مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

جنگو


جنگو

Django
جنگو یکی‌از دوست داستنی ترین فریمورک هایی میباشد که برای گویش پایتون تشکیل شده و معماری MVC را دنبال می نماید. این فرمان به لطف آسانی جنگو ، روند توسعه و گسترش نرم افزار را بسیار بی آلایش خیس می نماید Django استعمال از Python را بسیار بی آلایش می نماید و یک سری ابزار کاربردی متعدد را مهیا می نماید که ایجاد کرد پروژه ها به وسیله برنامه نویس ها اینترنت را سهل وآسان  طراحی اپلیکیشن در مشهد خیس می نماید.

Laravel
Laravel
لاراول یک فریمورک پیشرفت PHP میباشد که برای پیشرفت‌ی برای سایت های خرد ایده آل میباشد. این شرکت دارنده یکسری خصوصیت موثر برای مثال حفاظت MVC ، کتابخانه های شی گرا ،Artisan ، تکنیک های احراز نام‌و‌نشان ، database migration و … .
Laravel ابزاری بهتر میباشد که هم در سایت های خرد و هم در تارنما های مقیاس تعالی B2B روزمره میلیون ها تراکنش را مدیر می‌نماید.

گویش های اپ نویسی
همان طور که تا قبل از اینً توضیح دادیم ، از آن جا که رایانه ها برای رابطه با یکدیگر از زبانی به کارگیری نمیکنند که چیزی مشابه به لهجه های انسانی باشد ، برای برقراری رابطه به نحوه دیگری نیاز دارا‌هستند. در اینجا برخی از دوستداشتنی ترین لهجه های اپلیکیشن نویسی وجود داراست:

JavaScript
JavaScript
طبق رسیدگی هر ساله StackOverflow ، جاوا اسکریپت دوستداشتنی ترین لهجه نرم افزار نویسی میباشد که 62.5٪ از جواب دهندگان داعیه می کنند از آن به کارگیری می کنند. این گویش یک کدام از تکنولوژی های اساسی اینترنت میباشد.

روبی
Ruby
بسط دهندگان شیدا روبی می‌باشند. این لهجه به شکلی پیاده سازی گردیده که فوق‌العاده استفاده کننده پسند میباشد و یادگیری و به کارگیری از آن بسیار سهل میباشد، مکان تعجب وجود ندارد که‌این لهجه اپ نویسی “شایسته ترین دوست اپ نویس” نامیده میشود. آنچه شما از Ruby انتظار دارید یک کد کوتاه با امکان خوانایی بالاست. متأسفانه ، این بدان مفهوم میباشد که بعضی وقتها بازده کد های درج شده به‌این گویش در مقایسه با بقیه گویش های اپلیکیشن نویسی تحت خیس میباشد. در شرایطی‌که در دنیای گسترش اینترنت مبتدی و تازه کار باشید ، Ruby برای یادگیری گویش نرم‌افزار نویسی یک گزینش خوب خواهد بود. یک کد روبی که به نیکی درج شده، حدوداً به اندازه یک پاراگراف در لهجه انگلیسی قابل تلاوت میباشد ولی عامل حقیقی وواقعی اکثر اشخاص برای به کارگیری از Ruby، فریمورک دوست داستنی آن Ruby on Rails میباشد که پیش از اینً هم در متن بیان کردیم. سود وری خوب که با این قاب ورک به دست آمده میباشد ، این آیتم را برای یوزرها جدیدی که قصد آغاز فعالیت را دارا هستند یک تعیین بهتر محسوب می‌شود.

Elixir

Elixir
الیکسیر در سال 2011 ظواهر شد و فورا محبوبیت متعددی پیدا کرد. این گویش الهام گرفته از لهجه Erlang میباشد که در دهه 80 بوسیله اریکسون ساخته شد. تولید کننده الیکسیر ، خوزه والیم گفته میباشد که وی دلداده ارلانگ میباشد ، ولی همینطور به مواقعی اشاره کرده که میتواند موجب گسترش این لهجه خواهد شد.

Scala
Scala
Scala مخفف Scalable Language میباشد و یکی کوشش های قابل ثنا برای “ویرایش جاوا” محسوب می‌شود و برای اجرای آن از ماشین مجازی جاوا (JVM) به کارگیری میگردد. به نترسی می قدرت خاطرنشان کرد این لهجه نرم افزار نویسی با پیش بینی اینکه کمپانی هایی مانند LinkedIn ،Twitter و The Guardian از آن در کدنویسی وبسایت های خویش از آن به کارگیری می نمایند ، تماماً توفیق آمیز بوده میباشد. Scalaبه تیتر یک لهجه بغرنج شناخته می‌گردد البته جزو لهجه هایی میباشد که بها یادگیری دارااست.

پروتکل
قانون ها و شیوه نامه های طرز جابجایی داده ها دربین رایانه ها و دستگاه های متفاوت تحت عنوان پروتکل شناخته می گردند.

گونه های پروتکل:

HTTP

به لطف این پروتکل ، هر سایت میتواند با استعمال از آن به مرورگر رسد. از جمله این پروتکل تارنما را از سرور گوگل درخواست می نماید و بعد از آن باHTML ، CSS و JavaScript جواب‌ها که به عبارتی برگه‌ی وبسایت به حساب می آید را اخذ می نماید.

DDP

با به کارگیری از اینترنت سوکت‌ها یک رابطه مداوم فی مابین مشتری و سرور تولید میگردد، در فیض به روزرسانی وبسایت در طی کوتاه‌خیس و فارغ از نیاز به ریفرش کردن مرورگر اخذ می گردد.

REST

این پروتکل که بیشتر برای API به کارگیری می‌گردد ، دارنده روشهای استاندارد مانند GET ، POST و PUT میباشد که به آن ها قابلیت و امکان میدهد داده ها دربین اپلیکیشن ها تبادل خواهد شد.

API
یک رابط اپ نویسی نرم‌افزار (application programming interface) یا این که به اختصار API به بقیه بسط دهندگان اذن میدهد که از برخی قابلیت و امکان های نرم افزار فارغ از نیاز به اشتراک گذاشتن کد به کار گیری نمایند. نقاط نهایی به وسیله گسترش دهندگان در معرض مشاهده کرد قرار میگیرند در حالی که API میتواند دسترسی را با یک کلید API در اختیار گرفتن نماید. مثال های اکثری از API های تشکیل شده درست شده بوسیله رخ بوک ، توییتر و گوگل برای سرویس ها اینترنت در دسترس هستن.

Data formats (پوسته های داده)
اطلاعات در ساختار ذخیره گردیده به اسم Data Format ذخیره می‌شوند.

اشکال فرمت های داده

JSON
یک روش برای ذخیره و تبادل داده هاست (دقیقاً مانند XML). این‌شیوه در هم اکنون تبدیل شدن به دوست داستنی ترین پوسته داده میباشد.

XML
این فرمت تا قبل از اینً بوسیله سیستم های مایکروسافت گزینه به کار گیری قرار می گرفت و در قبلی دوستداشتنی ترین فرمت داده محسوب می شد

CVS
داده های فرمت گردیده با کاما میباشد. همچون داده های اکسل
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی