مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

مسافت نامنظم میان گونه های در دور نما سایت TheArtCenter ، ریتم تصادفی ساخت و ساز می نماید.

از ریتم ها می اقتدار برای ساخت‌و‌ساز احساسات متعدد بهره مند شد. آن ها میتوانند سبب ساخت‌و‌ساز شم هیجان(بخصوص ریتم های موجی و پیش رونده) یا این که اعتقاد و باور و انسجام شوند. تمامی اینها به شیوه اجرای آن‌ها بستگی دارااست.
سرمشق (Pattern)

سرمشق به عبارتی تکرار تعدادی عنصر جان دار در پباده سازی میباشد که با هم فعالیت می نمایند. متداول ترین نمونه الگوهای والپیپر(Wallpaper) جانور در ویندوز می‌باشند، که نسبتاً همگی با آن شناخت دارا هستند.

با این درحال حاضر در پباده سازی، به استانداردهای رقم خورده برای طرز پباده سازی موادتشکیل دهنده خاص نیز سر مشق می‌گویند. برای مثال، نویگیشن و منوی فوقانی(Top) یک الگوی پباده سازی میباشد که اکثر یوزرها وب با آن تعامل داشته اند.


نویگیشن فوقانی یکی‌از معمول ترین الگوهای پباده سازی در وب میباشد، که طراحی اپلیکیشن در مشهد در اینجا در تارنما ایزابل نمابر آرم داده شد‌ه‌است.
فضای سپید (Whitespace-Negativespace)

از مهم ترین اصول پباده سازی UI استعمال درست از فضای منفی میباشد. فضای سپید یا این که “فضای منفی”، مناطقی از پباده سازی میباشد که هیچ عنصر پباده سازی را دربرگیرنده نمی‌شود. در واقع فضاهای خالی جان دار در طرح، فضای منفی یا این که سپید نامیده می گردند.

بخش اعظمی از طراحان مبتدی و تازه کار، احساس می نمایند بایستی پیکسل به پیکسل شیت اکران را آکنده‌از طرح و رنگ کرد و از قیمت فضای سپید غافل می‌شوند. ولی فضای سپید هدف ها اصلی اکثری را در یک پباده سازی دارااست، مهم‌ترین آن تولید فضای تنفسی برای موادتشکیل دهنده جان دار در پباده سازی میباشد. فضای منفی می‌تواند به پر رنگ کردن مطالب خاص یا این که بخش های خاصی از یک طرح نیز یاری دهد.

همینطور می‌تواند تشخیص عنصرها جان دار در یک طرح را راحت خیس نماید. به همین عامل میباشد که در شکل به کارگیری از حروف تبارک و کوچک، تایپوگرافی خوانا خیس میباشد؛ چون فضای منفی در حوالی حروف کوچک متنوع بوده و به اشخاص قابلیت و امکان تعبیروتفسیر سریع خیس آن‌ها را میدهد.


فضای سپید برای متن معمولی و محتوای وبسایت Jan Behne فضای”تنفس” تولید کرده و در عین اکنون به زیبایی مدل مینیمال آن یاری می نماید.


در بعضا مفاد، از فضای منفی برای ساخت تصاویر ثانویه ای استعمال میگردد که ممکن میباشد بلافاصلهً برای تماشاچی آشکار نباشد. این دستور قادر است نصیب ارزشمندی از برندیگ بوده و سبب ساز هیجان مشتریان خواهد شد. مثلا کافی میباشد به نشانه گر نهفته در علامت FedEx نگاهی بیاندازید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی