مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


تفاوت در میان یک اپ بهتر و یک نرم افزار بد در طرح ریزی موبایل ، معمولا چگونگی تجارب استفاده کننده (UX) است. یک UX گوشی بهتر، چیزی میباشد که نرم‌افزار های پیروز را از آن تیم از اپلیکیشن های ناموفق غیروابسته میکند. امروز، یوزرها گوشی انتظار متعددی از یک نرم‌افزار دارا هستند: مجال لود سریع، سهولت به کار گیری و لذت بردن در حین تعامل. چنانچه می خواهید در کنار ساخت وب سایت ، پیاده سازی نرم افزار گوشی شما به صدق انجام شود، شما می بایست UX را خیر فقط تحت عنوان جزئی از پیاده سازی، بلکه جزء ضروری از استراتژی جنس در حیث بگیرید. چیزهای متعددی در هنگام پیاده سازی نرم افزار گوشی باید در لحاظ گرفته شوند. در‌این نوشته ی علمی، قصد داریم بسیاری از پیشنهاد های عملی را که شما می توانید در پیاده سازی خویش انجام نمائید، توضیح دهیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس

تلنباری را برطرف سازید
از در میان بردن تلنباری یکی‌از سفارش های مهم مذکور در \\\\\\\" پیاده سازی بر پایه ی UX موبایل\\\\\\\" هست. ضمن اینکه تلنباری یکی از بدترین معاندان طراحی وب است در پیاده سازی نرم افزار نیز به این شکل می باشد. با تلنبار شدن رابط کاربری اپ شما، باعث می شوید تا یوزرها با مقدار متعددی از داده ها مواجه شوند: هر دکمه ای که اضافه می گردد، تصویر و آیکون شیت را پیچیده خیس میکند. تلنباری در دسکتاپ وحشتناک میباشد، ولی در موبایل بسیار بدتر است. ضروری است از هر چیز غیر ضروری در پیاده سازی نرم افزار گوشی خلاص شویم، چون کاهش تلنباری باعث بهبود فهم و شعور نوشته‌ی‌علمی می‌شود. تکنیک مینیمالیسم قابلیت و امکان (کمینه سازی امکان های نرم افزار) قادر است به شما در حل اختلال UI تلنبار گردیده یاری دهد:

وسعت محتوا را به دستکم برسانید (به مخاطب تنها آنچه را که ما یحتاج می‌باشد بداند، ارائه دهید ).
عنصرها رابط کاربری را به دستکم برسانید. یک پیاده سازی ساده، استفاده کننده را به راحتی با جنس نگه می‌دارد.
شغل های اضافه را کم نمایید
در ادامه چیزی در پیاده سازی اپلیکیشن تلفن همراه باشید که نیاز به سعی مخاطب داشته باشد (این ممکن می باشد مشتمل بر وارد کردن اطلاعات، تصمیم گیری و غیره)، و درپی جایگزین ها باشد. برای مثال، در برخی موارد بجای درخواست از مخاطب برای تایپ بیشتر،میتوانید از داده هاییکه پیش از این وارداتی اند استعمال نمائید یا این که از اطلاعات دردسترس برای تهیه پیش فرض هوشمند به کار گیری فرمائید.

دکمه \\\\\\\"رجوع و برگشت\\\\\\\" می بایست درست کار نماید
یک دکمه \\\\\\\"برگشت\\\\\\\" تشکیل داد گردیده نامناسب،میتواند منجر بروز مشکلات متعددی برای یوزرها خواهد شد. دوری از موقعیت های متبوع در هنگام کلیک دکمه \\\\\\\"بازگشت\\\\\\\" در یک فرایند چندین مرحله ای، یوزرها را به سمت رجوع به کاغذ مهم می برد. یک پیاده سازی UX گوشی عالی، سبب ساز می‌گردد برگشت به عقب برای یوزرها آسانتر خواهد شد تا اصلاحات موردنیاز را انجام دهند. وقتی که یوزرها میدانند که می توانند مجدد به داده هایی که تنظیم کرده اند یا این که گزینه هایی که گزینش کرده اند نگاهی بیاندازند، این دستور به آنها امکان میدهد که به راحتی ادامه دهند.

تقسیم بندی مناطق در پیاده سازی اپلیکیشن گوشی
در حالتی‌که یک عمل مشتمل بر بخش اعظمی از فرایند و اقدامات لازم از جانب کاربر باشد، عالی است اینگونه وظایفی را به یک سری شغل های-فرعی تقسیم فرمایید. این اصل در پیاده سازی گوشی بسیار مهم می باشد، چون شما نمی‌خواهید بطور یکباره پیچیدگی بیش از اندازه برای مخاطب ایجاد فرمایید. یک نمونه خوب یک گردش عمل برای تفحص (خرید) قدم به قدم در یک نرم افزار کسب و کار الکترونیک میباشد، جایی که طراح، یک کار غامض را به تکه های متناسب با وظیفه تقسیم می نماید، هر یک از آن‌ها نیازمند مبادرت از سمت مخاطب میباشد.

قطعه بندی همینطور می تواند به اتصال دو عمل گوناگون (مانند مرور لیست خرید و خرید) یاری دهد. هنگامی که یک گردش کاربه تیتر تنی چند از فرآیند منطقی به یکدیگر متصل می شوند، کاربر میتواند با راحتی بیشتری از روش آن ادامه دهد.

از صفحه های نمایشی آشنا استعمال کنید
صفحه ها آشنا صفحاتی می‌باشند که یوزرها در اکثری از نرم افزار ها مشاهده میکنند. صفحه اکران هایی مانند \\\\\\\" Gettings started\\\\\\\"، \\\\\\\" What’s new\\\\\\\" و \\\\\\\" Search results\\\\\\\" استانداردهای واقعی برای برنامه های موبایل گردیده اند. آنها به توضیح مازاد نیازی ندارند چون یوزرها از قبلی با اینها آشنا هستند. این اذن می دهد تا یوزرها از تجارب گذشته فارغ از هیچ منحنی یادگیری برای برقراری رابطه با نرم‌افزار استفاده نمایند.

ورودی کاربر را نادر کنید
نوشتن بر روی یک صفحه اکران خرد گوشی، اکثر اوقات تجربه راحتی وجود ندارد. در واقعیت، اکثر زمان ها مستعد خطا میباشد. شایع ترین مورد ورودی استفاده کننده مالامال کردن یک هیبت است. یک‌سری پیشنهاد عملی برای طرح ریزی گوشی ارائه می شود که‌این پروسه را آسان میکند:

 با حذف هر فیلد غیر ضروری تا حد ممکن، هیبت ها را کوتاه نمایید. اپلیکیشن باید صرفا دست‌کم داده ها سوای زائد از استفاده کننده درخواست نمایند.
 فیلد های ورودی را ماسک دار تهیه فرمائید. ماسک گذاری فیلد تکنیکی میباشد که به یوزرها یاری می نماید تا متن ورودی را پوسته بندی نمایند. یک ماسک وقتی ظواهر می گردد که استفاده کننده روی یک فیلد تمرکز میکند و به محض اینکه فیلد پُر شد، متن را به صورت اتومات پوسته بندی میکند، و این به یوزرها یاری می نماید تا بر داده ها موردنیاز تمرکز نمایند و شل خیس مشکلات را متوجه شوند.
 از خصوصیت های هوشمند مانند کامل شدن خودکار استعمال فرمایید. به عنوان مثال، پُر کردن یک فیلد نشانی اغلب نقص‌ ترین نصیب هر هیبت نام نویسی میباشد. با استعمال از ابزارهایی نظیر هیبت کامل شدن خودکار محل نشانی (که از هر دو گزینه جای جغرافیایی و نشانی از پیش پُر گردیده برای ارائه پیشنهادهای ظریف براساس جای ظریف کاربر به کار گیری میکند) یوزرها را قدرتمند می سازد تا با استعمال از یک فیلد ورودی ساده، نشانی خویش را با ضربه های کمتری به کیبورد وارد نمایند.
 مقادیر فیلد را به نحوه پویا اعتبار سنجی کنید، این ناامید کننده میباشد، بعداز ارسال اطلاعات، شما می بایست به عقب برگردید و ایرادات را تصحیح نمائید. فورا بعد از ورود،هرگاه امکان پذیر باشد مقادیر فیلد را بازرسی نمائید تا یوزرها بتوانند آنرا اصلاح نمایند.
پیاده سازی را سازگار نمائید
سازش یک اصل اصلی پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه است. سازش سردرگمی را حذف میکند. حفظ یک ظواهر کلی در سراسر یک اپلیکیشن ضروری است. مورد در خصوص با اپلیکیشن تلفن همراه، سازش بدین مضمون‌ میباشد که:

 سازش بصری
اندازه و مدل فونت ها، دکمه ها و برچسب ها بایستی در سراسر نرم‌افزار سازگار باشند.

 سازش قابلیت و امکان (کارائی)
موادتشکیل دهنده تعاملی می بایست به صورت یکسان در کلیه بخش های نرم‌افزار شما عمل نمایند.

 سازش فرنگی (بیرونی)
پیاده سازی در تولیدها- چندگانه، بایستی سازگار باشد. بنابراین، استفاده کننده میتواند از استحضار گذشته یک متاع برای کالا دیگر استعمال نماید.

در اینجا چندین توصیه عملی در خصوص کیفیت ساخت یک پیاده سازی سازگار (تجربه کاربری گوشی)، معرفی میگردد:

 موادتشکیل دهنده UI را از سیستم استدلال های دیگر تبعیت نکنید.
همانطور که اپلیکیشن خویش را برای آندروید یا این که iOS ساخت و ساز می کنید، موادتشکیل دهنده UI را از سیستم ادله های دیگر، جابجایی ندهید. آیکن ها، عناصر قابلیت و امکان برنامه (فیلد های ورودی، به حساب آوردن جعبه ها، سوئیچ ها) و مدل فونت ها بایستی یک احساس سیستم برهان مستقر داشته باشند. تا حد ممکن بایستی از اجزای مستقر مصرف شود، بطوریکه عموم به اپلیکیشن شما پشت گرمی نمایند.

 برنامه موبایل را با وب سایت سازگار نگه دارید.
این یک مثال از سازش بیرونی میباشد. در شرایطی‌که شما یک خدمت اینترنت و یک اپلیکیشن موبایل داشته باشید، مطمئن گردید که هر دو از ویژگیهای شبیه منتفع می باشند. این فرمان به یوزرها اذن می‌دهد تا از روش برنامه موبایل و اینترنت موبایل گوشی بدون هیچ سیرتکامل اصطکاکیگذر نمایند. عدم سازش در برنامه ریزی گوشی (از جمله، یک طرح ناوبری مختلف یا این که طرح رنگ مختلف) ممکن میباشد باعث سردرگمی گردد.

مطلبی که خواندید تهیه گردیده در دسته تحریریه کمپانی ساخت وب سایت ، سئو سایت و برنامه ریزی بود. امیدواریم که از خواندن آن غایت به کارگیری را کرده باشید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی