مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


اصل یادگرفتن
رابط کاربری بایستی به طوری باشد که کلیه چیز برای یوزرها در  هر سن و تخصص و جنسیتی، قابل شعور و قابل فهم باشد. هیچ چیز مجهول نباید در APP DESIGN مو جود باشد. دقت فرمایید که یوزرها، معمولا طراحی اپلیکیشن در مشهد زمان متعددی برای ور رفتن با یک نرم‌افزار، آن هم APP تازه ندارند. به حقیقت «معدود تحمل» بودن اکثریت، اعتنا نمایید. برخورد های یوزرها در پباده سازی UI و تکامل آن، اهمیت بسزا دارااست. پس به COMPREHENSIVE بودن اعتنا نمائید.

اصل انعطاف پذیری
هنگامی قابلیت تغیر فونت و رنگ و اندازه و رنگ مورد برای مخاطب در به کارگیری از APP شما مهیا باشد، یعنی برنامه شما، اصول FLEXIBILITY را به خیر و خوبی رعایت نموده است. این یک قضیه اساسی در پباده سازی APP های پیروز با ضریب دانلود بالا در برنامه استورهای داخلی (کافه بازار-اناردونی و ..) و فی مابین المللی (گوگل پلی، اپل  استور و . . .) میباشد. کوشش فرمایید در پباده سازی UI ، به اصل انعطاف پذیری، متعهد باشید. برای این عمل باید اصول CUSTOMIZATION را در فضای  دیجیتالی، در لحاظ داشته باشید.

اصل کاربرد مداری
یک UI DESGINER یا این که UI DEVELOPER‌ عالی، باید در هر مرحله از پباده سازی، عمل خویش را آزمایش نماید تا ببیند در واقع، تا چه اندازه اتودش قابلیت و امکان عملی شدن داشته و اصل آسانی و سهولت و سرعت را برای استفاده کننده، به ارمغان می اورد. براین اساس مثل معمارها که برخی با مهندسان بنا در پباده سازی یک سازه مشورت می نمایند تا محدودیت ها و ملزومات پباده سازی و نصب و ایفا را در لحاظ بگیرند، در گروه پباده سازی نرم‌افزار، UI DESIGNER می بایست با دیگر بخشها، در تعامل بوده و از فیدبک آنان استعمال شود.

آیا طراح رابط کاربری ، گرافیست میباشد؟
این پرسش متداولی میباشد که مشتریان چشم نگار بعضی مطرح می نمایند و در شبکه های مردمی تخصصی هم به‌این مورد پرداخته می‌شود. الزاما، طراح  رابط کاربری ، گرافیست وجود ندارد.  به دلیل آنکه گرافیست ها، شاخه  های تخصصی متعددی برای شغل دارا هستند که APP DESIGN در آن موقتی جایگاهی ندارد. لذا، UI  DESIGNER‌ ها باید طرح های خویش را بعد از اتود زدن و پذیرش صاحبکار (سرمایه گذار برنامه)، در چنگ گرافیست ها قرار دهند تا فاز VISIAL  DESIGN یا این که پباده سازی بصری شروع شد.
 

نظرات (۱)

درود روزتون بخیر
مطالب آموزنده و خیلی خوبی دارین
خوشحال میشم سری هم به سایت ما بزنید
باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی