این طرز را می اقتدار هنگامی فراخوانی کرد که استفاده کننده یک عملیات دیگر را انجام نماید و آن‌گاه به عمل قبل بازگردد.
در طی چرخه حیات کار، تابع () onStop فراخوانی می گردد.
این بدان معنا میباشد که بعضا از منابع درحافظه ی موقت آزاد میشوند.
مشی () onStart را می اقتدار برای مقداردهی اول اینگونه منابعی فراخوانی کرد.
() onResume
بعد از فراخوانی () onStart اکنون وهله به فراخوانی () onResume میرسد.
این کار و اسلوب شرایط تعاملی را با مخاطب دارااست به اینصورت که مخاطب درپی ایفا هر
عملیاتی فورا جواب اخذ کرده و در واقع چرخه به تکان خویش ادامه می‌دهد.

@Override
protected void onResume() {

Toast.makeText(this, \"onResume MainActivity\", Toast.LENGTH_SHORT).show();
Log.d(TAG, \"onResume MainActivity\");
super.onResume();

}
درین مرحله چرخه به تکان خویش ادامه میدهد مگر اینکه اتفاقی بین جاری ساختن بیوفتند که‌این واقعه
ممکن میباشد مشمول تعامل بیش تر از حد (موقعیت یکسری پنجره ای) از دیگر نرم افزار ها مانند ارتباط تلفنی یا این که هنگامی که استفاده کننده به شغل دیگری می رود باشد.

()onPause
() onPause وقتی فراخوانی می‌شود که استفاده کننده به یک شغل یا این که کوشش دیگر یا این که حتی به یک اپ ی دیگر در پنجره های موقعیت گشوده سوییچ نماید.
در‌این مرحله، کار و در بک گراند اعمال می گردد.
این تماس برگشتی عمل را متوقف کرده و برخی از منابعی را که‌این عمل مصرف می کرد آزاد می‌نماید.
همینطور همگی ی عملیات های غیر ضروری متوقف می گردند.

@Override
protected void onPause() {

Toast.makeText(this, \"onPause MainActivity\", Toast.LENGTH_SHORT).show();
Log.d(TAG, \"onPause MainActivity\");

super.onPause();
}
وقتی که () onPause فراخوانی میشود ، ممکن میباشد بعضا منابع را از خاطر آزاد نماید.
با این هم اکنون، مطمئن گردید که آن‌ها‌را مجدداً در طی فراخوانی ()onResume مقداردهی نمایید.

() onPause یک فراخوان کوتاه میباشد که همانطورکه گفته شد قابلیت و امکان جابجایی به کار های دیگر را مهیا می نماید.
به این ترتیب، محاسبات فشرده نباید در‌این مرحله ایفا خواهد شد.
این ممکن میباشد اپلیکیشن را از جابجایی به بقیه شغل‌ها و عملکردها به تعقل بیندازد و در سود سبب به تجربیات کاربری ضعیف خواهد شد.

() onStop
درین مرحله، اکثر فرآیندهای عمل و عملکردی متوقف گردیده‌است. با این حالا، شغل همچنان در بک گراند کارس ایفا می شود.
این چرخه حیات معمولاً بعداز اجرای سیاق () onPause به جهت تغییر‌و تحول استفاده کننده به بقیه عمل‌ها یا این که فشردن دکمه منزل رخداد می‌ افتد.
این فرخوان در واقع برای آزادسازی منابع هنگفت و توقف عملیات فشرده به کارگیری می‌شود.
از آنجایی که () onPause مختصر و موقت میباشد، در ازای () onStop می‌تواند برای ذخیره اطلاعات در شبکه های دیگر مانند مقر های داده استعمال شود.

@Override
protected void onStop() {

Toast.makeText(this, \"onStop MainActivity\", Toast.LENGTH_SHORT).show();
Log.d(TAG, \"onStop MainActivity\");

super.onStop();
}
اعتنا: اینک درین مثال کد کار ها به طور بی نقص متوقف نشده اند و
مثال های کار در یک پشته ذخیره میشوند. این بدان معنا میباشد که تمامی مورد ها مذکور، به عنوان مثال نماها، هنوز فعال می‌باشند.
هنگامی استفاده کننده مجدد آن را گشوده می نماید، نرم‌افزار تمامی مثال ها را مجدد بارگیری نمی نماید.
در ازای، آنان را از یاد بازیابی می نماید. این دربرگیرنده اجزای UI مانند TextViews نیز می گردد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


ایراد بیلد کردن نرم افزار
پیش از این ما در نوشته‌ی علمی ی ایجاد کرد حساب دولوپری در گوگل پلی به طور بدون نقص به  طراحی اپلیکیشن در مشهد توضیحاتی در ارتباط با
محدودیت های تکثیر نرم افزار درون گوگل پلی حرف کرده ایم.
البته همانگونه که در نوشته ی علمی ی فرمت AAB نیز گفتیم ، گوگل برای ارتقاء واحد سنجش امنیت اندروید تصمیماتی را
به شغل گرفته میباشد که خویش امضا دار همه نرم افزار ها و بازی ها باشد.
اخیرا مشکلی با بیلد کردن نرم افزار ها و بازی ها اتفاق افتاده میباشد که از تحریم های نو گوگل برمیخیزد.

(خواسته از بیلد کردن خروجی تصاحب کردن پایانی از نرم افزار است.)

مشکلی که به وجود آمده میباشد این است که گوگل جدیدا با به کارگیری از الگوریتم هایی متوجه ی به کار گیری ایرانیان از غربال شکن نیز می‌گردد ؛ البته این به چه معناست ؟

راهکار قدیمی برای بیلد کردن نرم افزار
همانگونه که می‌دانید تحریم های دربین المللی سالیان متعددی میباشد که با ما یار است و تا قبل از این در دور و اطراف اندروید استادیو هنگامی که مبادرت به بیلد کردن نرم افزار می کردیم از VPN به کارگیری می کردیم و VPN با به کارگیری از تغییر‌و تحول آی پی که اجرا می بخشید عملیات بیلد به نیکی ایفا می‌شد و مشکلی از این بابت صورت نمی اعطا کرد.

البته اکنون مشکلی برای کل پروژه های اندروید اتفاق افتاده میباشد به اینصورتکه
گوگل همگی سرورهای vpn کشور ایران رو شناسایی کرده و خواهد بست و عملا شما قوی به به کارگیری از VPN نیز نیستید.
ولی از قبلی نیز مجموع خدمت‌های مرتبط با نرم‌افزار‌نویس‌ها درون کشور‌ایران و چندکشور دیگه تحریم کرده بود که با vpn دو زده می شدند.
البته فعلا vpn ‌ها رو هم شناسایی کرده و هنگامی که درخواست بیلد می زنیم خطای 403 می زند که خطای forbidden است.

تحریم‌های تکنولوژی و مقررات اوفک
\"ما شاهد این بودیم که یوزرها اهل ایران در سال‌های اخیر کمپین‌های زیادی در اعتراض به تحریم‌های تکنولوژی علیه یوزرها برگزار کرده‌اند. در برخی از مورد ها این اعتراضات به سود رسیده مثلا جدیدا و بعداز آنکه گیت‌هاب ذکر کرد ممنوعیت دسترسی یوزرها اهل ایران را بعد از دریافت کردن مجوزهای موردنیاز برمی‌داراست ومشخص شد که اعتراضات پاسخگو بوده میباشد. جدیدا نیز طی یک بیاینیه آنلاین در اعتراض به دو کمپانی گوگل و اپل بوسیله یوزرها منتشر شد که از این دو کمپانی میخواهد به محدودیت علیه یوزرها معمولی در خدمت‌های خویش نقطه پایان دهند. حتی جدیدا در خدمت کلاب‌هاوس گفت و گو و اظهار کرد‌وگو به بعضا کارگر اهل ایران کمپانی گوگل هم کشیده شد و تنی چند از آن‌ها قسم داده‌اند مشاجره تحریم‌های یوزرها اهل ایران را از باطن گوگل هم پیگیری می‌نمایند. ولی متاسفاته زمینه ی ریشه ای که وجود داراست این میباشد که گفت و گو اساسی تحریم‌ها به موضوعات سیاسی گره خورده ولی بعضی ارگان های موءثر در مسیر تحریم‌های تکنولوژی وجود داراست. یکی مهم ترین نهادهایی که نقش مهمی در تحریم‌های ایرانیان دارااست دفتر کار در دست گرفتن سرمایه‌های فرنگی از زیرمجموعه‌های وزارت بانک‌داری آمریکاست که مجوزهای کمپانی‌ها برای استثنا شدن از تحریم‌ها را صادر می‌نماید. کم مسیرهای ارتباطی کمپانی‌های فرنگی با یوزرها اهل ایران با تایید صلاحیت این بنیان میسر شد‌ه‌است. بعضا از کارشناسان معتقدند اعتراض به کمپانی‌های فناوری به تنهایی کفایت نمیکند چراکه این موسسه‌ها مطابق قانون ها داخلی و ضوابط اوفک تحریم‌های خویش را ایفا می‌نمایند و به همین برهان می بایست خویش این بنیان گزینه خطاب قرار گیرد. \"

خبرگذاری
چاره
حتما سوالی که الان به شدت ذهنیت شما را مشغول نموده است این است که راهکار این خلل چه بوده و به چه شکل می اقتدار آن راه‌حل کرد ما در پی ارشاد های مایحتاج را به شما خوا هیم کرد.

چاره های جانور به تفصیل پایین میباشد :

(قابل ذکر میباشد بعضی از راه‌حل های مذکور ممکن میباشد پاسخگو نباشد و تنها درحد فرضیه میباشد و شما برای رفع اختلال بایستی کلیه راه و روش ها را آزمون کرده و ملاحظه کنید که کدام خط مش ایراد شمارا رفع خواهد کرد.)

1- تغییر تحول VPN :
اکثریت کاربرانی که در دسترسی به خدمت های گوگل مبتلا اختلال گردیده اند ؛
ممکن میباشد در اکنون استعمال از فیترشکن های بدون پول و بی چگونگی باشند که احتمالا به
برهان اینکه اینگونه خدمت هایی پتانسیل ip leak شدن بالایی دارا هستند، منجر رو شدن شرایط
اساسی استفاده کننده گردیده و گوگل آن ها را شناسایی می نماید.

به این ترتیب ممکن میباشد با تغییر دادن فیلترشکن با یک فیلترشکن عالی این خلل رفع بشود.


2- استعمال از سرور سوا کشور‌ایران :
یکی‌از چاره های دیگر و مطمئن تری که وجود داراست به کار گیری از سرورهای سوا کشور‌ایران است.
ولی متاسفانه موردی که وجود داراست این میباشد که خویش این مجموعه‌ها نیز به آی ‌پی کشور‌ایران سرویس ها ارائه نمی دهند.
که برای این نقص‌ نیز می بایست یک زنجیره دوتایی از vps ساخت و ساز کنیم که نهایتا مارا کلاینت دیجیتال‌اوشن یا این که هتزنر تشخیص بده تا بتونیم نرم افزار رو بیلد کنیم.

(به صورت کلی می اقتدار اذعان کرد که با هر vps ی که از کشور ایران تنظیم نشده باشد و بشود به آن متصل شد، این ایراد قابل حل میباشد.)
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

Betty Blocks


Betty Blocks
10

این پلتفرم برای دسته هایی ایده آل میباشد که در sprints عمل می نمایند و نیاز به آپ تو دیت رسانی منظم در همت نرم افزار های خویش برای مشتریان  طراحی اپلیکیشن در مشهد خویش دارا‌هستند.

Betty Blocks یوزرها را کارکشته می‌سازد تا نرم افزار‌های غامض فارغ از هیچ کدی ساخت‌و‌ساز نمایند و با خصوصیت‌های کشیدن و رهاکردن، آیتم‌های سبک‌سازی گرافیکی برای مدیر داده‌ها در دست گسترش دهندگان میگذارد.


Caspio
11

Caspio یکی از دیگر از مورد های بهتر برای تشکیل داد اپلیکیشن های clouding فارغ از کدنویسی میباشد.
این پلتفرم برای ایجاد کرد نرم افزار های مقر داده آنلاین توسعه و گسترش پذیر، قابل اتکا و بسیار ایمن میباشد.

این پلتفرم به بیش تر از 15 هزار مشتری در بیش تر از 150 سرزمین، از سازمان‌های دولتی و کمپانی‌های جهانی گرفته تا مشاغل خرد، دانش گاه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی سرویس ها میدهد.

از ابزارهای گرافیکی این پلتفرم برای بسط و برنامه ریزی های clouding توسعه یافته با هیبت ها، داشبوردها و گزارش ها در کمترین فرصت به کار گیری فرمایید.
Caspio روی SQL Server و AWS جاری ساختن میگردد تا شایسته ترین سعی را برای تطابق و امنیت ارائه دهد.

Caspio به شما قابلیت میدهد تعداد نامحدودی از نرم افزار های مقر داده آنلاین در موردها به کار گیری متفاوت برای مثال فروش، بازاریابی، فناوری داده ها، مدیر، منابع انسانی و کارها مالی ساخت نمائید.

قابل ذکر میباشد ، اکانتی که با Caspio ساخت‌و‌ساز میکنید دارنده 11 لهجه اساسی میباشد تا بتوانید نرم افزار‌های چندزبانه ساخت فرمایید.
همینطور از همگی ارزهای میان المللی، اعداد و بخشها تاریخی و هنگامی هواخواهی می نماید.

برای امنیت، کاسپیو از فناوری encrypted password (رمزهای رمزگذاری گردیده) ، record-level permissions ، IP-based access controls ،رمزگذاری داده‌های TLS و … مصرف شده میباشد.

Zapier
12

Zapier پلتفرم خویش را تحت عنوان چسبی تعریف می نماید که هزاران نرم‌افزار اینترنت را به هم متصل می نماید.
پلتفرم سوای کد Zapier شما‌را کار کشته می سازد هر نوع وب سایت و نرم افزار ذیل اینترنت را در اشکال مد لحاظ خویش پیاده سازی فرمائید.
Zapier از اتوماسیون بازاریابی برای دستیابی و شغل های خرد استعمال می نماید تا با بیش تر از 2000 اپلیکیشن کاربردی که متناسب با بیزنس شما مهیا میباشند را باصرفه جویی متعددی در حین، انرژی و پول ارائه دهد.
Zapier سریع فعال‌سازی میگردد و برای کاربرانش به طور به طور کامل بدون پول ارائه می گردد.

شناخت با گردل

شناخت نخستین
Gradle یک سیستم رئیس بیلد کردن پروژه ها میباشد که بر پایه ی Groovy میباشد.
و به صورت خاص برای تشکیل داد پروژه های بر اساس جاوا پیاده سازی گردیده‌است.

گردل یک ابزار ایجاد کرد اعلانی و تمامی منظوره میباشد. که می قدرت ذکر کرد ترکیبی از دو ابزار Ant و Maven اعلامی است به یار خصوصیت های بیشتر.
خواهیم توانست از Groovy یا این که Kotlin برای تایپ کردن یک اسکریپت بیلد برای ارائه آیین نامه‌ها به Gradle به کار گیری کنیم.
در این موسسه قرار میباشد از گویش کاتلین برای تایپ کردن اسکریپت های ساختمان استعمال کنیم.

قابل ذکر میباشد که بگوییم، Gradle یک ابزار بیلد لهجه JVM میباشد، ولی از ابزار بیلد ، درج شده با C++ ، C و … نیز تامین می نماید.

چرا ما به ابزار Build Automation نیاز داریم ؟
شایع ترین فرآیندها در تشکیل داد هر نرم افزار مشمول : کامپایل کردن سورس کد ، بسته بندی خروجی کامپایل گردیده به فرمت فشرده گردیده مانند apk (اندروید)، JAR، TAR، ZIP و … میباشد.
در کنار این، ممکن میباشد شغل های دیگری مانند اجرای اپ را نیز اعمال دهیم.
تجزیه و محاسبه کد ایستا یا این که اجرای آزمایشات روی سورس کد و..

درحال حاضر فکر کنید که هیچ ابزاری برای خودکارسازی این پروسه وجود نداشته باشد.
و ما می بایست آحاد این اقدامات را به طور دستی اجرا دهیم ، که اشتباهات سیستم دستی به تفصیل ذیل میباشد :

خسته کننده بودن و وقت گیر بودن مراحل ی جاری ساختن این فرایندها.
قابلیت و امکان بروز غلط
بیلد خود کار به ما اذن می‌دهد تا پروسه دستی مرتبط با فرایند تشکیل داد را اتوماتیک کنیم.
این منجر صرفه جویی در هزینه و فرصت صرف گردیده در روند دستی میشود.
مقصود اساسی ابزار بیلد اتومات این میباشد که هر توشه که اسکریپت بلید را انجام می‌کنیم asset های قابل تکرار تولید کنیم.
همانگونه که در حال حاضر مداقه ابزارهای بلید را میدانیم، بیایید داده ها بیشتری را در باب آنان گستردن دهیم.

گونه های ابزارهای بیلد
دو نوع ابزار بیلد وجود داراست، ابزارهای بلید دستوری و ابزارهای اعلامی.
یک ابزار بیلد ضروری به سیستم می‌گوید که چه کاری را چه طور ایفا دهد.
این بدان معناست که برای سیستم بیلد ضروری (دستوری)، ما بایستی آحاد فرآیند مرتبط با روند بیلد را مشخص و معلوم کنیم.
یار و همدم با معلوم کردن هر مرحله، بایستی اطلاعاتی راجع‌به شیوه اجرای آن پروسه نیز ارائه نماییم.( Ant مثال ای از ابزار تشکیل داد ضروری میباشد.)

ولی برای ابزارهای اعلامی، صرفا می بایست معلوم کنیم که می‌خواهیم به چه چیزی برسیم و سیستم طرز اجرا آن را معلوم خواهد کرد.
( Maven مثال ای از ابزار ایجاد کرد اعلانی میباشد.) اینک، ممکن میباشد از خویش بپرسید که Gradle جز کدام مجموعه از این ابزارها جای دارد.
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰


شناخت با سوئیفت
پیش از هر چیزی اذن دهید یک شناخت و یک معرفی ابتدایی با سوئیفت داشته باشیم که ببینیم این گویش به چه صورتی به ما یاری می نماید.
قابل ذکر میباشد نسخه سوئیفتی که ما درین نوشته‌ی‌علمی در حیث میگیریم  طراحی اپلیکیشن در مشهد سوئیفت ۴ است.

Swift 4 یک گویش نرم‌افزار نویسی تازه میباشد که به وسیله Apple Inc برای توسعه و گسترش iOS و سیستم عامل X پیشرفته میباشد.
سوئیفت ۴ شایسته ترین های C و Objective-C را سوای محدودیت های سازش C به عمل میگیرد.

اولی ورژن همگانی سوئیفت در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.
به طور تقریبً ۱۴ سال طولانی شد تا کریس لاتنر او‌لین ورژن قانونی را ارائه نماید و بعداً به وسیله بخش اعظمی از همیاران دیگر امان شد.
سوئیفت ۴ در Xcode 6 بتا گنجانده شد‌ه‌است.

قابل ذکر میباشد که طراحان سوئیفت از گویش های متفاوت دیگر مانند Objective-C، Rust، Haskell، Ruby، Python، C# و CLU ایده گرفتند.

سوئیفت یک لهجه نرم‌افزار نویسی متن گشوده، همگی منظوره و کامپایل گردیده‌است.
این یک گویش اپ نویسی استاتیک تایپ شد‌ه‌است.
هر مقدار دارنده یک نوع تخصیص داده گردیده است.
نوع یک مقدار هنگامی که تحت عنوان آرگومان استعمال میشود یا این که در طی کامپایل بازگردانده میشود ، مدام تحقیق می‌گردد.
و در صورتی عدم انطباق وجود داشته باشد، نرم‌افزار کامپایل نمیشود.

کامپایلر Swift ماشین LLVM میباشد و در Xcode، IDE استانداردی که برای فعالیت با توسعه و گسترش برنامه اپل به کار گیری می‌شود، گنجانده شد‌ه‌است.
Swift یک لهجه نرم افزار نویسی امروزی میباشد که برای هماهنگ شدن در اکوسیستمی پیاده سازی گردیده‌است که پیش از این برای یک لهجه نرم‌افزار نویسی متعدد به اسم Objective-C پیاده سازی گردیده بود.

اکثر قابل انعطاف‌افزارهایی که امروزه روی آیفون و مک جاری ساختن می گردند، حتی برای اپلیکیشن‌های قانونی اپل، مطابق کد Objective-C می باشند، اگرچه به کار گیری از سوئیفت سال به سال بیشتر گزینه اعتنا قرار میگیرد، و در حالی که Objective-C سال‌ها برای نگهداری و بهبود مو جود استعمال شود.
اپ‌های کاربردی، احتمالاً نرم افزار‌های جدیدی با سوئیفت ساخت‌و‌ساز خواهند شد.

پیش از اینکه اپل سوئیفت را معرفی نماید ، Objective-C به شدت برای معرفی قابلیت و امکان‌ها و خصوصیت‌های تازه پیشرفته بود ، البته در سال‌های اخیر این همت به عایدی توسعه و گسترش سوئیفت بسیار کاهش پیدا کرده میباشد.
این بدان شکل وجود ندارد که Objective-C مرده میباشد یا این که بها یادگیری ندارد : Objective-C هنوز یک ابزار ضروری برای هر گسترش دهنده اپل میباشد.
صرفا در ۶ سال، سوئیفت ۵ ورژن اساسی را پشت رمز نهاده میباشد.
سوئیفت یک گویش کلیه منظوره میباشد که با مفاهیم امروزی ایجاد شده است و بعدی روشنی دارااست.

خصوصیت های سوئیفت
از الگوهای نرم‌افزار نویسی ایمن به کار گیری می نماید.
خصوصیت های نرم‌افزار نویسی امروزی را ارائه می‌دهد.
سینتکس Objective-C را ارائه می نماید.
روشی فوق العاده برای تایپ کردن نرم افزار های iOS و سیستم عامل X میباشد.
دسترسی یکدست به چارچوب های مو جود کاکائو را آماده می نماید.
قسمت های شیوه ای و شی گرا لهجه را یکسان می نماید.
برای مدد از عملکردهایی مانند ورودی/خروجی یا این که مدیر حرفه نیازی به وارد کردن کتابخانه غیروابسته ندارد.
منبع گشوده میباشد و یادگیری آن راحت میباشد.
سوئیفت سریع، ایمن و رسا میباشد.
گوشه و کنار سوئیفت
Swift 4 یک پلتفرم Playground را برای هدف ها یادگیری آماده می نماید و ما نیز به عبارتی را فعال‌ساز‌ی می‌کنیم.
برای استارت کدنویسی Swift 4 در Playground به اپ xCode نیاز دارید.
زمانی که با مفاهیم Swift 4 را به طور بدون نقص آموختید ، همچنان می‌توانید از xCode IDE برای گسترش اپ iOS/Operating System x به کار گیری نمائید.
برای استارت، ما در لحاظ می‌گیریم که شما اینک یک اکانت کاربری در تارنما Apple Developer دارید.
بعداز ورود به سیستم ، به لینک و پیوند پایین بروید :

Download for Apple Developers

درین بخش تنی چند از قابل انعطاف افزارهای مو جود به تفصیل تحت فهرست می گردد :

در حال حاضر xCode را تعیین کرده و با کلیک بر روی پیوند داده گردیده در حدود disc image آن را دانلود نمایید.
بعد از دانلود فولدر dmg، میتوانید آن را با دوبار کلیک بر روی آن و تعقیب کردن شیوه نامه های داده گردیده نصب فرمایید.
در غایت، راهبرد های داده گردیده را دنبال نمائید و علامت xCode را در فولدر Application رها نمایید.

در حال حاضر xCode را روی دستگاه خویش نصب نموده اید.
بعد Xcode را از فولدر Application گشوده فرمائید و بعداز پذیرفتن موقعیت و قانون ها مبادرت نمائید.
درصورتی که تمامی چیز به صدق پیش رفته باشد، برگه ذیل را خواهید روءیت کرد.
مورد Get start with a playground را تعیین نمایید و نامی برای زمین بازی وارد نمائید و iOS را تحت عنوان پلتفرم گزینش نمایید.
در غایت، پنجره Playground را به طور پایین اخذ خواهید کرد :

در ذیل کد گرفته گردیده از پنجره پیش فرض Swift 4 Playground آمده میباشد.

import UIKit
var str = \"Hello, playground\"
چنانچه به عبارتی نرم افزار را برای اپ Operating System X ساخت فرمائید، مشمول import Cocoa می‌گردد و اپلیکیشن به صورت تحت خواهد بود :

import Cocoa
var str = \"Hello, playground\"
وقتی که نرم افزار بالا لود می گردد، بایستی فیض تحت را در Playground result area (سمت راست) اکران دهد.

Hello, playground
 

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

زامارین و مک


زامارین و مک
Xamarin.Mac. یک ابزاری برای تشکیل داد اپ های کاربردی برای سیستم طراحی اپلیکیشن در مشهد  ادله است.
Xamarin.Mac قابلیت و امکان بسط اپ های به طور کاملً نیتیو مک را با به کارگیری از C# و .NET مهیا می نماید.
و همینطور با به عبارتی کتابخانه هایی که برای پیشرفت در Objective-C با Xcode استعمال می گردد، ترکیب می گردد.
با استعمال از Xamarin.Mac یار و همدم با Xamarin.iOS و Xamarin.Android، پیشرفت‌دهندگان میتوانند تا 90 درصد از کدهای نیتیو را در Android، iOS و Mac Operating System به اشتراک بگذارند.
ضمن این ، Xamarin.Mac با Xcode ترکیب میشود ، براین اساس یک گسترش دهنده قادر است از Xcode’s Interface Builder برای ساخت و ساز رابط های کاربری یک اپلیکیشن به کار گیری نماید.

ساختاری کلی زامارین این توقع را ساخت‌و‌ساز می نماید که بیشتر شغل های مرتبط با Xamarin از روش یک رایانه ویندوزی با Visual Studio و Xamarin نصب گردیده بر روی آن ایفا گردد.
نرم‌افزار ها را می قدرت مستقیماً از دسکتاپ یا این که در دستگاه ها و مشابه سازها انواع زدایی کرد.
در صورتی‌که قصد دارید اپلیکیشن‌های iOS را در ویندوز گسترش دهید ، این قابلیت وجود دارااست ؛ چون ویژوال استودیو به iOS storyboard designer و مشابه‌ساز iOS متصل می شود.
ویژوال استودیو برای مک نیز وجود دارااست که قابلیت و امکان اجرای مشابه‌ساز را در مک یا این که مستقیماً بر روی آیفون متصل می‌نماید.

زامارین و اندروید
برای اندروید ، Xamarin از کامپایل JIT (Just In Time) برای ساخت یک پوشه اجرایی با صرفه به کار گیری می نماید.
اپلیکیشن های Xamarin.Android در دور و بر اجرای Mono اعمال میگردند.
این اطراف ایفا در کنار ماشین مجازی Android Run Time (ART) انجام می‌گردد.
هر دو دور و بر در طول جاری ساختن در بالای هسته لینوکس جاری ساختن می گردند و API ها را در معرض کدهایی قرار می‌دهند که اذن دسترسی به سیستم زیرین را میدهد.
اپلیکیشن‌های Xamarin.Android همینطور دربردارنده Android Callable Wrappers (ACW) می باشند تا به Android قابلیت فراخوانی کد مدیر‌گردیده را بدهد.
Wrapper های قابل فراخوانی مدیر گردیده (MCW) هر فرصت که کد نیاز به فراخوانی به APIهای Android داشته باشد استعمال می‌شود.

خصوصیت های زامارین
Xamarin از دستگاه های wearable مانند Android Wear و Apple Watch نیز امان می نماید. (قابلیت و امکان‌های این دستگاه‌های wearable در نرم‌افزار‌های اساسی خویش را می‌قدرت از روش دانلود پلاگین‌های معمولی از مغازه Xamarin Component گنجانید.)
نمایه سازی نرم‌افزار ها در Xamarin به آن اپ ها اذن می‌دهد تا در نتیجه ها کاوش قرار بگیرند که معمولاً بعد از چندبار به کارگیری از یوزرها فراموش می‌شوند.

اپلیکیشن های کاربردی کراس پلتفرم مبنی بر Xamarin را می شود به راحتی با اکثر پلتفرم های دوستداشتنی مانند Parse ، Microsoft Azure و … مخلوط کرد.

از آنجایی که Xamarin از سی شارپ استعمال می نماید ، با فریمورک Net برای ساخت نرم افزار در تک تک پلتفرم‌های گوشی استعمال می‌نماید.
96 درصد از سورس کد را می‌قدرت برای سرعت بخشیدن به مراحل گسترش به کار گیری دوباره کرد.
می قدرت آحاد نرم افزار ها را با استعمال از Xamarin در ویژوال استودیو تشکیل داد که فعلا تماما جایگزین Xamarin Studio گردیده‌است.
خلال این، Xamarin همینطور نیازی به مبادله دربین فضا های گسترش ندارد.

همت یک نرم افزار کراس پلتفرمی که با به کارگیری از Xamarin ایجاد شده است به نیتیو مجاورت خیس میباشد.
معیارهای توفیق آن را می اقتدار با معیارهای جاوا برای اندروید و Objective-C یا این که Swift برای گسترش نرم‌افزار iOS مقایسه کرد.

Xamarin دربرگیرنده binding برای تمام SDK ها در Android و iOS میباشد.
همینطور Xamarin بررسی کردن توانا در زمان فرصت کامپایل و همینطور در زمان پیشرفت مهیا می نماید.
این سبب به کاهش خطاهای فرصت انجام و نرم افزار های باکیفیت فراتر می گردد.

نرم‌افزار های Xamarin به لهجه سی شارپ مندرج اند.
سی شارپ یک لهجه امروزی میباشد که دربرگیرنده توسعه و گسترش های قابل توجهی نسبت به Objective-C و Java میباشد.
این دربرگیرنده خصوصیت‌های لهجه پویا ، ساختارهای کاربردی مانند : Lambdas ، LINQ ، خصوصیت اپ‌نویسی برابر ، ژنریک‌های بغرنج و … میباشد.

براین اساس ، شما می‌توانید به صورت میانگین ​​80 تا 90 درصد کد را در پلتفرم ها به اشتراک بگذارید و چرخه مهندسی را سرعت داد.
پلتفرم زامارین همینطور نیازی به انتقال در میان گوشه و کنار های پیشرفت ندارد : می‌توانید آحاد نرم‌افزار های Xamarin خویش را در Visual Studio یا این که Visual Studio Code بسازید.
ابزارهای بسط کراس پلتفرم تحت عنوان بخشی داخلی از IDE فارغ از هزینه مازاد ارائه می گردند.

نرم‌افزار های Xamarin از NET BCL به کارگیری می نمایند.
گروه عظیم ای از کلاس ها که دارنده خصوصیت های جامع و بی آلایش مانند XML حاذق ، مقر داده ، Serialization ، string ، IO، هواخواهی از کانال و بخش اعظمی مورد ها دیگر میباشد.
کد سی شارپ جان دار را می اقتدار برای به کار گیری در یک نرم افزار کامپایل کرد ، که دسترسی به هزاران کتابخانه را آماده می نماید که به ما اذن می‌دهد کارهایی را ایفا دهیم که در BCL پوشش داده نشده میباشد.

Xamarin امان غامض ای را برای سه پلتفرم اساسی گوشی iOS ، Android و Windows ارائه میدهد.

خصوصیت های منحصر به فرد خیس
۱) چرخه پیشرفت سریع نرم‌افزار
مهم‌ترین قسمت پلتفرم Xamarin این میباشد که دربردارنده کد قابل استعمال دوباره میباشد که 90٪ آن را می اقتدار برای پیشرفت نرم افزار ها در پلتفرم های گوناگون بازیافت کرد.

۲) نرم افزار های کاربردی
چاره هر طرحی پیاده سازی نیتیو میباشد.
آن فرصت میباشد که Xamarin و راه و روش اختصاصی آن به وجود میاید.
Xamarin Studio مزیت Native UI ، دسترسی به خصوصیت های خاص دستگاه و مهمتر از همگی ، native performance را مهیا می نماید.
به اشتراک گذاری کد در بین پلتفرم های متعدد شغل سادگی میباشد که به ما یاری می نماید چرخه قدمت پیشرفت را کوتاه کنیم.
 

  • Raya Pars