مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


استارت ساخت برنامه برای Android

برای نرم افزار نویسی و ساخت نرم‌افزار های Android شما باید لهجه های Java یا Kotlin را بلد باشید . برای عده ای که هیچ تجربه ای دراین مورد ندارند توصیه میشود شروع یک فرصت اپلیکیشن نویسی جاوا برای اندروید را ببینند آنگاه شروع کنند . البته مستندات توسعه و گسترش دهندگان گوگل هم مناسب یادگیری میباشد البته برای افرادی که به انگلیسی اشراف دارند و دستکم قبلا تجربیات ی نرم افزار نویسی داشته اند . 

طراحی اپلیکیشن در مشهد

قبل از اینکه آغاز به تولید نرم افزار برای Android بکنید می بایست این نکته را در لحاظ داشته باشید که در بازار موبایل ها و دستگاه های بسیار زیادی برای این سیستم برهان وجود دارااست چون Android برخلاف iOS اوپن سورس می‌باشد و شرکت ها متعدد روی دستگاه های خود آنرا سازگار کرده اند مثلا گوشی های هوشمند اشکال برند ها ، تبلت های متفاوت و در نهایت دستگاه ها و اندروید باکس های زیادی هستند که از اندروید بهره میگیرند . طوری شد‌ه‌است که حتی تلویزیون های خانگی با سیستم استدلال اندرویدی عرضه می شوند . 

ولی جای نگرانی نیست بعد از ادراک مفاهیم گستردگی اندروید و سازگاری اپلیکیشن خود با دستگاه های گوناگون شما بازار بزرگی از موبایل ها را در چنگ خواهید گرفت . 

 

از نرم افزار های بسط یا همان IDE ها استعمال فرمایید 
این نرم‌افزار ها دارای نمونه کدها ، ابزارهای کمکی ، بخش های گرافیکی ، پلاگین ها و ... می باشند که به یاری نرم افزار نویس می‌آیند و عمل را هر چه شل تر اجرا می دهند مثل Android Studio برای نرم افزار نویسی اندروید . 

برای بسط ی اپلیکیشن اندرویدی بصورت رسمی شما می‌توانید از دور و بر های زیر استفاده نمائید

محیط eclipse یک دور و اطراف دیرین که قبل از android studio مورد استعمال بود و همچنان هم بعضا برنامه نویسان به کارگیری میکنند ولی دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی‌شود
گوشه و کنار Android Studio یک گوشه و کنار تازه که توسط گوگل برپایه ی اطراف Intellij IDEA ساخته شده است و هم اکنون آیتم استفاده ی اکثر اپلیکیشن نویس اندرویدی است
برای توسعه و گسترش ی اپلیکیشن iOS بصورت رسمی شما می توانید از فضا پایین به کار گیری کنید

اطراف گسترش ی XCode که توسط شرکت اپل برای ساخت و توسعه و گسترش ی نرم افزار های iOS ایجاد شده است .
فضا های توسعه ی دیگری نیز وجود داراست اما هیچکدام به Xcode نمیرسد .
 

مهارت های نرم افزار نویسی موبایل را همیشه تمرین نمائید 
اینکه شما خیال بگیرید چطور کدنویسی فرمایید شروع کار می باشد . بهترین نتیجه زمانی حاصل میگردد که شما تمرین فرمایید . شما میتوانید تمرینات خود را به ترتیب تحت ایفا دهید . 

بسط ی اپ یک ایده 
اشتباهات روزمره ی مردم را پیدا فرمائید و آنان را لیست نمائید سپس هریک را که شم می‌کنید مهمتر می باشد گزینش کنید و پس از تصمیم گیری برای ساختن نرم افزار خود طرح ریزی نمائید . 
یاد بگیرید ui و ux نه ایجاد کرد نمایید
این خیلی مهم می باشد که کاربران مخاطب ، به راحتی با نرم‌افزار شما ارتباط برقرار کنند و استفاده کردن از نرم‌افزار نیاز به آموزش های اضافی نباشد . یعنی کاربر برای جابجایی در اپ نیاز به فراگیری خاصی نداشته باشد و خود به خود اپلیکیشن را فهم و شعور کند. درضمن طوری ui و ux طراحی نمائید که امکانات نرم‌افزار را به استفاده کننده نماد دهد .
از یاری دیگر افراد استفاده فرمائید
در ابتدا شاید نیاز به امداد افراد خاصی نداشته باشید البته با توسعه اپ باید از یاری دیگر افراد چه بصورت رایگان و چه بصورت پولی به کارگیری کنید تصور کنید شما کدنویس ماهری می باشید البته گرافیک شما ناجور است و در این صورت ایده شما هیچ گاه غالب نخواهد شد و اینجاست که شما می بایست یک گرافیست متبحر پیدا فرمائید و بخشی از پروژه ی خود را به او بسپارید .
 برنامه خود را آزمایش فرمائید
پس از اتمام توسعه و ساختن اپ های موبایل مطلقا بایستی آنها را آزمایش نمائید چون باگ ها و خطاهای نرم‌افزار اجتناب ناپذیر می باشند .
برای آزمایش شما می‌توانید نسخه ای از اپ خود را به دوستان خود بفرستید و از آنها بخواهید که برنامه را نصب و تست کنند و در شرایطی‌که ایرادی را دیدند به شما گزارش بدهند .
 

  • ۰۲/۰۱/۱۶
  • Raya Pars

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی