مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


یک سری عامل برای به کارگیری از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری
چهار ادله برای استعمال از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری وجود دارااست که در‌پی برای شما مطرح میکنیم.
متکی بودن سازی
همانگونه که پیش از این ذکر کردیم دلایل متعددی برای به طراحی اپلیکیشن در مشهد کارگیری از تصاویر در پیاده سازی نرم افزار وجود داراست ولی درصورتی که بخواهیم مهم‌ترین دلیلش را برایتان بازگو کنیم می‌توانیم به گفت و گو پشت گرمی سازی بپردازیم. هم اکنون پرسش این میباشد که به چه شکل تصویر سازی سبب ساز متکی بودن می‌گردد؟ وقتی می توانید با استفاده کننده ارتباطتان را کارکشته خیس فرمائید که لحن شما فردی خیس باشد، تصاویر می‌توانند احساس راحتی و دسترسی به مارک شما‌را در استفاده کننده ساخت کنند. در حیث داشته باشید تصاویری که به گروه رابط کاربریتان اضافه می گردد بایستی همسو با پیاده سازی سازمان باشد و در عین اکنون تمرکز را بر یوزرها محافظت نماید.

بی آلایش سازی فهم و شعور و رابطه
پیاده سازی نرم افزار به همدم یک UX مطلوب هنگامی شروع میشود که بتوانید نقاط ضعف، الگوهای رفتاری استفاده کننده و انتظاراتی که مخاطب از تعامل با شما داراست را پوشش دهد. غرض مهم تصویر ها یاری رساندن به مخاطب میباشد که بفهمد در مرحله آجل چه کاری میخواهد صورت پذیرد.

نام و نشان اسم تجاری
شما می توانید روی تصاویر تحت عنوان پشتوانه اکانت فرمایید، بدین شکل که در شناسایی پیاده سازی رابط کاربری یا این که مارک تجاری به امداد شما بیایند و اثر گذاریتان را یک سری موازی نمایند. در واقعیت عکس ها می توانند فضای تخیلی را در طرف مقابل ساخت و ساز کنند تا رابطه از آنچه می‌باشد مجاورت خیس و توانمند خیس بشود.

ارتقاء و بهبود محتوا
برای اینکه به قصه احساس پویایی بدهید بایستی از تصاویر به کارگیری نمائید. با حدس اینکه قضیه از چه شم هایی تشکیل‌شده میباشد میتوانید عکس مطلوب با آن را قرار دهید و با اینکار به محتوای آن روح تزریق فرمائید.

اصول مهم پیاده سازی UI در پیاده سازی نرم افزار
اصول مهم پیاده سازی UI از چند نصیب اصلی تشکیل‌شده میباشد که با توجه به آن ها می‌توانید با یوزرها تعامل ساخت نمائید :

 

 

ناهم خوانی یا این که کنتراست (Contrast)
تعریف‌و‌تمجید کلی از کنتراست، به تفاوت و تضاد و مغایرت ساخت و ساز گردیده در تصاویر علی الخصوص موادسازنده کنار هم در یک طرح گفته میگردد. به عنوان مثال در حیث بگیرید شیت آبی رنگ پیش روی شماست و دکمه پیاده سازی گردیده در آن نارنجی رنگ میباشد این تصویر از کنتراست خیر برخوردار‌است و منجر بیشتر نگاه استفاده کننده را جلب نماید. مزیت دیگر کنتراست را میتوان برای اشخاص نادر بینا در حیث گرفت، وقتی که تصویر کنتراست نداشته باشد این اشخاص برای قرائت متن در گیر نقص‌ می گردند.

تعادل (Balance)
از مهمترین اصول در پیاده سازی رابط کاربری تعادل میباشد. هر عنصری که در تصویر قرار می گیرد وزن بصری خاص خودش را داراست، برای اینکه بفهمیم یک تصویر تعادل دارااست بایستی ارکان هنگفت و مدل را غیر وابسته فرمائید. روش قرارگیری این ها کنار هم سبب ساخت شم تعادل می گردند. تعادل دو نوع اساسی متقارن و نامتقارن داراست.

تاکید (Emphasis)
زمانی که طراح می‌خواهد یک طرح پر رنگ خیس بنظر رسد در واقعیت از عنصر تاکید در پیاده سازی نرم افزار به کارگیری میکند. در مجموع از این آیتم برای جابجایی داده ها اساسی استعمال می‌گردد. هنگامی اثر برخی داده ها معدود باشد برای جبرانش می توانید از تاکید به کار گیری نمایید تا مفید خیس واقع خواهد شد.

تناسب (Proportion)
تناسب یکی‌از اصول پیاده سازی UI ( رابط کاربری ) میباشد، ادراک این نصیب بسیار معمولی و آسوده میباشد. به اندازه عنصرها در ارتباط با یک دیگر در اصل تناسب گفته می‌شود. با تناسب می‌گردد فهمید کدام عنصر عنایت کمتر و کدام یک از مداقه بیشتری شامل است. از جمله برای ساخت و ساز تناسب می توانید از متن ریز برای تصاویر تبارک به کارگیری نمائید تا بیشتر این مورد قابل فهم و شعور باشد.

سلسله مراتب (Hierarchy)
یکی از دیگر از اصول پیاده سازی رابط کاربری را میتوان سلسله مراتب خواند با استعمال از این گزینه می‌توانید کیفیت پردازش محتوا بوسیله اشخاص کاربر از وب سایت در لحاظ گرفت. برای اکران سلسله مراتب شغل مشقت نمی‌خواهد جاری ساختن اعطا کرد صرفا بایستی ترتیب عنوان ها و عنوان ها را رعایت کرد.عنوان ها هر ورقه می بایست از بیشترین التفات منتفع باشد و سریعا تحت عنوان مهم‌ترین عنصری که استفاده کننده مشاهده میکند قابل شناسایی باشد.

تکرار (Repetition)
از مهم‌ترین اصل هایی که می‌شود به آن اشاره داشت، تکرار میباشد. در صورتی می خواهید اصول یکپارچکی را رعایت نمائید بایستی از طریق تکرار به کار گیری نمائید. تکرار سبک های مختلفی داراست: تکرار رنگ ها، فونت و نوشته ها، تصاویر، آیکون ها، کارت ها یا این که بقیه موادتشکیل دهنده جانور در یک طرح. زمانی از این سبک به کار گیری می‌کنید در واقعیت به مخاطب میفهمانید که همگی موادتشکیل دهنده به فعالیت رفته در پیاده سازی از بها یکسانی برخوردارد می باشند و به هم مرتبط اند.

ریتم (Rhythm)
فکر کنید در حالا گوش دادن موزیکی میباشید که در میان نت های آن خلأ و بی سر و صدا وجود داراست این شرایط یک نوع ریتم محسوب می‌شود. همین سبک در‌حالتی که روی تصاویر ایفا گردد، به مسافت ی در بین عناصری که همیشه در حالا تکرار می‌باشند گفته می گردد. ریتم پنج نوع گوناگون داراست: تصادفی ( Random )، منظم (Regular)، متناوب (Alternating)، موجی (Flowing) وپیش رونده (Progressive).

 

 

 

سر مشق (Pattern)
در اصول پیاده سازی تکرار یکسری عنصر جان دار که در اکنون شغل بایک دیگر می باشند را سر مشق می‌گویند. در صورتی در این باره مثالی حقیقی وواقعی بخواهیم بگوییم که اکثرا آن را چشم اید میگردد به الگوهای والپیپر (Wallpaper) جانور در ویندوز اشاره نمود.

فضای سپید (Whitespace-Negativespace)
یک کدام از مهمترین اصول پیاده سازی UI به کار گیری مطلوب از فضای منفی که تاسیس شده است. فضای سپید یا این که \"فضای منفی\"، مناطقی از کاغذ می‌باشند که هیچ سیرتکامل عنصری در آن نیست. در واقع خالی ترین فضایی که در تصویر وجود داراست را فضای منفی یا این که سپید می گویند.

تکان (Movement)
به مسیر انتقال دیده در یک طرح جنبش گفته می‌شود. زمانی کاری را پیاده سازی می‌کنید بایستی عنصری که مهم‌ترین قسمت تصویر میباشد دیده استفاده کننده را به سمت عنصر آجل هدایت نماید و همین اسلوب دایم ادامه پیدا نماید.

تنوع (variety)
زمانی حرف از تنوع می‌شود می بایست بدانید که گفت و گو جاذبه فعالیت فی مابین میباشد، سوای اینکه از این گزینه به کار گیری فرمائید نمی شود پیاده سازی را از یکنواخت شدن نجات دهید و کاربری که در درحال حاضر تعقیب کردن عمل شماست به گذر زمان عشق خویش را از دست می‌دهد. برای تولید تنوع بایستی از عنصر های رنگ، تایپوگرافی، تصاویر، گونه های و ... بهره مند شد.
 

  • ۰۲/۰۳/۱۳
  • Raya Pars

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی