مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


ما در دنیایی به شدت رقابتی زندگی می کنیم. جایی که بسیاری از حصول و کارها از اینترنت استفاده می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. داشتن یک وب سایت زیبا و جذاب با محتوای غنی یک کدام از شیوه های هدایت ترافیک به وبسایت و بیزنس شما هست. اما فقط داشتن وب سایت کافی نیست.
در واقع، یک وب‌وب سایت به همان اندازه که میتواند اثر گذار باشد ممکن است به استحصال‌وکار شما زخم برساند. چه‌گونه؟ وقتی که کاربران نتوانند تماما به سایت دسترسی پیدا کنند.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

رایا پارس

 

 

خرابی وب سایت یا Down شدن وب سایت میتواند بر اعتبار وب سایت تأثیر منفی بگذارد و واحد سنجش محبوبیت، فروش و سود را کاهش دهد. به این ترتیب، اگرچه داشتن وبسایت و حضور در دنیای آنلاین برای یک تجارت بسیار مهم هست، ولی موردنیاز می‌باشد بدانید که غربت از خرابی تارنما نیز به همان اندازه و حتی بیشتر از آن مهم هست.
براین اساس مهم است که عامل ها کلیدی را که سبب خرابی سایت میگردند را بشناسید تا بتوانید از آنها غربت و یا آن‌ها‌را رفع فرمائید.
آنچه در این نوشته خواهیم داشت
Down شدن سایت به چه معناست؟
چرا Down شدن تارنما مسئله مهمی است؟
دلایل اصلی Down شدن سایت
اشکالات سخت افزاری
مشکلات DNS
اشتباهات CMS
خطای نرم‌افزار نویسی و انسانی
ورود ترافیک بیش از حد به سایت
حمله DDoS
توصیه طرز هایی برای هجران از Down شدن وبسایت
به کار گیری از CDN
گزینش هاست مناسب
تنظیم نسخه پشتوانه
نتیجه گیری
مولف
نگین سعیدی
Down شدن وبسایت به چه معناست؟
Down شدن یک وب سایت زمانی واقعه می افتد که وب سایت برای کاربران غیرقابل دسترس باشد و یا آن طور که بایستی، کار نکند. البته Down شدن تارنما، در هر وب سایتی با دقت به عملکرد آن میتواند متعدد باشد. مثلا، در یک وبسایت پخش آنلاین ویدیو، از کار افتادن در دست گرفتن‌ها می‌تواند به معنای خرابی آن وب سایت باشد.
دلایل مختلفی برای Down شدن تارنما وجود دارااست. این دلایل میتواند نرم افزاری، دشوار افزاری و یا حتی انسانی باشد.
Down شدن وبسایت، اتفاقی هست که برای هر وب سایتی می افتد و کاملا اجتناب ناپذیر می‌باشد، به این دلیل که یک وب سایت با گروه ای از سیستم های مشقت بار افزاری و نرم افزاری شغل می کند و یک خطای کوچک در این سیستم ها می توان سبب از شغل افتادن سایت خواهد شد.به طور معمول، Down شدن وب سایت به دو صورت رخداد می افتد:

حالت اول هنگامی می‌باشد که بازدیدکنندگان نتوانند به تمام تارنما دسترسی داشته باشند، که به آن خرابی کامل و یا Full downtime می گویند.
شرایط دوم زمانی می باشد که وبسایت در بارگذاری برخی از صفحات خلل داشته باشد که به آن خرابی جزئی و یا Partial downtime  گفته می‌گردد.
 چرا Down شدن تارنما مسئله مهمی است؟
همان طور که گفته شد Down شدن وب سایت در کلیه وبسایت ها اتفاق می افتد ولی چنانچه به صورت مداوم تکرار گردد، باید کمی نگران شد! به این دلیل که Down شدن مکرر وبسایت می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد. مثلا، در یک وب سایت فروشگاهی، با Down شدن سایت، ضمن اینکه آمار بازدیدکنندگان کاهش می‌یابد، مشتریان فعلی نیز وب سایت را رخنه‌ می کنند و از وبسایت رقیبان شما بازدید می کنند.
به صورت خلاصه مشکلاتی که بعد از Down شدن وبسایت صورت میدهد، عبارتند از:

ارتقا مشتریان ناراضی از سایت و خدمات
صدمه دیدن اعتبار تجاری وبسایت
کاهش مرتبه وبسایت در موتورهای جستجو
حیف کردن مشتریان بالقوه و فعلی
کاهش درآمد
 دلایل مهم Down شدن سایت
اشکالات طاقت فرسا افزاری
اولین عاملی  که پس از خرابی وب سایت باید در نظر گرفته شود، سخت افزار هست. اشکالات دشوار افزاری استدلال بیش تر از ۵۵ درصد از خرابی های تارنما می باشد.
سرورها بخش کلیدی زیرساخت وب سایت می‌باشند و هر گونه نقص‌ در سرورها و یا سخت افزارهای مربوط به آن قادر است سبب ساز به Downشدن وب سایت شود. با این حالا، از شغل افتادن سرور قابل در نظر گرفتن نیست، به همین ادله باید از هاستی استفاده فرمائید که اولا به روز باشد و دوما دارای سرورهای پشتوانه و تجهیزاتی باشند که در صورت خرابی سرور اساسی، وب سایت همچنان فعال باشد. 
مشکلات DNS
سیستم نام دامنه (DNS) سیستمی می‌باشد که نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند. ایرادات جزئی در DNS، مانند غلط املایی، می تواند مانع از لود وبسایت شود، حتی در حالتی که هاست و سایر زیرساخت ها به نه کار کند.
درصورتی که به طور مکرر با ایرادات DNS مواجه می‌باشید، بایستی در پی ارتقا هاست DNS خود باشید. اکثری از موسسه ها ارائه دهنده خدمات هاستینگ، خدمات DNS را در نیز ارائه می دهند. با ارتقاء سیستم DNS ویژگی های امنیتی پیشرفته، سرورهای سریع تر و بخش اعظمی از امکانات دیگر ب شما داده می شود و حفظ بیشتری در عوض خرابی های آتی خواهد داشت.
مشکلات CMS
سیستم مدیر محتوا (CMS)، طراحی و ساخت سایت و انتشار محتوا را بی آلایش تر می کند. معمولا در CMS ها از پلاگین ها، تم ها و ابزارهای دیگری که قابلیت های خاصی را به تارنما اضافه می کند استعمال می‌گردد. متاسفانه ناسازگاری بعضا از این موردها با یک دیگر می تواند سبب ساز خرابی تارنما یا Downشدن سایت شود.
از جمله، زمانی که تم سایت را به روز می کنید، این نسخه نو باید با CMS و سرور شما سازگار باشد. در غیر این صورت، می تواند باعث خرابی تارنما شود.
برای این که از اشتباهات CMS غربت کنیم، دو نحوه وجود دارد. رویکرد اول این می‌باشد که از تم ها و افزونه های دیرین دوری کنید و افزونه ها و تم ها را از منابع قابل پشت گرمی تهیه فرمایید.
طرز دوم این است که، به طور منظم از وب سایت خود نسخه حمایت کننده یا بک آپ تهیه و تنظیم کنید. تا در حالتی که مشکلی برای سایت پیش آمد بتوانید از نسخه پشتوانه به کار گیری فرمائید. 
بیشتر بخوانید: “۵ نکته بسیار مهم برای جانبداری امنیت وردپرس که می بایست بدانید!“
خطای نرم‌افزار نویسی و انسانی
انسان ها مسئول مدیریت و نگهداری از وب سرورها هستند. بر اساس آمار، بیشتراز ۴٠ درصد از دلایل خرابی سایت، خطاهای انسانی هستند. خطاهایی مانند:

جدا کردن تصادفی سیم هنگام عمل با سرور
مدیر نادرست سرورها
بی دقتی یا رسیدگی کد اشتباه
یکی‌از‌از سایر از خطاهای رایج انسانی که منجر Down شدن سایت می‌شود، خطاهای کدنویسی هست. وب‌وب سایت‌ها با هزاران خط کد شغل می‌کنند، به این مضمون‌ که حتی یک کاما نادرست می تواند منجر خرابی وب سایت گردد.
هیچ راهی برای جلوگیری از خطاهای انسانی وجود ندارد، ولی می اقتدار آنها را به حداقل رساند.
ورود ترافیک بیش از حد به تارنما
در شرایطی‌که وب سایت از سرورهای اشتراکی (Shared hosting) به کارگیری کند، هنگامی که ترافیک بالایی وارد تارنما های مو جود در آن هاست اشتراکی شود، تاثیرش را روی سایت های هم محلی نیز خواهد گذاشت و می‌تواند سایت را از شغل بیندازد. البته گاهی اوقات نیز ممکن می باشد در مواقع خاصی مانند، تخفیفات فصلی، تارنما با ورود ترافیک بیشتراز حد به سایت مواجه شود و اصطلاحا Down گردد.
حمله DDoS
حمله ها DDoS یا Distributed Denial of Service زمانی رخداد میفتد که حجم ترافیک بالایی به وسیله هکرها وارد سایت شده و آن را از دسترس خارج می کند. هکرها با افزایش حجم ترافیک و اشغال پهنای باند و منابع سرور، باعث از فعالیت افتادن تارنما می شوند. براین اساس، در صورتیکه پروتکل های امنیتی تارنما بالا نباشد، به شدت در ازای این حملات آسیب پذیر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: “ترفندهای خاص هجران از هک سایت“
پیشنهاد طریق هایی برای دوری از Down شدن تارنما
به کار گیری از CDN
شبکه های CDN (Content Delivery Networks) به عنوان لایه ای میان سرور و کاربران استفاده می شوند که سرعت و سهولت دسترسی به وبسایت را ارتقاء می دهند. CDN شبکه‌ای از سرورهای کَش را در مکان ‌های متعدد در سراسر جهان به شغل می گیرد که نسخه‌ای از محتوای سایت را در آن‌ها ذخیره کند تا کاربران بتوانند با سرعت بالاتری به وبسایت دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب، CDN به عنوان یک بافر شغل می کند که قادر است حتی زمانی که وب سایت از شغل افتاده باشد، آن را به کاربران نمایش دهد. علاوه بر این CDN راه حلی مفیدی برای قطعی های کوتاه هست، همچنین می تواند از ورود ربات های مخرب به سایت خودداری کند و همچنین با تجزیه و تحلیل آدرس های IP، به فیلتر کردن ترافیک وب سایت کمک کند.
گزینش هاست مناسب
انتخاب هاست مناسب برای خودداری از خرابی سایت بسیار مهم هست. شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ باید بتواند ورود حجم بالای ترافیک را رئیس کند. در یک کسب و کار آنلاین که کاملا مبتنی بر سایت عمل می کند، و انتظار ورود ترافیک زیادی را داراست، نمی توان با به کار گیری از هاست بی کیفیت و ارزان، ریسک کرد. 

 

بیشتر بخوانید : “راهنمای جامع انتخاب سرور مناسب“

تهیه نسخه پشتیبان
به دست آوردن بک آپ منظم از داده ها باید جزو روتین شما باشد زیرا همیشه احتمال Down شدن یا خرابی تارنما وجود دارد. بدین ترتیب اساسی می باشد که یک نسخه پشتیبان تنظیم فرمایید و داده ها را در صورت قابلیت به صورت محلی و در فضای ابری ذخیره فرمایید. بخش اعظمی از ارائه دهندگان هاست ابزارهایی برای بکاپ گیری از داده های سایت را ارائه می‌دهند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی