مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

۲۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اندروید به شما اذن می‌دهد تا به صورت بوک متصل گردیده طراحی اپلیکیشن در مشهد و هر سیرتکامل داده ها یا این که آپدیتی را روی صورت بوک به اشتراک بگذارید.
این نوشته‌علمی در زمینه‌ی اتصال رخ بوک به نرم افزار ، به شما توضیح خواهد اعطا کرد .

دو طریق وجود دارااست ، این دو طریق عبارتند از :

 Facebook SDK
 Intent Share
 Facebook SDK :
این او‌لین طرز برای اتصال به چهره بوک است. رایا پارس شما بایستی نرم افزار خویش را تصویب کرده و آنگاه تعدادی Application id اخذ نمایید و بعد از آن Facebook SDK را دانلود نمایید و آن را به پروژه ی خویش اضافه نمایید. فرآیند مرتبط با آن در ذیل ارائه گردیده اند :

ساخت مشخصه های نرم افزار :
شما می بایست یک مشخصه ی اساسی ایجاد فرمائید، ولی پیش از ایجاد آن مطمئن گردید که SSL را نصب نموده اید، در غیر این شکل آغاز می بایست SSL را دانلود نمائید.

اینک command prompt را گشوده کرده و مجدد به سمت پوشه java jre بروید. هنگامی که بدین فایل می رسید ، این امر را به صورت ظریف تایپ فرمایید. شما می بایست مسیر را با مسیر keystore در درون کاماهای معکوس جایگزین نمایید.
مسیر keystore را میتوانید در eclipse با تعیین تب window و آن گاه گزینش مراجع و آن گاه گزینش آیتم ی build زبر android در نصیب چپ ، پیدا فرمایید.

keytool -exportcert -alias androiddebugkey -keystore \"your path\"
| openssl sha1 -binary | openssl base64
هنگامی که‌این دستور را وارد میکنید تا مرحله ی پسورد پیش خواهید رفت.واژه ی Android را تحت عنوان پسورد وارد نمائید و بعد کلیدی که به شما داده می‌گردد را نسخه برداری نمائید،

تصویب اپ (Registering your application) :
در حال حاضر یک نرم افزار رخ بوک تازه در developers.facebook.com/apps وارد نمایید و کل داده ها را وارد نمایید 

فعلا وارد نرم افزار داخلی اندروید (native android app) گردیده ، داده ها مرتبط با پروژه و اسم دسته را لبریز کرده و آنچه را که در مرحله ی نخستین اسکن کرده بودید در اینجا پیست فرمایید.

در شرایطی که تمامی چیز به خیر پیش برود، یک application ID با سر اخذ خواهید کرد، صرفا کافیست این id را نسخه برداری کرده و در جایی ذخیره نمائید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

Android Screen cast یک نرم افزار اندروید برای در دست گرفتن دستگاه اندروید است . چنانچه تلفن شما در موقعیت روت (root) نباشد ، طراحی اپلیکیشن در مشهد تنها می‌توانید کوشش های گوشی خویش را در کامپیوتر را ، ملاحظه کنید. البته چنانچه در موقعیت روت باشد می‌توانید از هر دو روش رابطه برقرار نمائید. رایاپارس همینطور در حالتی‌که تلفن شما در موقعیت روت باشد، میتوانید در اختیار گرفتن را توسط کیبورد و موشواره اعمال دهید .

فرآیند به کارگیری از Screen Cast :
فرایند استعمال از screen cast در پایین اورده شده اند :

می بایست واپسین نسخه android SDK را نصب گردیده روی کامپیوتر خویش داشته باشید.

خصوصیت USB debugging را روی تلفن خویش پر‌نور نمایید.
کامپیوتر خویش را با کابل داده به تلفن متصل نمائید.
مطمئن گردید که شما Google Chrome 5 را دارید یا این که بعدا مسلما نصب فرمایید.
نرم‌افزار ی vysor chrome را دانلود و گشوده فرمائید.
 

مرحله 1) می‌توانید android SDK را از اینجا دانلود نمائید .

مرحله 2) خصوصیت USB debugging را روی دستگاه خویش پر‌نور نمایید. این خصوصیت معمولا در settings و آیتم ی developer پیدا می گردد.

مرحله 3) کامپیوتر و تلفن خویش را بوسیله کابل USB به هم متصل نمایید.

مرحله 4) و در پایان نرم افزار ی Vysor app را دانلود و نصب فرمائید. وقتی که‌این نرم افزار را دانلود و نصب کردید ، اپلیکیشن به صورت خودکار گشوده می‌شود

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

یک نرم افزار اندرویدی می تواند بر روی دستگاه های متفاوت در بخشها گوناگون عالم نصب خواهد شد ؛ به خواسته جالب خیس کردن  طراحی اپلیکیشن در مشهد محیط اندرویدی باید نرم افزار کاربردی شما مشتمل بر متن (text) و شماره ها (number) و فایل ها و غیره باشد و در مسیر های مطلوب بر طبق شرایط محلی گزینه استعمال قرار گیرد.

در این نوشته‌ی علمی ما توضیح خواهیم بخشید که چه طور می‌توانیم نرم افزار خویش را دارنده محل و مکان کنیم یا  اصلاطحا Localize کنیم . رایاپارس بر اساس مکان های مختلف ما ردیف های مستعمل در نرم افزار را ، محلی می کنیم ؛ پیرو بخش های دیگر را نیز می توانیم لوکلایز کنیم.

Localizing Strings :
به خواسته localize کردن حرفه ها (string) در نرم افزار  فولدر جدیدی را داخل فایل res  بانام values-local ساخته و در بخش لوکال که جایگزین ریجن می خواهد شد قرار می گیرد.

برای نمونه برای میهن ایتالیا  فولدر values-it در فولدر res ساخته گردد.
که در زیر علامت داده گردیده:

صرفا یکبار فایل ساخته می گردد ؛ .آن گاه strings.xml را از فولدر پیش فرض به فایل تشکیل‌شده کپی کنید و موضوعش را تغییر دهید.
برای نمونه اینجانب value از حرفه  hello_world را تغییر داده ایم.

Italy, res/values-it/strings.xml:
<;?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-8\"?>

Ciao mondo!

French, res/values-it/strings.xml:
<;?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-8\"?>

Bonjour le monde !

خلال لهجه یک ناحیه کد مرتبط با آن قسمت  نیز در لیست زیر داده گردیده‌است :

Afrikanns

Code: af. Folder name: values-af

Arabic

Code: ar. Folder name: values-ar

Bengali

Code: bn. Folder name: values-bn

Czech

Code: cs. Folder name: values-cs

Chinese

Code: zh. Folder name: values-zh

German

Code: de. Folder name: values-de

French

Code: fr. Folder name: values-fr

Japanese

Code: ja. Folder name: values-ja

 

نمونه:

برای آزمایش کردن این نمونه شما میتوانید آن را بروی یک دستگاه واقعی یا امولاتور به جاری ساختن در آورید.

شما از  Android studio برای ساختن نرم افزار  اندرویدی پایین پکیج com.example.sairamkrishna.myapplication. به کار گیری خواهید کرد .
src/MainActivity.java file را به خواسته اضافه کردن کد های ما یحتاج  تغییر و تحول دهید .
the res/values/string.xml را به مراد اضافه کردن ترکیبات ردیفی مایحتاج تغییر تحول دهید .
اپ را ایفا کنید و یک وسیله اندرویدی اجرایی را تعیین کنید آن‌گاه اپلیکیشن را در آن نصب کنید و نتیجه را نظارت کنید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

به صورت پیش فرض ، اتفاق افتاد onMapReady دربرگیرنده کدی میباشد طراحی اپلیکیشن در مشهد که در شهر سیدنی استرالیا ، جایی که Google Maps ساخته شده است ، یک نشانگر قرار میدهد. اتفاق افتاد پیش فرض همینطور نقشه را جابجا می نماید تا به شهر سیدنی منتقل گردد.

در‌این کار ، شما می‌خواهید دوربین نقشه را به منزل خویش منتقل نمائید  رایاپارس ، تا اندازه ای که معین نموده اید غلو نمائید و یک نشانگر در آن قرار دهید.

 

مرحله نخستین: بزرگ نمایی کردن منزل و اضافه کردن نشانگر در جای آن
 

در فولدر MapsActivity.kt ، اسلوب onMapReady را پیدا نمایید. کدی را که نشانگر را در سیدنی قرار می‌دهد و دوربین را جنبش می‌دهد حذف نمایید. فعلا سیاق شما می بایست به صورت تحت باشد.
override fun onMapReady(googleMap: GoogleMap) {
map = googleMap

}
    2. ارتفاع جغرافیایی و پهنا جغرافیایی منزل خویش را پیدا فرمایید.

    3. یک متغیر برای ارتفاع جغرافیایی و یک متغیر برای پهنا جغرافیایی ساخت فرمایید و مقادیر آن‌ها‌را موازی ارتفاع و پهنا جغرافیایی منزل خویش قرار دهید.

val latitude = 37.422160
val longitude = -122.084270
    4. یک شی LatLng نو به اسم homeLatLng ساخت فرمایید. در شی homeLatLng مقادیری را که نو ساخت‌و‌ساز نموده اید وارد فرمایید.

val homeLatLng = LatLng(latitude, longitude)
    5. برای اینکه چقدر میخواهید روی نقشه بزرگ نمایی نمائید یک val ساخت و ساز فرمائید. از سطح غلو 15f به کار گیری فرمایید.

val zoomLevel = 15f
سطح بزرگ نمایی معیار غلو شما بر روی نقشه را در اختیار گرفتن می نماید. لیست تحت به شما ایده می‌دهد که هر سطح از بزرگ نمایی چه سطح از جزئیات را آرم می‌دهد:

سطح ۱ : دنیا
سطح ۵ : بی آبی ها و مجموعه کشور ها ها
سطح ۱۰ : شهر ها
سطح ۱۵ : خیابان ها
سطح ۲۰ : ساختمان ها
 

    6. با فراخوانی سیاق moveCamera بر روی شی map از روش ارسال شی CameraUpdate با امداد CameraUpdateFactory.newLatLngZoom  ، دوربین را به homeLatLng منتقل فرمائید. شی homeLatLng و واحد سنجش بزرگ نمایی (zoomLevel) را به newLatLngZoom  ارسال فرمائید:

map.moveCamera(CameraUpdateFactory.newLatLngZoom(homeLatLng, zoomLevel))
    7. در homeLatLng یک نشانگر به نقشه اضافه نمائید:

map.addMarker(MarkerOptions().position(homeLatLng))
سیاق پایانی شما می بایست این چنین باشد:

override fun onMapReady(googleMap: GoogleMap) {
map = googleMap

//These coordinates represent the latitude and longitude of the Googleplex.
val latitude = 37.422160
val longitude = -122.084270
val zoomLevel = 15f

val homeLatLng = LatLng(latitude, longitude)
map.moveCamera(CameraUpdateFactory.newLatLngZoom(homeLatLng, zoomLevel))
map.addMarker(MarkerOptions().position(homeLatLng))
}
    8. نرم افزار خویش را ایفا نمایید. نقشه بایستی به سمت منزل شما تکان نماید ، تا حد دلخواه گران قدر خواهد شد و یک نشانگر روی منزل شما قرار دهد.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

عالی میباشد پیش از استارت هنگامی را صرف رسیدگی محبوبیت هرمورد از سیستم دلیل های جانور فرمائید و این زمینه منجر می گردد طراحی اپلیکیشن در مشهد که گزینش بهتری داشته باشید. مدام کلام از پایداری و محبوبیت Ios میباشد ولی امروزه می‌بینیم که گشوده هم عموم بیشتر و بیشتر در درحال حاضر به کارگیری از دستگاه های اندرویدی میباشند. تعیین یک مسیر صحیح برای گسترش نرم افزار های تلفن همراه یک دستور بسیار اساسی به حساب آورده می شود. در حیث داشته باشید که محبوبیت یکی‌از مهم ترین اصل های مو جود برای گزینش سیستم ادله به حساب آورده می شود.

گردآوری بندی

درین نوشته ی علمی به پرسش ، رایاپارس کدام یک از سیستم برهان های اندروید و Ios خوب می باشند جواب دادیم. این مورد معین تشکیل داد که یک نرم‌افزار می بایست با رعایت تعدادی پیش نیازهای اساسی باشد. هر کدام از دو پلتفرم ها دارنده مزایای گوناگونی می باشند که سبب ساز می‌گردد که شایسته ترین نوع برنامه را تعیین فرمائید. میلیون ها مشتری با هر دو سیستم سرو شغل دارا هستند بدین ترتیب بیشترین فرصت بایستی برای شناخت با استفاده کننده در لحاظ گرفت. اینطور که معین میباشد اندروید از نگاه کمیت در شرایط مطلوبی جای‌دارد و برای ios نیز واحد سنجش پرداخت و چگونگی در شرایط مناسب تری قراردارد. در صورتی‌که شما یک نرم‌افزار نویس میباشید و قرار میباشد که به صورت ظریف در‌این مسیر کسب درآمد داشته باشید خوب میباشد که در صدر معین سازید به‌دنبال آوازه می‌باشید و یا این که درامد بالا؟

به هر روشی ایجاد کرد نرم‌افزار هایی که برای تلفن همراه های آیفون مطلوب می باشند منجر می‌شود که کسب درآمد خیر داشته باشید این مورد نشانه میدهد که شما می بایست توجه بالایی در تشکیل داد نرم‌افزار داشته باشید.

برای نرم‌افزار های اندرویدی درصورتی که هزینه نرم افزار خویش را ارزانتر بگذارید با اعتنا به اینکه بازدیدکنندگان شما بیشتر می باشند و تعداد خریداران ارتقا مییابد ،شما می‌توانید به درآمد مناسبی برسید. افزایش برای اندروید و کدنویسی درین مسیر آسانتر از سیستم دلیل ios میباشد و برنامه نویس ها بیشتری میتوانند در‌این مسیر تکان نمایند. به شما توصیه میکنیم به سراغ ایده های نوآورانه بروید و کوشش نمائید که شایسته ترین نرم‌افزار های غیر تکراری را بسازید و بنابراین مخاطبان بیشتری را سمت خویش بکشید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

اولی گام برای به کار گیری از JetCreator نصب پایتون است. طراحی اپلیکیشن در مشهد پایتون میتواند از وبسایت قانونی آن یا این که هرجای دیگری در وب نصب گردد.

به حافظه داشته باشید که شماره  نسخه های پایتون می بایست 2.6 و 2.7 باشد، پایین درین نمونه این نسخه ها دنبال میشوند.

بعداز دانلود و نصب پاتون می بایست مسیری را برای پایتون مشخص و معلوم نمائید. command prompt را گشوده کرده و فرمانی را که در روبرو  مشاهده میکنید، رایاپارس در آن تایپ فرمائید : set path = c:/python 27

وقتی که مسیر تهیه گردیده باشد، می‌توانید با تایپ کردن python و آن‌گاه فشار دکمه ی enter، آن را نظارت نمائید. 

نصب wxPython :
شغل ما یحتاج آتی نصب wxPython میباشد که از وب قابل دانلود میباشد. بعداز دانلود آن، wxPython به صورت اتوماتیک روی مسیر پایتون نصب میشود.

اجرای JetCreator :
مرحله ی آتی رفتن به مسیری میباشد که Jetcrearor در آن وجود دارااست، که در tools فایل SDK میباشد. در تصویر ذیل می‌توانید مشاهده کنید :

 

در فایل این امر را تایپ کرده و enter را فشار دهید

python JetCreator.py
که در تصویری مانند تحت نشان داده میشود :

به محض اینکه کلید enter را فشار دهید، پنجره ی JetCreator گشوده گردد که چیزی مانند تصویر ذیل خواهد بود :

تولید Jetcontent:
در پنجره ی بالا روی کلید import کلیک فرمایید و JetCreator_demo_1 را از فایل jet از فایل محتوای demo در Jetfolder تعیین فرمائید، که در تصویر تحت اکران داده گردیده است :

 

هنگامی که محتوا را وارد کردید آن را در پنجره ی Jetcreator میبینید، مانند تصویر پایین

 

اینک میتوانید آیتم های متفاوتی از Jetcreator را از روش لینک و پیوند آن ملاحظه کنید و در غایت برای تولید یک فولدر jet موردنیاز میباشد که محتوا را از منوی فولدر ذخیره فرمائید.

نظارت حاصل
وقتی که فولدر jet را گرفتید، میتوانید آن را با به کارگیری از jetplayer ایفا نمائید. کد مهم برای اجرای آن در پایین ارائه گردیده است.

JetPlayer jetPlayer = JetPlayer.getJetPlayer();
jetPlayer.loadJetFile(\"/sdcard/level1.jet\");
byte segmentId = 0;

// queue segment 5, repeat once, use General MIDI, transpose by -1 octave
jetPlayer.queueJetSegment(5, -1, 1, -1, 0, segmentId++);
jetPlayer.play();

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

یک فولدر xml مشمول :

اتفاق افتاد ها (event)
اسم (Name )
متن (Text)
AttributesValue
و غیره است.

بدین ترتیب XMLPullParser دارنده یک  طراحی اپلیکیشن در مشهد تابع جداازهم برای تجزیه ی هر مورد از کامپوننت های فولدر xml میباشد.
سینتکس  آن مانند ذیل است :

int event = myParser.getEventType();
while (event != XmlPullParser.END_DOCUMENT) {
String name=myParser.getName();

switch (event){
case XmlPullParser.START_TAG:
break;

case XmlPullParser.END_TAG:
if(name.equals(\"temperature\")){
temperature = myParser.getAttributeValue(null,\"value\");
}
break;
}
event = myParser.next();
}
مشی getEventType نوع event  ای  که حادثه می افتد رایاپارس را گزارش می‌دهد. از جمله ، استارت Document، شروع tag و غیره.
اسلوب getName اسم تگ را گزارش می‌دهد و از آنجایی که ما تنها علاقمند به دما هستیم، به این ترتیب تنها در حالت منوط تحلیل می‌کنیم که در صورتیکه تگ دما را گرفتیم، اسلوب getAttributeValue را فرا بخوانیم تا مقدار مرتبط با تگ دما را به ما گزارش دهد.

خلال این سیاق ها، سیاق های دیگری به وسیله این کلاس برای تجزیه ی عالی پوشه های xml ارائه میگردند. این اسلوب ها در جدول پایین ارائه گردیده اند :

()getAttributeCount :
این مشی تعداد اتریبیوت های تگ آغازین را بر میگرداند.
(getAttributeName(int index :
این سیاق اسم اتریبیوت معلوم گردیده به وسیله index  را بر می گرداند.
()getColumnNumber :
این سیاق مقدار بازگشتی ردیف فعلی را گشوده می گرداند و این مقدار از 0 آغاز می شود.
()getLineNumber :
این سیاق شماره خط فعلی را گشوده می گرداند و از 1 آغاز میشود .
()getNamespace :
این سیاق اسم URL فعلی را گشوده می گرداند.
()getPrefix : 
این روال پیشوند فعلی المان ها را گشوده می گرداند.
()getName :
این روال اسم تگ ها را گشوده می گرداند.
()getText :
این مشی متن را برای المان متبوع بر می گرداند.
 

نمونه :

این نمونه استعمال از کلاس XMLPullParser را توضیح می‌دهد. این نمونه یک نرم افزار تجزیه ی محور (basic Parsing application) تولید می نماید که به شما اذن می‌دهد تا یک داکیومنت RSS را  تجزیه نمایید و بعد از آن حاصل را علامت می‌دهد.

برای تست این نمونه می‌توانید آن را روی یک دستگاه حقیقی وواقعی یا این که یک امولاتور ایفا نمائید.

برای تولید یک نرم افزار اندروید از اندروید استودیو زیر پکیج com.example.sairamkrishna.myapplication به کار گیری میکنیم .
فولدر src/MainActivity.java را برای اضافه کردن کد مایحتاج تغییر تحول دهید.
res/layout/activity_main را برای اضافه کردن مولفه های XML مربوطه تغییر تحول دهید.
یک پوشه جاوای تازه پایین src/HandleXML.java برای تجزیه ی داده ی XML، تولید فرمائید.
اپلیکیشن را اعمال فرمایید و یک دستگاه اجرایی اندروید تعیین کرده و نرم افزار را روی آن نصب فرمائید و حاصل را رسیدگی نمائید.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

قادر خواهیم بود یک جدول تولید کنیم و یا این که با به کار گیری از مشی execSQL تعریف و تمجید گردیده در کلاس SQLiteDatabase ، اطلاعات را وارد طراحی اپلیکیشن در مشهد جدول کنیم. سینتکس آن را میتوانید در پایین ملاحظه کنید :

mydatabase.execSQL(\"CREATE TABLE IF NOT EXISTS TutorialsPoint(Username VARCHAR,Password VARCHAR);\");
mydatabase.execSQL(\"INSERT INTO TutorialsPoint VALUES(\'admin\',\'admin\');\");
 

این سینتکس مقادیری را وارد جدول ما در مقر داده می نماید. مشی دیگری که همین فعالیت را ایفا میدهد البته  دارنده پارامترهای بیشتری میباشد، رایاپارس در تحت ارائه گردیده‌است :

(execSQL(String sql, Object[ ] bindArgs


این مشی خیر فقط داده ها را وارد می نماید، بلکه با به کارگیری از عامل های نا مفهوم، برای آپ دیت کردن و یا این که تغییر‌و تحول داده های مو جود در مقر داده اسنفاده می گردد.

 

مقر داده – fetching 

ما میتوانیم با استعمال از یک آبجکت از کلاس Cursor، هر چیزی را بازیابی کنیم.  ما متدی از این کلاس به اسم rawQuery را فرا خوانی می‌کنیم  و این سیاق گروه ای از حاصل با cursor و اشاره به جدول، ارائه می‌دهد.
قادر خواهیم بود cursor را فوروارد کرده و داده ها را بازیابی کنیم.

Cursor resultSet = mydatbase.rawQuery(\"Select * from TutorialsPoint\",null);
resultSet.moveToFirst();
String username = resultSet.getString(0);
String password = resultSet.getString(1);
تابع های دیگری در کلاس Cursor وجود دارا‌هستند که به ما اذن میدهند تا به صورت مفید داده ها  را بازیابی کنیم. این اسلوب ها عبارتند از :

()getColumnCount : این روال تعداد آحاد ردیف های یک جدول را گزارش میدهد.

(getColumnIndex(String columnName : این سیاق شماره ی index  یک ردیف را با معین کردن اسم ردیف return می نماید.

(getColumnName(int columnIndex : این اسلوب با معین کردن شماره ی index ردیف، اسم ردیف را return می نماید.

()getColumnNames  : این اسلوب آرایه ای از اسم کلیه ی ردیف های جدول return می نماید.

()getCount : این اسلوب تعداد ستون ها را در cursor گزارش میدهد.

()getPosition  : این مشی لوکیشن cursor را در جدول گزارش میدهد.

()isClosed : این روال در صورتی‌که cursor بسته گردیده باشد true، و در غیر این شکل false را گزارش میدهد.

 

مقر داده – کلاس Helper
برای سازماندهی تمامی ی عملیات مرتبط با مقر داده، یک کلاس Helper به اسم SQLiteOpenHelper ارائه گردیده است. این کلاس به صورت اتوماتیک ساخت و ساز و به روزرسانی مقر داده را سازماندهی می نماید. سینتکس آن به صورت تحت میباشد :

public class DBHelper extends SQLiteOpenHelper {
public DBHelper(){
super(context,DATABASE_NAME,null,1);
}
public void onCreate(SQLiteDatabase db) {}
public void onUpgrade(SQLiteDatabase database, int oldVersion, int newVersion) {}
}
 

نمونه

در اینجا مثالی را می‌بینید که به کارگیری از مقر داده ی SQLite را توضیح می‌دهد. این نمونه یک نرم افزار  اساس برای تماس ساخت می نماید که قابلیت افزودن گزینه ، حذف آیتم و یا این که تغییر‌و تحول صورت تماس ها را مهیا می نماید.

برای تست این نمونه می بایست آن را روی دستگاهی اعمال نمایید که در آن دوربین تامین میگردد.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

addNetwork(WifiConfiguration config)

این روال داده ها کانال جدیدی طراحی اپلیکیشن در مشهد را به دسته کانال های تنظیمات گردیده اضافه می نماید.

createWifiLock(String tag)

این مشی قفل WIFI (WifiLock) جدیدی تولید  رایاپارس می نماید.

()disconnect

این سیاق دستگاه را از اتصال فعلی مستقل می نماید.

enableNetwork(int netId, boolean disableOthers)

این سیاق قابلیت اتصال به یک کانال تنظیمات گردیده پیشین را آماده می نماید.

()getWifiState

با این مشی شرایط وای فای را اخذ فرمائید.

()isWifiEnabled

با این سیاق موقعیت فعال یا این که غیر فعال بودن وای فای را اخذ نمایید.

setWifiEnabled(boolean enabled)

با این روال وای فای را فعال یا این که غیرفعال فرمایید.

updateNetwork(WifiConfiguration config)

با این سیاق داده ها یک کانال وای فای که تا قبل از اینً پیکر بندی نموده اید را آپدیت رسانی نمائید.

نمونه
در اینجا مثالی برای استعمال از وای فای نقل شده میباشد. این یک نرم افزار بی آلایش میباشد که وای فای شمارا گشوده و بسته می نماید. برای آزمودن این نمونه ، می بایست آن را روی یک دستگاهی حقیقی و واقعی که وای فای روی آن پر‌نور میباشد ، انجام فرمایید.

پروسه ساختن این نرم‌افزار به طور پایین میباشد:

با امداد اندروید استودیو طرحی با پکیج com.example.amani.myapplication میسازیم.
فولدر src/MainActivity.java را تغییر و تحول میدهیم و کدهای مورد نیاز  را به آن اضافه میکنیم.
پوشه res/layout/activity_main را دستکاری میکنیم و کد های مورد نیاز را به آن اضافه میکنیم.
فولدر AndroidManifest.xml  را تغییر و تحول میدهیم و مجوزهای مورد نیاز را به آن اضافه می‌کنیم.
برای اجرای اپ یک دستگاه اندرویدی تعیین میکنیم. آنگاه اپ را روی آن نصب و جاری ساختن ونتیجه را رسیدگی می‌کنیم.

  • Raya Pars
  • ۰
  • ۰

با آرم گذاری Insert@ می قدرت متدی  طراحی اپلیکیشن در مشهد که برای ورود داده تازه به جدول میباشد را مشخص و معلوم کرد. این مشی کلید مهم مصرف شده برای داده تازه را بر می گرداند. از جملهً در کد پایین کلید اساسی از نوع long میباشد:

@Dao
public interface UserDao {
@Insert(onConflict = OnConflictStrategy.REPLACE)
// return primary key as Long
public Long insertUser(User user);
در صورتی‌که DAO مشتمل بر یکسری پارامتر باشد ،  رایاپارس یک سری کلید اساسی نیز قابل رجوع و برگشت است:

@Dao
public interface UserDao {
@Insert(onConflict = OnConflictStrategy.REPLACE)
public Long[] insertUser(User... users);
زیرا نباید در Thread اساسی با دیتابیس عمل فرمائید، بایستی فعالیت را در یک Thread غیروابسته جاری ساختن دهید:

final UserDao userDao = ((MyDatabaseApplication) getApplicationContext()).getMyDatabase().userDao();

AsyncTask.execute(new Runnable() {
@Override
protected void run() {
userDao.insertUsers(users);
}
});
 

 

حذف اطلاعات
 

برای حذف اطلاعات از نماد گذاری Delete@ به کار گیری می‌کنیم:

@Delete
public void deleteUser(User user);

@Delete
public void deleteAll(User user1, User user2);
 

 

تراکنش های دیتابیس
 

تراکنش به تیم دستوراتی در دیتابیس می‌گوییم که بایستی به طور یک فرمان واحد انجام خواهد شد یعنی یا این که کلیه اوامر تراکنش پیروز خواهد شد یا این که در شرایطی‌که یکی‌از دستورها ناموفق بود موقعیت دیتابیس به فرصت پیش از اجرای اولی امر بازگردد گویی به هیچ عنوانً تراکنش ایفا نشده. یعنی تک تک اوامر درون یک تراکنش واحد می بایست به طور کلیه یا این که هیچ جاری ساختن گردد.  در کد پایین یک طرز برای اجرای تراکنش ها در Room را می‌بینید:

((MyDatabaseApplication) getApplicationContext()).getMyDatabase().runInTransaction(new Runnable() {
@Override
public void run() {
UserDao userDao = ((MyDatabaseApplication) getApplicationContext()).getMyDatabase().userDao();
userDao.insertOrganization(organization);
userDao.insertUser(user);
}
});

  • Raya Pars