مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


آیا شما جدیدا به اینترنت سایتتان بطور تحلیلی نگاه نموده اید؟ احتمالا قسمت قابل توجهی، حتی شاید بیش تر از نیمی از یوزرها شما از روش گوشی به وبسایت شما میایند. صرف نظر از تلاش شما برای وبسایت مطلوب گوشی، بایستی اعتقادوباور نتایج نمایید که پیاده سازی شما، یک تجربیات کاربری (UX) براق را برای هریک از آن یوزرها تلفن همراه تشکیل داد می نماید. پندار کردن درباره تجربیات کاربری گوشی، و کیفیت رابطه آن ها با هم، امداد خواهد کرد طریق ای مطلوب پیاده سازی نمائید.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس

درین نوشته ی علمی پنج ترفند پیاده سازی وجود دارد که میتوانید از آن‌ها برای یاری به ساخت یک تجربیات کاربری (UX) تلفن همراه، آن طوری که یوزرها دوست دارا‌هستند، به کارگیری فرمایید.

1. ساده سازی ناوبری صفحه های
منوهای مگا ناوبری کهن هیچ مزیتی برای شما به ارمغان نمی آورد، یوزرها گوشی ممکن است کوتاه ترین زمان مجال را برای پیمایش نسبت به هر تیم از یوزرها دیگر داشته باشند. آنها می‌خواهند وبسایت یا این که اپلیکیشن تلفن همراه را بگشایند و بلافاصله آنچه را که نیاز دارند بیایند.

منوهای ناوبری را فقط با تعداد اندکی مورد پیاده سازی فرمائید، به تجزیه و تحلیلهای خویش نگاه نمائید تا آنچه را که اکثریت یوزرها پیرو آن هستند، یا این که برای نخسین بار بر روی آن ناوبری می نمایند، را مشاهده کنید. وجود مورد های کمتری برای تعیین، فضای کمتری را به اکران می گذارند، و به شما این قابلیت را می‌دهد تا مکان آزاد بیشتری را در پیاده سازی وارد نمایید، که‌این برای لمس و خوانایی مطالب، ایده آل میباشد.

2.به حرکات لمسی توجه کنید
یوزرها تلفن همراه، با دستگاه های خویش در مقایسه با یوزرها دسکتاپ، تعامل به طور کامل متفاوتی دارا‌هستند. پیاده سازی رابط کاربری شما باید به این مسئله دقت داشته باشد. پیاده سازی بایستی از حرکات انگشتان برای انجام اقدامات خاص سود چیره شود. یک رابط کاربری که از در دست گرفتن های معمول و بصری به کار گیری می نماید، یوزرها را راضی میکند.

این حرکات لمسی عبارتند از:

یک ضربه یا این که دو ضربه لمسی آرام (Tap and double tap)
فشار (Press)
نگهداشتن (Hold)
کشیدن و پرتاب کردن (drag & drop)
مرور پنجره (تک و دو انگشتی) Scroll (single and two-finger))
غلو و خرد نمایی (Zoom in and out)
جنبش جارویی (Swipe) که در چهار جهت بالا، زیر، چپ و راست قابلیت و امکان پذیر میباشد.
پیمایش سریع (مثل ورق زدن عکس ) (Flick)
3. ساخت رابط کاربری خودمانی
رابط کاربری خودمانی، هیبت و صورت پیوندها انسان را تغییر‌و تحول داده هست، بگونه ای که مکالمه ای نرمال با شخص دیگری را تجارب می کنید. فعلا به کارگیری از رابط کاربری خودمانی به دو نحوه ی تکلم مانند آلکسای آمازون یا این که از روش چت و نوشتن با چت بات مانند مسنجر فیسبوک جاری ساختن می گردد.

4. به کار گیری از موادسازنده متحرک
به لحاظ می‌رسد عنصرها متحرک تقریبا در هر وبسایتی که بازدید میکنید وجود دارا‌هستند، برنامه کودک میتواند به یک طرح جان بدهد. موادسازنده متحرک بسیار دیدنی میباشند، چون آن‌ها اعتنا استفاده کننده را به خویش جلب می نمایند و میتوانند به یوزرها نشانه دهند که چه‌گونه با یک پیاده سازی رابطه بهتری برقرار نمایند. به عنوان مثال، نقشه گوگل (Google Maps) مشتمل بر برنامه کودک های خرد می‌باشد. که میتوانید از آن در پیاده سازی تجربیات کاربری تلفن همراه به کارگیری فرمایید.

5. آشناسازی اول (با تلفن همراه یا این که اپلیکیشن موبایل) و بکارگیری مطلوب پوسته
یک تجارب کاربری گوشی به یوزرها یاری خواهد کرد تا کیفیت انضمام نمودن اکثر وقت ها خصوصیت های موجود در تجربه مخاطب را خیال و خاطر بگیرند. یک قسمت سؤال متداول را ضمیمه نموده تا یوزرها بتوانند در شکل بروز نقص‌، به آن بازگردند. با وجود سایت های گوشی، دیگر آشناسازی اول، کمتر یک نگرانی عمده خواهد بود، البته ممکن می‌باشد هیبت پذیرش ورود یا این که نام نویسی همچنان یک آیتم باقی بماند. پوسته ها در گوشی می بایست بی آلایش تعیین شوند. دقت داشته باشید که یوزرها هیبت های بغرنج و وقت گیر را دوست ندارند.

پوسته های موبایل را برای ارتقاء کانورشن، معمولی و مؤثر بسازید. برای برقراری رابطه با یک استفاده کننده فیلد ایمیل کافیست. در صورتیکه تارنما یا این که اپلیکش شما نیاز به ورود به سیستم داشته باشد، به یک نشانی پست الکترونیک و راز عبور متوسل گردید. یک هیبت را چنان پیاده سازی کنید که کامل شدن آن به وسیله کاربر به راحتی انجام شود.

فیض گیری

پیاده سازی تجارب کاربری (UX) تلفن همراه، یکی مهم ترین مواقعی است که بایستی هنگام ساختن تارنما یا این که نرم افزار موبایل، درخصوص آن تصور کنید. و نیازهای یوزرها آن، بطور پیوسته نیاز تغییر‌و تحول داراست. یک رابط کاربری سهل و آسان برای استفاده ساخت کنید و از فناوری و خصوصیت های امروزی بهره ببرید، تا چیزی را که یوزرها می خواهند با آن سرگرم شوند، خوی فرمائید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی