مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

تفاوت تشکیل داد اپ در اندروید و ios:
همان گونه که گفته شد، اندروید و ios دو غول در دنیای سیستم‌ادله‌های تلفن همراه می باشند که نسبتاً باقی سیستم‌ادله‌ها را از منزلت خارج کرده‌اند. رقابت در میان این دو بسیار تنگاتنگ است و در‌حالتی که چه که اندروید توانسته دقت بخش اعظمی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل را جلب نماید و سهم بیشتری از بازار جهانی را در چنگ بگیرد، اما کمپانی طراحی اپلیکیشن در مشهد اپل نیز با معرفی محصول ها فوق‌حرفه‌ای و کیفیت خوب خود طرف داران اکثری را به سوی خود کشانده می‌باشد.

فرایند ساخت برنامه ios یا اندروید ذیل تاثیر تفاوت‌های این دو سیستم‌استدلال مطرح قرار گرفته می‌باشد، که درین قسمت به آن‌ها اشاره میکنیم:

رابط کاربری:
کمپانی اپل همان طور که از ظاهر محصولاتش هم پیداست، بر سادگی و کاربردی بودن تمرکز داراست. به همین علت، رابط کاربری سیستم‌استدلال ios نیز در عین کاربردی بودن، بسیار ساده و جاری است. به نحوی که افراد با دست کم سن یا سطح سواد، بضاعت و توان شغل با این تلفن‌های یاور را دارند.

اما در مقابل سیستم‌برهان اندروید همت خود را بر تشکیل داد حداکثر انعطاف‌پذیری گذاشته می‌باشد و کدهای سورس خود را به صورت باز در دسترس شرکت‌های متفاوت قرار می دهد تا آن‌ها بسته به نیاز و ذوق خود آن را شخصی‌سازی نمایند.

امنیت:
اپل برای نگهداری حداکثری امنیت دستگاه‌های تولیدی خود، موضوع اپل آیدی را مطرح کرده است. با به کار گیری از اپل آیدی شما به عنوان مالک یک کدام از دستگاه‌های این موسسه اجازه به کار گیری از خدمات آن را خواهید داشت.

به همین استدلال برای طی کردن روند ساخت برنامه ios باید در درجه اول اپل آیدی را در نظر بگیرید زیرا برای دسترسی به اطلاعات کاربران بای از آن کمک بگیرید. ولی سیستم‌ادله اندروید کل اطلاعات را از طریق سرویس جیمیل حفظ می‌کند که طبیعتا امنیت تحت‌تری خواهد داشت.

انتقال داده:
تولیدات اپل برای انتقال داده و فولدر‌ها فی مابین دو تلفن‌ یار و همدم و یا بین تلفن‌یاور و سیستم کامپیوتر شخصی‌تان، محدودیت بالایی را در نظر گرفته است که این آیتم برای اکثری از کاربران واقعا غیر مطلوب و آزاردهنده هست!

 

روند طراحی اپ


قدم اول : تعیین هدف
مشخص کردن غرض از پروسه طراحی برنامه و اینکه برنامه در زندگی کاربران چه تاثیری دارد و یا کاربران نرم‌افزار شما را برای چه کاری می خواهند قبل از درگیرشدن با جزئیات لازم است.

برای آنکه مراحل گسترش سریع تر صورت بپذیرد باید یک هدف واضح برای هر برنامه گوشی تعریف و تمجید کرد.

قدم دوم : کشیدن طرح اپ تلفن همراه
برای آنکه قابلیت و امکان های اساسی نرم افزار شما مشخص خواهد شد بایستی طرح نخستین نرم‌افزار را نه بصورت حرفه ای بکشید.توجه نمائید که این طرح نخستین از آن جهت که برای اعضای مجموعه توسعه هم یک منبع خوب و هم برای عالی پی بردن ساختار اپ به شغل می رود باعث التفات این مرحله می‌گردد.

قدم سوم : در ارتباط طرح خود بازرسی کنید
پس از معین شدن غرض اپ و طرح اولیه، تحقیقات خود را در ۴ قسمت زیر استارت کنید :

برنامه موبایل دیگری که در مورد طرح شما فعالیت می کند پیدا نمایید.
تا به امروز میلیون ها اپلیکیشن طراحی گردیده‌است و ممکن است اپلیکیشنی که در قضیه طرح شما فعالیت می کند وجود داشته باشد.ولی نباید ناامید شوید و بر روی طرح خود تمرکز کنید و با پیش بینی مشکلات رقیبان، آن‌ها‌را در طرح خود اصلاح کنید و یک اپ منحصر طراحی نمایید.

یک طرح سر مشق برای فرآیند طراحی نرم‌افزار تلفن همراه خود پیدا کنید.
سایت های زیادی دراین باره وجود دارااست که می توانید از آنها برای پیداکردن یک طرح الگو به کارگیری فرمائید.

درباره‌ی حالت فنی اپ موبایل خود تحقیق فرمایید.
برای آنکه یک ایده را عملی فرمایید راه های مختلفی وجود دارااست که می بایست سعی نمائید بهترین راه را تعیین فرمائید.همچنین می بایست مقررات بیزنس را بررسی و مجوزهای ما یحتاج را تهیه نمائید.

استراتژی های کسب درآمد از اپلیکیشن خود را مطالعه نمائید.
راه و روش های زیادی در این زمینه وجود دارااست و شما باید تعیین نمایید برای اینکه مشتریان خود را جذب کنید از چه راهی استعمال خواهید کرد.این طریق روی فرایند پیشرفت اپ شما تاثیر می‌گذارد.

قدم چهارم : یک Wireframe برای اپ گوشی خود طراحی فرمائید
به کمک ابزارهای آنلاینی مانند Moqups ، Balsamiq ، Mockingbot و HotGloo ، می توانید یک Wireframe از نرم‌افزار گوشی خود طراحی کنید.

قدم پنجم : برای اپلیکیشن موبایل زیرساخت تعریف‌و‌تمجید نمایید
در این مرحله بایستی سرور، وب سرویس ها و API ها و طرحی از پایگاه داده برنامه گوشی را انتخاب کنید.با ذخیره کردن این مفاد در روند آتی توسعه پروژه می توانید به آنان رجوع‌کنید.

قدم ششم : اقدام به آزمایش نمونه اولیه اپ گوشی نمائید
آزمایش به این صورت می باشد که wireframe را در اختیار تعدادی از اطرافیان خود قرار دهید و لحاظ آنها را پس از فعالیت با برنامه بخواهید و در صورت وجود ایرادات، لیستی از آنها تهیه و تنظیم فرمائید و برای رفع خطاها موجود سعی کنید.

قدم هفتم : نرم افزار نویسی پروژه را استارت فرمائید
در این مرحله اعضای مجموعه توسعه و گسترش باید نرم افزار نویسی را استارت و طرح های اورده شده در مرحله پنجم را راه‌اندازی کنند.

قدم هشتم : گرافیک اپ تلفن همراه را طراحی کنید
در این قسمت طراحان شروع به طراحی پوسته نرم‌افزار می کنند و وظیفه آنان طراحی پوسته به کمک wireframe با کیفیت خوب است.

قدم نهم: برنامه را در پلتفرمهای معتبر منتشر کنید
بعداز طی کردن تمام پروسه تشکیل داد نرم افزار ios و تست و نظارت پایانی، باید فرآورده خروجی را در پلتفرم‌های معتبر منتشر نمائید تا شناخته شود و به سودآوری نزدیک شوید. تکثیر نرم‌افزار دریچه‌ای می‌باشد که نام تجاری شما را در معرض مشاهده کرد میلیون‌ها مخاطب قرار داده و مشتریان بسیاری را مجذوب کسب و کار شما می‌کند!

استانداردهای طراحی اپلیکیشن
بارگیری برنامه را معدود نمائید
هنگامی که اپلیکیشن آغاز به عمل می کند؛ می بایست تعدادی فایل را برای شروع فعالیت خود بارگذاری کند. این مورد باعث کند شدن سرعت لودینگ نرم‌افزار میگردد که راه حل آن کاهش فولدر ها برای بارگذاری است. مواردی که نرم‌افزار باید در اول بارگیری(loading)  کند را تا جایی که قابلیت دارد، کاهش دهید. باز شدن سریع یک اپلیکیشن بسیار برای کاربران لذت بخش می باشد. وقتی که یه اپلیکیشن اطلاعات زیادی را ارائه میدهد این زمینه منجر می‌گردد که استفاده کننده سر درگم شود و در نهایت از نرم افزار خارج خواهد شد.

سرعت اپلیکیشن را بالا ببرید
سرعت اجرای اَپ برای کاربران از عنایت بالایی شامل است و یکی مهم ترین استاندارد های طراحی اپلیکیشن می‌باشد. همگی کاربرانی که از برنامه شما استفاده می کنند؛ دوست دارا‌هستند کارشان در کمترین زمان انجام شود. یک بعد از ظهر وقتی استاندارد وجود دارد که کاربران درانتظار ظاهر شدن محتوا میمانند بدین ترتیب زمانی سرعت برنامه پایین باشد کاربران مجبورمی شوند بیشتر از آن زمان استاندارد در اپ درانتظار بمانند. و این یک تجربیات کاربری منفی می‌باشد وهمین گزینه معمولی علت برتری اکثری از رقبا نسبت به یکدیگر بوده. برای بالابردن سرعت نرم‌افزار می توانید از سرورهای قادر استفاده کنید زیرا این کار در جاری فعالیت کردن اپلیکیشن کمک خواهد کرد.

از سرور و یا هاست کارکشته و استاندارد به کار گیری کنید
بخش اعظمی از افراد برای اَپ های تازه تولید شده ی خود از هاست استعمال کنند. البته باید اظهار کرد که استفاده از یک سرور توانمند سبب می شود سرعت باز شدن نرم‌افزار شما بسیار بالا برود. سرور مناسب سرعت اپلیکیشن را تا حد زیادی بالا می برد، در سریع باز شدن اپلیکیشن تاثیر بسزایی دارد همچنین سبب روان تر شدن تلاش نرم افزار نیز میشود. البته باید اذعان کرد که کد نویسی هم در این بین تاثیر دارااست که متدهای نو و بهینه تر مسلما اثر خیر درپی دارااست. هاست نیز برای استارت کار بد نیست، البته سرور توانا، عکس العمل مناسبی برای اپ خواهد داشت. همچنین پناه یک سرور توانمند از اپ شما، کمک می کند تا اَپ مورد نظرتان بسیار سرازیر عمل کند و سرعت بالایی در اجرای فرمان العمل ها داشته باشد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی