مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


چه کسی طراح و توسعه و گسترش‌دهنده نرم افزار میباشد؟

اکثری از متغیرهای پیاده سازی نرم افزار، پیش از مراحل تصمیم‌گیری وارد بازی می گردند. بیشتر این موردها مرتبط با میزان دارایی اپ، جدول هنگامی، ویژگی ها فنی و اینکه بر کدام پلتفرم میخواهید شغل نمائید میباشد. پیش از اینکه حتی بتوانید شایسته ترین مورد را تعیین نمائید، مطمئن گردید که ایده نرم افزار تلفن همراه از دید متخصصان دیگر دارای اعتبار میباشد یا این که نه. وقتی که با بسط‌دهندگان و طراحان حرفه ای نرم افزار‌های موبایل فعالیت می کنید، دارایی مشخصی دارید که ممکن میباشد با محدودیت‌هایی یار باشد. در هر مرحله از فرآیند پیاده سازی، مجاز به داشتن تعداد مشخصی بازبینی و برخورد میباشید. استخدام یک شایستگی رفیعتر که می داند چه‌طور یک نرم افزار را پیاده سازی نماید سهل وآسان وجود ندارد. محافظت و مراقبت این دسته مستعد از یافتن آن دشوارتر خواهد بود چون در یک بازار رقابتی طراحی اپلیکیشن در مشهد  در حالا عمل میباشید.

مرحله دوم: بسط نرم افزار

رابط کاربری/تجارب کاربری

دو عنصر اساسی توسعه و گسترش نرم افزار که قادر است توفیق یا این که ناکامی آن را تعریف‌و‌تمجید نماید، رابط کاربری UI و تجربیات کاربری UX میباشند. این رابط کاربری رابطه متعددی با چارچوب ساختاری نرم افزار داراست، چون همه موادتشکیل دهنده نرم افزار را با هم مخلوط می‌نماید و میتواند تجربیات کاربری ایده‌آلی ساخت و ساز نماید. متعادل سازی تجربیات کاربری و رابط کاربری به شما امداد می‌نماید ترافیک ارگانیک داشته باشید.

تعیین پلتفرم با در‌حیث تصاحب کردن یوزرها احتمالی نرم افزار، دو سیستم دلیل iOS و اندروید برای غرض قرار دادن یوزرها وجود داراست. بیشتر نرم افزار‌ها در اپل استور بصورت IDE انتخابی در Xcode و Objective-C نوشته می شود. برای پیشرفت نرم افزار‌ها، هر دو شکل Xcode و iOS SDK به طور بدون پول در دسترس می باشند، البته شما برای تکثیر نرم افزار در اپل استور به یک اکانت توسعه و گسترش دهنده مربوطه نیاز دارید. گسترش نرم افزار اندروید معمولا به جاوا متکی میباشد. همینطور، گسترش‌دهندگان گرایش دارا هستند که در بعضی موردها Eclipse IDE و Kotlin را برای سیستم ادله اندروید مخلوط نمایند.

بسط MVP

ایده ساخت یک متاع به یاد ماندنی مینیمال یا این که MVP، داشتن تجارب استعمال از نرم افزار به وسیله خویش شما و بقیه ذینفعان میباشد. این عمل شما‌را محبور می‌نماید پیش از فعال‌سازی نرم افزار، به مهم ترین خصوصیت‌های نرم افزار خویش تصور کنید و همینطور هزینه‌های آن را چک فرمائید.

تست (آزمایش) بتا

تست‌های بتا مشتمل بر ول کردن یک دسته منتخب و در دست گذاشتن ورژن‌های بتا نرم افزار در دست آنها میباشد. در صورتی‌که میخواهید اپلیکیشنی به صدق شغل نماید، تست بتا می بایست در به عبارتی روند ابتدایی صورت پذیرد، چون کوشش‌های این مرحله به اشتباهات ناشی از تجربیات‌ کاربری ناقص میپردازد. براساس حاصل این امتحان، ممکن میباشد نرم افزار شما نیاز به بعضا به‌روزرسانی‌ها داشته باشد.

مرحله سوم: بعد از فعال سازی

درحالیکه دو مرحله‌ی پیشین بسیار لبریز‌عنایت می‌باشند،ولی فراموش نکنید که بازاریابی بعد از فعال سازی نیز به به عبارتی اندازه اصلی میباشد. شما بایستی برای مرحله بعد از فعال‌ساز‌ی، استراتژی‌های بازاریابی مختلفی ارائه دهید، چون ممکن میباشد با نقطه نهایی یافتن مرحله انجام، با ضررهای احتمالی مواجه گردید. درین مرحله شما میتوانید اقداماتی همانند جذب یوزرها بیشتر، دریافت برخورد از یوزرها در جهت رفع نواقص احتمالی و همینطور ارائه خصوصیت‌های عالی را جاری ساختن دهید.
مهم‌ترین نرم افزار های کاتلین
توسعه و گسترش نرم افزار‌ها و مارکت آن شغل سادگی وجود ندارد. مقدمات و مراحلی داراست. هزینه و وقتی که حصول‌وکارها به توسعه و گسترش‌ی نرم افزار‌ها تخصیص می دهند مختلف میباشد. توان و تجهیزات لهجه بسط‌ی نرم افزار‌ها بدین استدلال اصلی می‌‌گردد که‌این قابلیت و امکان را به توسعه و گسترش‌دهندگان نرم افزار می دهد که پروژه را در دوران مجال کمتری و بسیار باصرفه‌خیس به عاقبت برسانند. کاتلین از آن لهجه‌هایی میباشد که به بسط‌دهندگان نرم افزار‌های اندرویدی قابلیت می دهد تا نرم افزار‌هایی زیباتر را با کدنویسی کمتر بسازند.

می‌گردد نرم افزار‌های اندرویدی را که با گویش کاتلین گسترش داده گردیده‌اند به دو تیم تقسیم کرد: آن‌هایی که از جاوا به کاتلین هجرت کردند و آن‌هایی که ازابتدا با لهجه کاتلین نوشته شدند. مسئله این نوشته‌ی علمی معرفی نرم افزار‌هایی میباشد که کاتلین را به طور کامل یا این که در قسمت‌هایی جایگزین جاوا کردند.

نرم افزار هایی که از جاوا به کاتلین سفر کردند
در سال ۲۰‍۱۷ گوگل به طور رسمی اظهار کرد که گویش کاتلین را به‌‌تیتر گویش پیشرفت‌ی نرم افزار‌های اندرویدی تعیین نموده است. درواقع، گوگل کاتلین را به‌خیال و خاطر مزایایی که داشت جایگزین جاوا کرد. بعد از آن‌از اعلام گوگل، حصول‌وکارهای متعددی تصمیم گرفتند نرم افزار‌های اندرویدی خویش را که با جاوا درست شده بود به کاتلین منتقل نمایند.

از دلایل اصلی استحصال‌وکارها برای سفر به کاتلین این بود که بسط‌دهندگان می توانند بااستفاده‌از لهجه کاتلین اشتباهات عملکردی نرم افزار‌ها را سریع‌خیس تشخیص دهند و رفع نمایند. همین سبب ساز می شود تا تجربیات کاربری اپلیکیشن‌های بسط‌ داده گردیده با کاتلین بسیار بهبود یابد.

از دارای اسم و رسم‌ترین برنامه‌ها استارت می‌‌کنم.

۱. Pinterest
میدانم که‌این برنامه نیازی به معرفی ندارد. Pinterest از اولی اپلیکیشن‌های پر اسم و رسم میباشد که به کاتلین سفر کرد. دیدنی این میباشد که‌این هجرت گذشته‌از اعلام قانونی گوگل استارت شد. پین‌ ترست زودتر‌از سایر اپلیکیشن‌های اندرویدی متوجه مزایای کاتلین شد. گسترش‌‌دهندگان پین ترست به طور رسمی این هجرت را اعلام کردند و درباره‌‌ی آن در کانال‌های اجتماعی گوناگون کلام زدند.

پین‌ ترست کاتلین را تعیین کرد حتی بااینکه می‌دانست کاتلین درآغاز شیوه میباشد و ممکن میباشد معضل‌ها و مشکلاتی را برای این نرم افزار به‌وجود بیاورد. البته به‌نقل‌از Ryan Cooke در سال ۲۰۱۷:

ما در پین ترست با دانش به نواقض کاتلین از آن به کارگیری میکنیم و میدانیم که‌این ایرادات برطرف میشوند.

۲. Coursera
بااینکه دسترسی به Coursera برای ما اهل ایران‌ها مقداری مشقت بار میباشد، ولی اهل ایران‌ها هم درمیان ۹۲ میلیون استفاده کننده این پلتفرم فراگیری آنلاین می‌باشند. نرم افزار اندرویدی کورسرا تابه‌هم اکنون بیش‌از ۱۰ میلیون‌ نصب فعال داشته میباشد. اما نرم افزار کورسرا مانند پین ترست به طور کامل به کاتلین سفر نکرده میباشد. البته در نصیب‌هایی از این نرم افزار و برای بهبود عملکرد کلی آن از کاتلین نیز یاری گرفته گردیده است.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی