مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

هنگامی در خصوص اینترنت فکرمی‌کنم، طراحی اپلیکیشن در مشهد یک رایا پارس کانال گرانقدر از سرورهای متصل به هم را تصور می کنم.
هر شیت‌ای در وب در جایی از سرور روش بدور ذخیره می گردد. به صورت کلی، یک سرور رویکرد بدور خیلی تعجب آور وجود ندارد و فقط بخشی از یک کامپیوتر قرار گرفته در مسافت‌ای بدور میباشد که به مراد پردازش درخواست‌ها، باصرفه‌سازی گردیده‌است.

برای شعور عالی مورد، شما میتوانید یک سرور را روی لپ‌تاپتان راه‌اندازی فرمائید و صفحه های یک اینترنت‌وبسایت اینترنتی را روی آن قرار دهید (در واقع، یک سرور محلی چیزی میباشد که اپ‌نویسان برای پیشرفت‌ی تارنما‌ها قبل از نشر همگانی، از آن به کارگیری می‌نمایند).

هنگامی شما www.facebook.com را در مرورگر خویش تایپ میکنید، یک درخواست به سمت سرورهای چهره بوک نبی می گردد. به محض اینکه مرورگر جواب را اخذ می‌نماید، کد را تعبیر و تفسیر کرده و کاغذ را اکران میدهد.

برای مرورگر (که تحت عنوان client هم شناخته میشود)، سرور رخ بوک یک API میباشد. به‌این معنا که هر توشه شما از یک کاغذ اینترنت بازدید می کنید، شما با تعدادی API سرور شیوه بدور رابطه برقرار می کنید.

یک API همچون سرور شیوه به دور وجود ندارد؛ بلکه بخشی از سرور میباشد که درخواست‌ها را اخذ و جواب‌ها را ارسال می‌نماید.

API راهی برای خدمت‌دهی به مشتریان شماست

احتمالا در خصوص کمپانی‌هایی که پکیج‌های API را تحت عنوان جنس می فروشند، شنیده‌اید. از جمله Weather Underground دسترسی به API داده‌های آب‌وهوایی خویش را به فروش میرساند.

یک مثال نمایش: شما یک وب سایت برای استخراج و کارتان دارید و در‌این تارنما فرمی برای گزینش فرصت ملاقات مشتریان قرار داده‌اید. میخواهید این قابلیت و امکان را به مشتریان دهید که خودشان به طور بدون واسطه یک روی داد را با جزئیات در Google Calendar برای ملاقات ساخت‌و‌ساز نماید.

به کارگیری از API : ایده این میباشد که سرور وب سایت به صورت بی واسطه با سرور گوگل رابطه برقرار می‌نماید و درخواست خویش را با آحاد جزئیات برای ساخت‌و‌ساز اتفاق افتاد به سرور می دهد. بعد سرور شما جواب گوگل را اخذ می‌نماید، آن را پردازش می‌نماید و داده ها مربوطه را به مرورگر ارسال می‌نماید که می تواند یک پیام تأییدی برای مخاطب باشد.
تحت عنوان شیوه جایگزین، حتی مرورگر شما می تواند یک درخواست API را به طور بدون واسطه به سرور گوگل بفرستد و سرور شما‌را به دور بزند.

API  خدمت Google Calendar چه تفاوتی با API سایر سرورها فرق داراست ؟

از دید فنی، تفاوت در فرمت درخواست و جواب میباشد.
برای رندر کردن مجموع ورقه اینترنت، مرورگر شما انتظار جواب HTML را دارااست، که دربردارنده کد نمایشی میباشد، در حالی که  APIسرویس Google Calendar  صرفا داده ها را برمی‌گرداند (احتمالا در پوسته هایی مانند JSON)

در‌حالتی که سرور سایت شما درخواست API را ساخت نماید، خدمت دهنده سایت شما مانند کلاینت کار می‌نماید (مانند هنگامی که، مرورگر سایتی را می‌خواهد گشوده نماید و تبدیل به کلاینت می گردد)

از نگاه یوزرها، API به آن ها اذن ایفا کارهایشان را فارغ از بیرون شدن از سایت می دهد.

اکثر وب سایت‌های امروزی، دست‌کم از تعدادی API کمکی به کار گیری می‌نمایند. اکثر خطاها تارنما را می‌قدرت با یاری یک کدام از این خدمت‌های کمکی دیگر با قرار دادن آن در پوسته یک کتابخانه یا این که خدمت‌ها برطرف کرد. اکثر وقت ها صرفا به کار گیری از این شیوه حل جان دار معمولی‌خیس و قابل اتکا‌خیس میباشد.

اینکه دسته‌های نرم‌افزار نویسی، اپ‌های خویش را از روش API در بین یک‌سری سرور متعدد تقسیم نمایند و با هم رابطه برقرار نمایند؛ دیگر نحوه نامرسومی وجود ندارد و سرورهایی که عملکردهای کمکی را برای سرور مهم اپلیکیشن اعمال میدهند، معمولا تحت عنوان \"میکرو خدمت\" معرفی می شوند.

به صورت خلاصه، وقتی که یک کمپانی به مشتریان خویش یک API ارائه میدهد، بدین مفهوم میباشد که آن ها دسته‌ای از نشانی‌های منحصر ساخته‌اند که جواب‌های داده‌های خالص را برمی‌گردانند؛ یعنی جواب‌ها هیچ نوع کد نمایشی را که از رابط گرافیکی مانند وب سایت انتظار دارید، بر نمی گردانند.

آیا میتوانید این درخواست‌ها را با مرورگر خویش جاری ساختن دهید؟ آری از‌آنجا‌که جابجایی حقیقی HTTP در متن واقعه می‌ افتد، مرورگر شما مدام شایسته ترین شغل را برای اکران جواب ایفا میدهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی