مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

مرجع رسمی مقالات طراحی اپ موبایل

بهترین مرجع مقالات اموزشی طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

توسعه اپلیکیشن

چهارمی مرحله از پروسه طراحی اپلیکیشن در مشهد توسعه و گسترش آن ماست. طرح ریزی همچنان بخشی طلاق ناپذیر از این مرحله در مراحل بسط نرم‌افزار موبایل میباشد. پیش از استارت نرم افزار نویسی شما بایستی:

معماری فنی را تعریف‌و‌تمجید فرمائید.
یک پشته فناوری گزینش نمائید.
نقاط عطف گسترش را تمجید فرمائید.

یک پروژه معمول اپلیکیشن گوشی از سه نصیب انتگرال تشکیل‌شده میباشد: فناوری پشت Back-End / Server، API و Front-End.

فناوری Back-End / Server

این قسمت مشتمل بر مقر داده و شی ها سمت سرور میباشد که برای پشتیبانی از عملکردهای نرم افزار موبایل شما مایحتاج میباشد. در صورتیکه از یک سیستم برهان جانور استعمال می‌کنید ممکن میباشد برای پشتیبانی از قابلیت و امکان گوشی لازم باشد.

API

Application Programming Interface (API) روشی برای برقراری رابطه در بین اپلیکیشن و یک سرور و مقر داده back-end میباشد.

Front-End

Front-end اپلیکیشن موبایل مستقر میباشد که استفاده کننده آخرین از آن استعمال خواهد کرد. در بیشتر مفاد نرم افزار های موبایل دربرگیرنده تجارب مخاطب تعاملی میباشد که از API و back-end برای رئیس اطلاعات به کار گیری می نمایند. در بعضا مفاد زمانی که طرحی به یوزرها اذن می‌دهد سوای دسترسی به وب فعالیت نمایند این نرم‌افزار ممکن میباشد از ذخیره داده ها محلی به کار گیری نماید.

این مرحله یکی‌از مهمترین پروسه پباده سازی نرم افزار تلفن همراه میباشد. حدوداً می‌توانید از هر گویش نرم‌افزار نویسی اینترنت و مقر داده برای back-end به کار گیری فرمایید. برای اپ های گوشی ساکن شما می بایست پشته فناوری لازم هر سیستم برهان موبایل را گزینش فرمائید. نرم‌افزار های iOS را می قدرت با به کار گیری از لهجه نرم‌افزار نویسی Objective-C یا این که Swift گسترش بخشید. نرم‌افزار های Android عمدتا با استعمال از جاوا یا این که کوتلین ساخته می گردند.
5- آزمایش کردن

جاری ساختن تست ضمانت کیفیت کامل (QA) در حین مراحل و پروسه پباده سازی نرم افزار گوشی اپ ها را استوار، قابل به کار گیری و ایمن می سازد. برای اعتقاد از تست جامع کیفیت اپ شما نخست می بایست مفاد آزمایشی را تهیه و تنظیم فرمائید که به کلیه جنبه های تست نرم‌افزار بپردازد.

شبیه مواقعی که مفاد به کارگیری پروسه توسعه و گسترش اپ موبایل را هدایت می نمایند موردها آزمایشی آزمایش نرم‌افزار گوشی را هدایت می نمایند. مورد ها آزمایشی برای اعمال پروسه امتحان، ضبط حاصل تست برای نظارت کیفیت نرم‌افزار و پیگیری رفع گونه های برای تست دوباره میباشد. یک راه شایسته ترین تمرین مشغول کردن گروه QA شما در فرآیند تجزیه و آنالیز و پباده سازی میباشد. شناخت با نیازها و هدف ها کاربردی اپ شما به ساخت‌و‌ساز مورد ها آزمایشی ظریف یاری می نماید.
Mockups

Mockups یا طرح های با با کیفیت آخرین ارائه از طراحی بصری نرم افزار شما می باشد. Mockups با استفاده از راهنمای سبک خود در قاب های سیم اپلیکیشن ساخت و ساز می‌شوند. هنگامی که طراحی نرم افزار شما استارت به نهایی شدن کرد انتظار تغییرات بیشتری در ساختار اطلاعات، مراحل کار و زیبایی آن را داشته باشید. Adobe Photoshop محبوب ترین ابزار برای ساخت‌و‌ساز ماکت هایی با کیفیت خوب می‌باشد.

نمونه نخستین

در حالی که Mockups با استعمال از طرح های ثابت همت اپ موبایل شما را علامت می دهند اینها با به کار گیری از ابزارهایی مانند Invision و Figma می توانند به نمونه های نخستین کلیک تبدیل شوند. نمونه های نخستین برای پروسه طراحی برنامه اصفهان و همسان سازی تجربه کاربر و گردش عمل برنامه گزینه انتظار از محصول نهایی بسیار مفید میباشند. اگرچه ایجاد نمونه نخستین ممکن هست زمانبر باشد ولی کارایی برای آن بسیار باارزش می باشد زیرا آزمایشات اولیه طراحی و عملکرد برنامه شما را ارائه میدهد. اغلب نمونه های نخستین به شناسایی تغییرات پیشنهادی برنامه یاری می کنند.

4- توسعه نرم افزار

چهارمین مرحله از مراحل طراحی نرم‌افزار گوشی توسعه و گسترش آن ماست. برنامه ریزی همچنان بخشی جدایی ناپذیر از این مرحله در مراحل توسعه و گسترش نرم افزار تلفن همراه هست. قبل از شروع اپ نویسی شما باید:

معماری فنی را تعریف‌و‌تمجید نمایید.
یک پشته فناوری گزینش کنید.
نقاط عطف توسعه را تمجید فرمایید.

یک پروژه معمول اپ تلفن همراه از سه قسمت انتگرال درست شده است: فناوری پشت Back-End / Server، API و Front-End.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی