مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

بر اساس تحقیقاتی که اجرا می دهید می توانید مشکلی که قرار می‌باشد نرم‌افزار شما آن را حل کند و اینکه این مشکل قرار است برای چه اشخاصی حل گردد را به روشنی تعریف و تمجید نمائید. شما از این اطلاعات استفاده می کنید تا اپلیکیشنی بسازید که خدمات رسانی بهتری برای کاربرانش داشته باشد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

چقدر مجال بایستی صرف فرمائید؟ برای ایجاد کرد فضای ایده پردازی، چندین روز را بدین عمل اختصاص بدهید.
چقدر می بایست هزینه نمایید؟ ی توانید این عمل را بدون هیچ هزینه ای ایفا بدهید یا کمی پول صرف ابزارهای حرفه‌ای کنید.
گه گاه قصدتان این است که یک اپ فقط برای خودتان بسازید. این عمل هم ایده خوبیست. می‌توانید برای لذت بردن از چنین تجربیات ای تفحص کنید، تمرین نمایید و هر طور که خودتان صلاح میدانید اپلیکیشنتان را بسازید. اهمیت شایستگی، رسیدگی و نگرش را دستکم نگیرید!

۳- از اپلیکیشنتان موکاپ (Mockup) تهیه فرمایید
خوب می‌باشد قبل از استارت ایجاد کرد اپلیکیشن، از آن موکاپ تهیه و تنظیم نمایید. موکاپ یک طرح کلی از نرم‌افزار شماست که رابط کاربری (UI) و جریان آن را نماد می‌دهد.

در اینجا نمونه ای از موکاپ را مشاهده می‌کنید:

در تصویر بالا میبینید که من چطور سه رابط کاربری اساسی اپلیکیشنم که Crest نام دارد را در موکاپ ترسیم کرده ام. این یک طرح کلی می‌باشد. میبیند؟

موکاپ دربرگیرنده موارد پایین نمی شود:

عناصر ریز و جزئی رابط کاربری
حالت دقیق ارکان رابط کاربری
طرح ها و جلوه های رنگی غامض
در واقع یک موکاپ بدون اشاره به جزئیات غیر ضروری، به شما علامت می دهد که یک نرم‌افزار چطور شغل می کند. استعمال از موکاپ یک شیوه کاربردی به جای شیوه زیباشناختی در طراحی اپلیکیشن شماست.

علاوه بر این، موکاپ بایستی جریانات و تعاملات برنامه شما را هم تعریف و تمجید کند. به عنوان مثال بگوید که با زدن این دکمه چه اتفاقی می افتد؟ چطور می اقتدار از ورقه A به صفحه B رسید؟ سلسله روندهای مختلف در اپلیکیشن شما به چه نحو می‌باشد؟

من توصیه میکنم از برنامه Balsamiq Mockups برای ساخت اپ خودتان به کارگیری نمایید. این نرم افزار دربرگیرنده تعداد زیادی تمپلت رابط کاربری است و تعادل خوبی در میان کلیات و انعطاف پذیری تولید می کند. من سالهاست که از این نرم‌افزار استعمال میکنم. مطمئن باشید که نرم افزار بسیار خوبیست و بدردتان می خورد.

۱۲ اپلیکیشن بلندتر ساخت فیلم کوتاه (در موبایل اندروید)

وقتی در حالا تشکیل داد برنامه برای مشتری یا کارفرما میباشید، تشکیل داد یک موکاپ مجال نه برای نماد دادن نتیجه پایانی به آن‌ها قبل از ساخت اپ هست. با استعمال از موکاپ می‌توانید رابط کاربری برنامه را به مشتری یا کارفرما علامت بدهید و به آنها کمک فرمایید برنامه را پیش خودشان تجسم کنند. خود من به شخصه همیشه در جلسات فروش از موکاپ برای مشتریانم استعمال می‌کنم.

خلال این ساخت یک طرح کاربردی-فنی در کنار موکاپ ساختن هم ایده خوبیست. شما در‌این طرح باید کارایی کلی برنامه را با کلمات بی آلایش تعریف و تمجید فرمائید. می توانید حاشیه نویسی را در نرم افزار موکاپ اجرا بدهید یا فقط یک فایل متنی حاوی توضیحات درباره طرز شغل برنامه تولید نمایید.

چقدر فرصت باید صرف کنید؟ بسته به معیار عدم وضوح اپلیکیشنتان، از چند روز تا یکی از دو هفته باید وقت بگذارید.
چقدر باید هزینه فرمایید؟ نرم افزار Balsamiq Mockups 3 for Desktop، ۸۹ دلار قیمت دارد؛ اما خب، واقعا ارزشش را دارااست!
از ساخت موکاپ چشم پوشی نکنید. موکاپ به شما یاری می کند تا اشتباهات مهم مربوط به رابط کاربری اپلیکیشن را در همان روند نخستین برطرف کنید. خلال این به کارگیری از موکاپ روشی خوب برای ارائه کارتان به دسته، مشتری و یا کارفرماست.

۴- طراحی گرافیکی برنامه تان را ایفا بدهید
اکنون که پروژه تان در حال شکل گیری می باشد وقت آن رسیده که برای اپلیکیشن خودتان یک طرح گرافیکی ایجاد نمایید. طراحی شما باید مشتمل بر جزئیات بصری پیکسلی، جلوه های گرافیکی، جزئیات تصویری و گاهی انیمیشن ها و طراحی حرکات باشد.

من دو شیوه را برای ایجاد کرد طرح گرافیکی برنامه سفارش میکنم:

۱- خودتان با به کارگیری از یک تمپلت گرافیکی این کار را اجرا بدهید

۲- یک طراح گرافیک استخدام فرمایید

طراحان گرافیک ماهر سالها مشغول کار و تمرین می‌باشند. در واقع یک طراح گرافیک خوب می تواند صد عالی از یک طراح بی تجربه مثل خود شما (با فرض اینکه پیشرفت دهنده می باشید) فعالیت را انجام بدهد.

شما به عنوان یک گسترش دهنده برنامه باید مبنی بر نقاط قوت خود کار فرمائید. این مساله به معنای برون سپاری کارهاییست که در آنان مهارت خاصی ندارید. برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای می‌توانید از سیستم عامل هایی مانند Upwork یا Toptal استفاده فرمایید.

ساخت پادکست آموزشی صوتی (مراحل و طریق اجرا)

در شرایطی‌که هم می خواهید خودتان به تنهایی این فعالیت را اجرا بدهید از منابع جان دار بهره بگیرید. برای صرفه جویی در وقتتان توصیه می کنیم از الگوی طراحی مخصوص نرم‌افزار های آی او اس استفاده نمایید. می توانید برای طراحی کارتان از تمپلت های فراهم به کارگیری نمائید و بعد از آن آن‌ها‌را به شکلی که می‌خواهید سفارشی کنید.

در اینجا یک نمونه طراحی گرافیکی نرم‌افزار در نرم افزار Sketch را مشاهده می‌کنید:

یک سری تمپلت وجود دارد که خود من به شخصه آن‌ها را دوست دارم و به شما هم توصیه میکنم:

NOW, TETHR و DO ایجاد کرد InVision
iOS iPhone GUI جنس شکل بوک
Stark UI kit ساخت Baianat
Stitch ساخت Lina Seleznyova
Phoenix ساخت Adrian Chiran
Apply Pixels تشکیل داد Michael Flarup
از بین موارد بالا، iOS iPhone GUI جنس شکل بوک بسیار مفید و کاربردی می باشد چون شامل عنصرها UI کاملاً پیکسلی آی او اس می‌باشد. می توانید از آن برای ساخت موکاپ های دقیق استفاده نمائید.

هنگام استعمال از اثر اصلی اشخاص دیگر، حواستان به قانون ها اسکن رایت باشد. قانون کپی رایت در همگی جای جهان جاری ساختن میگردد. یادتان باشد نمی توانید چیزی که میخواهید را در اینترنت سرچ نمایید و آن‌گاه دقیقا همان را به کار ببرید. در حالتی‌که چیزی زیر قانون اسکن رایت باشد شما نمی توانید از آن در پروژه تان استفاده نمائید.

برای ساخت طرح گرافیکی اپ خودتان می‌توانید از ابزارهایی مثل Photoshop، Sketch و Affinity Designer استعمال نمایید. من برنامه Sketch را توصیه می کنم، چون از امان داخلی برای طراحی برنامه های تلفن همراه شامل است. یادتان باشد نمی توانید مستقیما یک طرح را از فتوشاپ یا اسکچ وارد نمائید؛ به این ترتیب برای ساخت نرم‌افزار خودتان می بایست آن را دوباره در در Interface Builder و یا Xcode تشکیل داد نمایید.

چقدر مجال باید صرف نمائید؟ از یکسری روز تا چندین هفته. می توانید این مورد را از طراحتان سوال نمایید.
چقدر باید هزینه کنید؟ تمپلت های عالی مجانی یا ارزان قیمت میباشند. از طراحتان دراین باره سوال کنید.
 

  • ۰۲/۰۲/۲۷
  • Raya Pars

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی