مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


نخستین تارنما بزنیم یا این که اپ؟
دوستی میاد و میگه اینجانب یک ایده دارم و میخوام برای این ایده یک سایت بزنم اینجانب هم با مشورت ای که بهش میدم میگم این بیشتر به اپ نیاز داره تا وب سایت بعد هم دوستمون میگه زیرا اینجانب طراحی وب بلدم میخوام وبسایت رو پیاده سازی کنم. برخی اوقات هم برعکس رخداد میفته و ایده رو که میگن و اینجانب میگم به مکان نرم‌افزار به سایت نیاز دارین میگن آخه نرم افزار باکلاس تره ما میخوایم اپلیکیشن داشته باشیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس

اینجانب هم در پاسخ به این دوستان میگم آخه مگر کسی به خیال کلاس ایده رو به نابودی میده؟

تو این پوشه میخوام در ارتباط این گزینه حرف کنم. آیتم هم اینه که کِی نخستین تارنما بزنیم بعد از آن بریم سراغ نرم‌افزار و یا این که کِی اول اپ بزنیم بعد از آن بریم سراغ وبسایت و یا این که کِی هردو رو با هم بزنیم؟ و یااینکه مگر تنها همین دوتاس؟ تو کشور ایران امکاناتی وجود داره که تو کشور های دیگه به این راه ازش به کار گیری نمیشه مثل اینستاگرام و تلگرام!

اینجانب تا جایی که مشاهده کردم تو هیچ جا فقیه مثل جمهوری اسلامی ایران از اینستاگرام تحت عنوان دکان استفاده نمیشه .

پس ما اولیه اینجوری آغاز می‌کنیم که نخستین چه ایده هایی نیاز به نرم افزار داره سایر میشن نخستین با سایت. و یا این که کدوم نیاز به شبکه تلگرامی دارن و یا این که می بایست با اینستاگرام شروع نمایند..

اپلیکیشن ها
درمورد دنیای نرم افزار ها اینجانب یک نظر دارم و کاملا هم فردی است. دنیای نرم‌افزار به اون قشنگی که مقاله ها میگن و تو دنیای وب میبینین وجود ندارد. شاید شما هم در صورتی کتاب هنر شفا بخشیدن رو خونده باشید ممکنه این خطاهای شناختی در زمینه‌ی نرم افزار رو چشم باشید. همونطور که پیش از این در موردش کلام کردم شما صرفا اپلیکیشن های موفق جلو چشمتونه.

تو کتاب هنر شفا بخشیدن میگفت شما مدام نوازندگان راک برنده رو میبینید و آرامستان نوازندگان رو هیچ کس بهش رمز نمیزنه.در عوض هر نوازنده راک و معروفی که شما میبینید 10000 نوازنده و یا این که خواننده ناکامی خورده هستند که هیچ خبر نامه ای در موردش نمینویسن.

نرم افزار های موفق
دچار این خطای شناختی نشین که فلان کمپانی یا این که فلان سایت اپلیکیشن زده 1 میلیون یا این که 2 میلیون نصب گردیده و منم بزنم همین مقدار نصب میشه . خیر اینجوری وجود ندارد.

3،4 سال پیش یک نرم‌افزار اومد به نام آفتابه و تو اون سال شنیدم که تو تعدادی ماه 70 میلیون درامد داشتند. همگی رفتن آفتابه بزنن البته صرفا همون یدونه بود! یا این که همین تعدادی وقت پیش بازی کوییز اف کینگ اومد درآمد خیلی خیر داشت و بعد از اون همه میخواستن یدونه کوییز اف کینگز بزنن. الزاما تو یکی مشابه اون بزنی و یا این که حتی خوب از اون بزنی غالب هلاکت ها.

نرم‌افزار های ناموفق
یک نکته قابل توجه که فراموش میشه اینه که نسبت نرم افزار های نصب نشده و باخت خورده به نرم افزار های دارنده نصب چندهزارتایی رو بگیرید نسبت غیر قابل اطمینان میباشد. شما عملا لیست بی نقص رو نمیبینید زیرا اپلیکیشن هایی که کم نصب میشن بعداز چندماه حذف میشن.

مدام تو سایتها و خبر ها و اینور اونور خبر از نرم افزار های برنده میشنوید هیچوقت راجع به اپلیکیشن های غیر پیروز نمیشنوید.

یک سری هزار نرم افزار نویسی که اپ میدن خارج و هی دارن fail میکنند.

Fail کردن در بیزنس
Fail کردن کلمه ای میباشد که اینجانب به مکان باخت خوردن استفاده میکنم زیرا جناب مدرس محمد رضا شعبانعلی تو یک کدام از فایل های صوتیشون گفتن که به مکان کلمه ناکامی واژه و کلمه Fail خوب می‌باشد. دلیلش هم خیلی برهان قشنگی بود. میگفتن که Fail در زبان انگلیسی از فال میاد و هر افتادنی یک بلند شدنی در کنارش میباشد به عنوان مثال شما میبینی که طرف افتاد در انتظار میمونی که طرف بلند شه اما تو زبان فارسی هنگامی میگیم چیزی ناکامی انتظار صحیح شدن ازش نداریم.

نرم افزار نویش های ما Fail میکنن یک نرم افزار مینویسن و Fail میکنن و گشوده هم بلند میشن. بعداز اون به تجربیاتشون اضافه میشه و آتی و بعدی و آینده ...

فعلا تو این وضعیت شما فکر‌می کنی اول باید نرم‌افزار بنویسی؟ فرض می کنیم همه داده های عددی و فرض ها رو برسی کردیم و بایستی نرم‌افزار بنویسیم. تو این گزینه چه هنگامی بایستی ریسک نرم‌افزار رو بپذیریم؟ هنگامی که چیزی تو اپلیکیشن باشه و توی وبسایت نباشه و تو ایده شما بهش نیاز باشه.

استارت ایده با ایجاد کرد اپ
دقیقا مثل اسنپ. تا دوسال پیش همه میخواستن دیجیکالا بزنن البته الان کلیه میخوان یه اپلیکیشن مثل اسنپ بزنن. این تجهیزات اسنپ تماما به برنامه نیاز داره. یا این که از جمله یک ایده داریم که ماد‌رها یک نرم افزار رو موبایل بچشون داشته باشن و کودک هرجا رفت متوجه بشن. این ایده به طور کامل لوکیشن بیس می‌باشد و به نرم افزار نیاز داره و به طور طبیعی نمیتونه وبسایت باشه. این ایده ذاتا برنامه است و اینجاس که میگیم باید نرم افزار بنویسیم.

وضعیت دیگه ای هم داریم؟ آری.

شرکتی است که کارکشته هست و پول کافی داره و میتونه اپ نویس استخدام کنه و هم میتونه بره یه تفاهم نامه خیلی بهتر بنویسه با یک کمپانی خیلی دارای اسم و رسم ببنده.

این ایده نیاز به برنامه نداره، ولی زیرا قدرت داره و مارک هستی می بایست خلال وبسایت برنامه تو هم مهیا باشه و تبلیغات هم داشته باشی و خیلی هنگفت و وزین میای جلو میره. تو این حالت هم میگیم اپ رو به طور همزمان با وب سایت بزنید.

آغاز ایده با  ساخت وب سایت
به جز این ها اینجانب اکثر زمان ها توصیه میکنم که ایده با وبسایت باشه. به صورت نمونه برای فروشگاه آنلاین مدام میگم اولیه بایستی سایت بزنین.

طبق آماری که اینجانب توی وبسایت های خودم دارم نسبت خرید از برنامه با سایت تو فروشگاه های اینترنتی 1 به 3 تا1 به 10 است . یعنی در شرایطی که یک نرم‌افزار خیلی خوب نصب گردیده باشه و مغازه معروفی باشه به ازای 3 خرید از سایت یک خرید از نرم‌افزار میشه. پس پیشنهاد میکنیم اولیه وب سایت روش انداری بشه.

مزیت های وبسایت نسبت به نرم‌افزار
وبسایت مزیت هایی داره که اپلیکیشن نداره. از جمله سایت که زدید میتونین از شبکه‌های‌مردمی بهش پیوند بدین، از شبکه تلگرام بهش پیوند به‌این، تو اس ام اس لینک و پیوند تارنما رو میتونین بزارین، روی وب سایت شمارشگر میتونین بزارید.

شما حتی چنانچه ایدتون نرم افزار بیس باشه مسلما باید یک سایت رو داشته باشید. پس عملا شما در 95 درصد موارد وبسایت رو بزنید. برای مثال تو سایت اسنپ که برید شما صرفا یک درباره ما و یک تماس با ما و چند توضیحات خواهید روءیت کرد و چیز خاص دیگه ای نمیخواد داشته باشه البته در وبسایت دکان تولیدات می بینید و غیره ...

سایت مزیت دیگه ای که داره اینه که سئو میشه و تو حاصل کاوش میاین بالا، پس مزیت های متعددی وب سایت نسبت به نرم‌افزار داره.

