مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


تفاوت های وب اپلیکیشن با وبسایت
خب تا اینجا با بیان مزایای وب اپلیکیشن تا حدودی به تفاوت این نرم افزارها با اپلیکیشن های تلفن همراه پی بردیم. ولی سوالی که برای اغلب کاربران هنوز پابرجاست این است که چه تفاوتی بین سایت ها با وب اپ ها وجود داراست؟ تا قبل از این هم به این موضوع اشاره داشتیم که این دو مقوله در عین اکنون که یک سری اشتراکات دارا‌هستند، قابلیت طراحی اپلیکیشن در مشهد و امکان ها و امکانات کاملا متفاوتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. در‌پی به تحقیق این تفاوت ها می‌پردازیم.

واحد سنجش تعامل کاربران
یکی‌از مهم ترین تفاوت های موجود بین وبسایت و وب اپ واحد سنجش تعامل کاربران با آن هاست. در واقع می اقتدار این موضوع را وجه تمایز فی مابین وب نرم‌افزار و وب سایت به شمار آورد. در حال حاضر بیایید این موضوع را پاره ای بازتر کنیم. تارنما ها می توانند انواعی از محتواهای صوتی، تصویری و متنی را به کاربران خود نماد دهند. کاربران هم می توانند از این محتواها به اشکال متفاوت استعمال کنند. اما توانا به تولید تغییر‌و تحول یا تاثیرگذاری روی این محتواها نیستند.

در صورتی‌که که این مورد برای وب اپ ها وجود ندارد. محتوا و داده هایی که در وب اپ ها ارائه می شوند، علاوه بر قابلیت دیدن و خواندن، امکان مدیریت از سوی کاربران را نیز دارند. یعنی کاربران میتوانند یک تعامل دوطرفه ایجاد کرده و این عمل را به طور یک گفتگو انجام دهند. مثلا، کاربران روی یک دکمه خاص کلیک کرده یا فرمی را پر و ارسال می کنند. در نهایت نیز، صفحه موردنظر برای آنها یک پاسخ مناسب و مفید ارسال می کند.

پاسخ ارسال شده می تواند به انواع مختلفی همچون پرداخت الکترونیکی، چت آنلاین، دانلود یک سند خاص و... باشد. در صورتیکه بخواهیم یک تمجید روشن تر از میزان تعامل کاربران با وب نرم‌افزار بیاوریم میتوانیم به شبکه های اجتماعی اشاره کنیم. شبکه های مردمی میتوانند از طریق وبلاگ ها یا برگه چت، کاربران را به یکدیگر ارتباط دهند. همچنین کاربران می توانند به صورت نامحدود درین پلتفرم ها اقدام به تکثیر محتوا کنند. براین اساس می اقتدار گفت از نظر تعامل، وب نرم‌افزار ها نسبت به تارنما ها برتری دارند.

یکدست سازی
مراد از یک دست سازی به‌این مضمون‌ هست که بتوان با ادغام و ترکیب کردن بخش های متفاوت، یک شبکه یا مجموعه بلندمرتبه تر و جامع تر ایجاد کرد. هم وب سایت ها و هم وب نرم‌افزار ها قوی به ادغام و یک پارچه سازی هستند. البته در صورتی‌که بخواهیم کمی جزئی تر این آیتم را مورد رسیدگی قرار دهیم، خواهیم توانست بگوییم دراین باره، وب اپلیکیشن ها وضعیت بهتری دارند.

از آن جایی که وب برنامه ها، نسبت به تارنما ها کوشش غامض تری دارند، برای کارکرد درست، نیاز به تعامل و یا ترکیب شدن با سیستم های اضافی دارند. به همین جهت معمولا پروسه یکدست سازی در آنان رایج تر است. برای مثال، هم سایت های تجاری و هم وب برنامه های تجاری قادرند با سیستم ارتباط مشتری (CRM) مخلوط شوند. به این طریق داده ها و اطلاعات ما یحتاج کاربران به شکلی کاملا شخصی سازی شده در مشت آن‌ها قرار می گیرد. اما این ویژگی در وب سایت ها نسبت به وب برنامه ها کمتر قابل اجرلست.

احراز نام‌و‌نشان
معمولا کاربران برای به کارگیری از امکانات یک شیت خاص از وب سایت یا وب اپلیکیشن ها نیاز به احراز هویت دارند که این عمل از طریق وارد کردن نام کاربری و سر عبور اعمال میگردد. از آن جایی که وب اپلیکیشن ها نیاز به اطلاعات کاملا شخصی از سوی کاربران دارا‌هستند، احراز هویت در آن ها کاملا مایحتاج و ضروری است.

این مورد سبب ساز می گردد تا امنیت حساب های کاربری تا حد زیادی افزایش پیدا کند. یکی‌از دلایلی که وب برنامه ها نیازی مبرم به احراز هویت دارند این می باشد که در مقایسه با وب سایت ها امکانات و گزینه های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شبکه‌های‌مردمی همچون اینستاگرام یک مثال مبرهن و کاربردی دراین مورد است.

شما برای ورود به برگه موردنظر خود در اینستاگرام می بایست نام کاربری و رمز عبور توانا داشته باشید. در صورت ضعیف بودن راز عبور احتمالا قابلیت و امکان هک شدن پیج شما وجود داراست. همچنین هرگونه خطایی در احراز نام‌و‌نشان، شمارا از به کار گیری از امکانات کاغذ محروم می کند. این در حالی است که احراز هویت در وب سایت ها چندان ضروری نیست.

برخی اوقات شما احتیاجی به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات خود برای دسترسی به اطلاعات یک وبسایت ندارید و میتوانید به راحتی بدون لاگین شدن از مقالات و خبر‌ها اصلی یک وبسایت بهره مند شوید. پس با توجه بدین توضیحات می قدرت اظهار کرد هم وب اپلیکیشن ها و هم وب سایت ها می توانند از احراز نام و نشان برای کاربران استعمال کنند اما این آیتم برای وب اپلیکیشن ها به طور کامل ضروری و اجباری می‌باشد. به دلیل آنکه سطح امنیت در آن ها بسیار بالاست.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی