یکی باورهای رایج در بازاریابی موبایلی، رابطه قطعی فی مابین نصبهای ارگانیک و نصبهای غیرارگانیک یک نرم افزار میباشد. تجارب اثبات نموده است که هرچه ترافیک غیر ارگانیک بیشتر باشد، ترافیک ارگانیک خوب گردد؛ بدین ترتیب، صرف هزینه برای بازاریابی نرم افزار خیر فقط به جذب ترافیک غیرارگانیک سبب ساز میشود، بلکه سبب ساز ارتقاء طراحی اپلیکیشن در مشهد معیار نصب ارگانیک نرم افزار شما نیز شود. رابطه دربین نصب ارگانیک و غیر ارگانیک در دنیای بازاریابی، ضریب K یا این که K-factor نامیده میگردد. درین پست، قصد داریم درباره مضمون k-factor در بازاریابی نرم افزار کلام کنیم و رابطه نصب ارگانیک و غیر ارگانیک را گزینه تحقیق در اختیار بگذاریم.
K-factor چیست؟
K-factor در بازاریابی برای تعریف واحد سنجش پتانسیل یک نرم افزار برای توزیعپذیری و وایرال شدن میان مخاطبانش به کارگیری میگردد؛ این توزیعپذیری می تواند از روش پیوندهای ارجاعدهنده به نرم افزار یا این که به طور نهفته و از روش بازاریابی دهن به دهن حادثه بیفتد.
این اصطلاح از لغتی در انگلیسی که به معنای واگیردار بودن و شیوعپذیری میباشد گرفته گردیده است، و شما بهتیتر ترکیبی از ترازو توسعه نرم افزار میان یوزرها نو بوسیله دعوت یوزرها فعلی، و معیار تاثیری که هر دعوت دارااست (یعنی ترازو نرخ تبدیل هر دعوت) میتوانید به آن نگاه فرمائید.
درواقع در شرایطیکه ضریب k برای نرم افزار شما بالا باشد، بهاین معنا میباشد که حرفهای خیر از نرم افزار شما در میان کاربرانتان روان میباشد.
چطور بایستی K-factor را برای یک نرم افزار به حساب آوردن کرد؟
اگرچه فرمولهای مقداری برای K-factor سفارش گردیده است، ولی رایجترین آن k=i*c میباشد.
i: تعداد دعوتهای ارسال گردیده به وسیله هر مخاطب؛ به عنوان مثال درصورتی که هر مخاطب نو ۵ نفر از دوستانش را به استعمال ار نرم افزار دعوت نماید، i=5 خواهد بود.
c: ترازو تبدیل هر دعوت؛ از جمله درصورتیکه از هر ۵ دعوت یک کدام از به استفاده کننده نو تبدیل خواهد شد، به این ترتیب c=0.2 خواهد بود.
این دو را در هم ضرب فرمائید، براین اساس K-factor موازی خواهد بود با: i*c یا این که ۱=۰.۲*۵
اذن بدهید با یک نمونه یه خرده بیشتر به تشریح این فرمول بپردازیم:
فرض نمائید که یک نرم افزار دوستیابی دارید و تصمیم گرفتهاید تا یوزرها وفادارتان را تشویق فرمایید که در عوض تخفیف ۱۰ درصدی روی اشتراک ماهانهشان، دوستانشان را به به کار گیری از نرم افزار دعوت نمایند. فرض نمایید که هر استفاده کننده به صورت میانگین ۱ دوست را دعوت نماید (i=1) و در هر ۳ دعوت، یکی آنان به مخاطب نرم افزار تبدیل میشود (c=0.33) درنتیجه k=1*0.33=0.33
با فرض این که کلیه چیز بهتر پیش برود، درصورتیکه نرم افزار دوستیابی شما در صدر ۱۰۰ مخاطب فعال داشته، این عدد به زودی به ۱۳۳ و بعد از آن ۱۷۸ و .. خواهد رسید. بر پایه ی این سبک، پس از سپری شد ۳۳ چرخه از این دعوتها، تعداد یوزرها فعال نرم افزار شما از ۱ میلیون نفر بالاتر خواهد رفت، که عدد خیر به لحاظ میرسد!
با این درحال حاضر در دنیای حقیقی وواقعی همگی چیز آنقدر سهل وآسان وجود ندارد و برخی اوقات بهدست آوردن یک مقدار حقیقی وواقعی برای K-factor میتواند معضلبرانگیز باشد؛ زیرا ممکن میباشد به رنج بتوان معین کرد که دقیقا چرا یک مخاطب ارگانیک نرم افزار شمارا نصب نموده است!
همان طور که می دانید بازاریابی دهن به دهن یک حادثه بسیار خوب میباشد البته آنالیز آن مشقت بار میباشد. ضمن این، تمامیی نرم افزارها از لینک و پیوندهای ارجاع به کار گیری نمیکنند، و کل یوزرها هم از پیوندهای ارجاع سفارش گردیده، برای دعوت دوستانشان استعمال نخواهند کرد. با این اکنون از K-factor برای کمپینهای جذب استفاده کننده نو خویش به کارگیری نمایید، زیرا ادراک اینکه کابران ارگانیک از کجا وارد نرم افزار گردیدهاند را برایتان آسودهخیس مینماید.
بیایید فرض کنیم که نرم افزار دوستیابی شما در یک ناحیهی خاصی هیچ نصب ارگانیکی در طی روز ندارد ولی شما همچنان پیش می روید و مبادرت به خرید ۱۰۰۰۰ استفاده کننده تازه میکنید (اینجا مراد از خرید مخاطب، پرداخت هزینه برای کمپینهای جذب کابر تازه میباشد) و بعد از یه عصر هنگامی معلوم متوجه می شوید که تعداد یوزرها نرم افزار شما به ۱۲۰۰۰ مخاطب ارتقاء داشته میباشد؛ این بهاین مضمون میباشد که ۲۰۰۰ استفاده کننده نو فیضی غیرمستقیم اجرای کمپینهای جذب استفاده کننده نو میباشد و K-factor در اینجا ۱.۲ میباشد.
با این درحال حاضر به حیث می رسد که فی مابین K-factor با واحد سنجش پرورش نصب ارگانیک یک ارتباطی مشخصی نیست و اگرچه این دو معنی تا حدی باهم همپوشانی دارا هستند، ولی دقیقا یکسان نیستند.
- ۰۲/۰۵/۰۹