آغاز ایده با اینستاگرام
چندین حوزه ها میباشد که صرفا مختص ایرانه که اینجانب ابدا پیشنهاد می کنم وب سایت نزنین. به عنوان مثال میخواد پوشاک بزنه اینجانب هم میگم وقتی خیر دارایی ای داری و هم رقبایی مثل دیجی استایل و مودیسه می باشد وب سایت زدن صحیح وجود ندارد. میتونی یک تارنما بزنی و خودتو توش معرفی کنی البته وقتتو نحوه نزار. آن گاه همه رو ارجاع بده به اینستاگرام. این ایده نمیتونه مدام صحیح باشه البته وقتی که بودجه ای وجود ندارد شایسته ترین راهه.

شما شاید بتونین تارنما رو با seo بیارین بالا و یا این که معرفیش فرمایید ولی مشکلی که اپلیکیشن ها داره اینه که نیاز به نصب داره.

اینجانب قبلا تو وبینار هم در موردش کلام کردم یک سبک تبلیغاتی می‌باشد به نام سی پی ای یا این که cost per action که میگه اینجانب به این عمل ندارم که کجا تبلیغ می کنی یا این که چجوری! اینجانب به ازای هر نصب به تو مثلا 50 هزار تومن میدم.

اما اینستاگرام این ایرادات رو نداره شما با سایت سرچ میشی و با چندتا هشتگ میتونی بیای بالا. اون اولیه هم که تو دیده نابودی میتونی چندتا عکس هم کپی کنی و یا این که یک سری هزارتا فالوور فیک هم بگیری و یواش یواش جون بگیره کارت.

شما باید بدونین که سایتو نرم افزار هم نیاز به محتوا داره اول تو اینستاگرام خودتو بسنج ببین میتونی متن بهتر بنویسی. میتونی عکس خوب بگیری و مشتری رو راغب کنی به محصولت آنگاه برو سمت سایت.

خیلی ها بودن وب سایت زدن بعد از آن ولش کردن چرا؟ زیرا تشکیل داد محتوا سخته و دشواری های خودش رو داره.

شروع ایده با تلگرام
به بعضا ها هم سفارش میکنم ربات تلگرام بزنن. از جمله برا سایتشون میتونن بجای نرم‌افزار از ربات استفاده کنن زیرا عضو فراهم کردن تو ربات خیلی آسون خیس از نصب نرم افزار میباشد. به یک کدام از دوستان که پیشنهاد کرده بودم ربات صحیح کرد و تعدادی روز پیش که دیدمش خاطرنشان کرد روز اول با تبلیغات 30تومن 40تومنی که تو گروهها نهاده بودم 100 تا بازدید هم رسیدم و سومی توصیه هم گرفتم و پول تبلیغم هم دراومد. جالبیش هم این بود که ربات به ووکامرس وصل گردیده بود و به طور اتومات به تولید ها متصل می شد و پیشنهاد میگرفت. برای درست کردن این ربات هم حدودا3 یا این که 4 تومن هزینه کرده بود که در قبال نرم افزار ها عدد کوچیکی است.

در‌صورتی‌که نرم افزار هم نصب میکرد می بایست تبلیغ می‌کرد که عموم نصب کنن ولی ربات تلگرام صرفا یک دکمه است و استارت میشه. تبلیغ های تلگرامی هم مفته به عنوان مثال بین 30 یا این که 40 تا 100نومن میباشد. یک تبلیغ اینتورک بخوای داشته باشی تازه از 500تومن استارت میشه.

آغاز ایده سوای نیاز به دنیای دیجیتال 
یکی‌از دوستان یک ایده داشت که باری رو تحویل میگرفتن و میرفتن تحویل میدادن به شهرهای خاص و تجمیع توشه اعمال میدادن و برای این شغل رفته بودن اپ زده بودن با هزینه 50 60 میلیون تومن.

هنگامی پیش اینجانب اومد گفتم هیچ کدوم موردنیاز وجود ندارد و فقط با تبلیغ تو سایتهایی مثل دیوار و شیپور و غیره شما میتونی بیشتر برنده باشی و الان هم غالب گردیده تو کارش و پس از سپری شد 1‌سال اکنون اون نرم‌افزار هم که هزینه کرده بود یکسری نفری ازش خرید میکنن.

اما هنوز هم 95 درصد ادم ها ترجیح میدن زنگ بزنن به شماره 5 رقمیش و بگن ما یه بسته داریم ازینجا به اونجا و پیک بره بستشون رو بگیره
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی