مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


React Native چیست؟
React Native یک قاب ورک UI متن باز برای ساخت نرم افزار گوشی می باشد که به امداد آن و زبان اپلیکیشن نویسی جاوا اسکریت می‌اقتدار برای iOS، اندروید، وب و UWP (که یک پلتفرم برای ایجاد کرد نرم افزار‌های ذیل ویندوز، XBOX و غیره می باشد) نرم افزار ایجاد کرد. طراحی اپلیکیشن در مشهد
ری اکت نیتیو بر پایۀ سرویس محبوب فیسبوک، یعنی React هست و در طراحی کاربری یا همان UI کاربرد دارد. تمرکز اصلی React بر روی مرورگر میباشد، ولی React Native برای ساخت نرم افزار گوشی کاربرد دارد. در صورتیکه جزو افرادی باشید که از زبان جاوا اسکریپت خوشتان می‌آید، به طبعً تجربۀ لذت بخشی را با React Native خواهد داشت.
در واقع React Native آیتم‌ای را برای نرم افزار‌نویسان وب آماده کرده که به یاری آن بتوانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که تماماً مشابه با زبان نیتیو (Native) باشد. نرم افزار‌های React Native  با گویش جاوا اسکریپت و JSX نوشته میگردند. درنهایت می‌توان از کدهای آن برای اندروید و iOS خروجی گرفت.
برنامه نویسان با یاری React Native می‌توانند کدی که نوشتند را هم برای iOS و هم اندروید به‌فعالیت ببرند و دیگر نیازی به نوشتن دوبارۀ هرکدام از این‌ها به‌صورت جدا نیست. مهم ترین اتفاقی که با ری اکت نیتیو می‌افتد این میباشد که نرم افزار‌هایی که با لهجه‌های دیگر مثل C یا Java ساخته می‌شند، تفاوت چندانی با برنامه‌هایی که با کمک React Native  ساخته می گردند، ندارند.
مزیت های ری اکت نیتیو (React Native)
ساخت نرم‌افزار تلفن همراه با ری اکت نیتیو مزیت‌های فراوانی دارااست که درین نوشته‌علمی به چند گزینه از آن اشاره میکنیم:
صرفه‌جویی در طول و هزینۀ ایجاد کرد نرم‌افزار
95% یا بیشتر از 95% اپ‌های موبایلی که با ری اکت نیتیو ساخته میشوند هم با اندروید و هم با آی او اس سازگارند؛ در بهره، دیگر نیازی نیست برای هریک از نرم افزار‌های اندروید و آی او اس به‌صورت جدا هزینه تشکیل داد نرم‌افزار بدهید و فرصت زیادی را صرف آن فرمائید.
استحصال و کارها دیگر اهمیتی به‌این‌که کدام نرم افزار گوشی (اندروید یا iOS) را زودتر منتشر کنند نمی‌دهند. علاوه‌بر این، هر نوع به‌روزرسانی و تغییراتی که در اپ شکل دهید، در هر دو نسخۀ آن به‌صورت هم‌زمان جاری ساختن میشود. درین‌شرایط‌‌ هم دیگر نیازی به صرف فرصت و هزینه‌های آینده نخواهد بود.
کارایی فوق‌العاده
نرم‌افزار‌هایی که با ری اکت نیتیو ساخته می شوند دقیقاً عملکردی مشابه با نرم افزار‌های نیتیوی دارند که در پلتفرم منحصربه‌فرد iOS و اندروید ساخته و راه اندازی می‌شوند. همچنین این نرم‌افزار‌ها سرعت بیشتری هم دارا‌هستند چون زبان اپلیکیشن‌نویسی آنها برای گوشی با صرفه‌سازی شده است.
اپ‌های React Native به‌جای استعمال از راس واحد پردازش یا همان CPU از واحد پردازندۀ گرافیکی یا همان GPU استفاده می‌کنند. این سبب می‌گردد تا این نرم‌افزار‌ها از تکنولوژی در میان پلتفرمی هیبرید هم سرعت بیشتری داشته باشند.
ارتقا انعطاف‌پذیری
نوع رابطی که در ری اکت نیتیو استعمال می‌گردد کار را برای توسعه و گسترش‌دهندگان دیگر خیلی وارفته‌تر می‌کند؛ به آنان این اجازه را می‌دهد تا عمل را از آن‌جایی که نفر قبل رها کرده بود به‌راحتی ادامه بدهند. این به انعطاف‌پذیری در مجموعه یاری می‌کند و کار را برای به‌روز رسانی و ارتقای نرم‌افزار هم بسیار راحت‌تر از قبلی می‌کند.
این آیتم همچنین عمل را برای تسترها هم شل و ول‌تر می‌کند و این افراد دیگر وارفته‌تر میتوانند سناریوی تست بچینند. همۀ این مزایا در نهایت یاری می‌کنند تا هزینه ایجاد کرد نرم افزار و زمانی که برای آن صرف میگردد، به‌طور شگفت‌آوری کاهش یابد.
قابل جابه‌جایی
درصورتی که پیشرفت‌دهندگان نرم افزار به هر دلیلی وقتی ما یحتاج خواهد شد تا نرم افزار را به قاب ووک توسعۀ دیگری در بعدی جابه‌جا کنند، دیگر نیازی نیست تا از نخستین عمل را استارت کنند. آنان می توانند از نرم‌افزار در نزدیکی ری اکت نیتیو خروجی مایحتاج را بگیرند و آن را به گوشه و کنار اندروید استودیو یا Xcode صادر کنند و از همانجا هم ادامه دهند. این مورد یکی‌از مهم‌ترین مزیت های ری اکت نیتیو به حساب می‌آید که سبب به انعطاف‌پذیری بیشتر می‌گردد.
تکثیر هرچه سریع‌تر آپدیت‌های نرم افزار
به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها معمولاً مجال بیشتری میبرد چون پیشرفت‌دهندگان می بایست کدهای نرم‌افزار را پایین و رو کنند. با کمک React Native این روند شل و ول‌تر میگردد. نه تنها هر دو نوع نرم‌افزار اندروید و iOS به‌طور همزمان آپ دیت میگردند، بلکه آحاد فرآیند هم وارفته‌تر و سریع‌تر حادثه میفتد. به طور همزمان با اینکه در آپ تو دیت نو اپلیکیشن بهبودبخشی‌هایی انجام می‌دهید، توسعه‌دهندگان هم آنان‌را به‌صورت به روز‌های OTA پیاده‌سازی می‌کنند که به معنی استفادۀ همزمان کاربر از نرم افزار می‌باشد.
بعد از آن نوبت آتی که استفاده کننده نرم‌افزار را باز کند، آپ دیت نو برای او آماده است. دیگر نیازی نیست تا هربار استفاده کننده اپ را از طریق برنامه استورها برزورسانی کند، بلکه خود اپ به‌راحتی به‌روز می‌گردد.
چرا از React Native به کارگیری میکنیم؟
اپ برای ساخت برنامه از ری اکت نیتیو به کار گیری می‌کند چون مزیت‌های فراوانی برای مشتریان ما دارااست. فرصت زیادی در ایجاد کرد برنامه با React Native صرفه‌جویی می گردد. در هزینه ایجاد کرد نرم افزار هم صرفه‌جویی میشود چون هزینۀ خیلی کمتری بابت هر دو نوع اپلیکیشن اندروید و آی او اس دریافت می شود.
چه نوع نرم افزار‌هایی را می‌قدرت با ری اکت نیتیو ساخت؟
نه ری اکت نیتیو این است که می توانید نسبتاًً کلیه نوع نرم افزار را با آن بسازید. از آنجایی که کمپانی‌های معروفی مثل فیسبوک، اینستاگرام، تسلا و غیره از React Native به کار گیری می‌کنند، می‌اقتدار این سود را گرفت که این فریم وورک، قابل متکی بودن، سریع و مقیاس‌پذیر هست.
گردآوری‌بندی: آیا React Native گزینۀ نه برای تشکیل داد برنامه شما است؟
با تمرکز به‌این که هزینه تشکیل داد اپ با React Native و زمانی که برای آن صرف می شود نسبت به بقیه موردها خوب و با صرفه‌تر می باشد و همینطور گونه های نرم افزار را می‌توان با آن ساخت، قادر است بهترین گزینه برای شما باشد.

  • ۰۱/۱۱/۱۹
  • Raya Pars

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی